Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Snelheids regeling

Gestart door PietS vrijdag 05 april 2019, 14:16:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Snelheids regeling
PietS
gast

Snelheids regeling
Hallo,

Ik ben een beginner. Ik rij met Märklin, Ecu2 en iTrain. Mijn eerste deel van mijn baan heb ik klaar, een schaduw station met 6 banen.
Vijf van mijn locomotieven reden redelijk goed tot ik begon met een snelheid meting.
Drie van de loks rijden nog steeds goed, maar 2 zijn er helemaal de weg kwijt. Deze twee loks lopen door op terug melders waar ze eerst
stopten of lopen te ver door met alle gevolgen van dien.
Nu is mijn vraag wat gaat hier verkeerd, moet ik de loks helemaal opnieuw aanmelden??
Re: Snelheids regeling
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Snelheids regeling
Zet je optrek en afremvertraging eens uit.
Re: Snelheids regeling
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Snelheids regeling
Staan de afstanden van de snelheidsmeting juist ingesteld en meet je met 2 terugmelders of via een centrale bezetmelder met zijmelders.
Misschien handig als je het .tcd bestand via bijlage toevoegt.
Re: Snelheids regeling
Lid sinds: 2017

offline
Re: Snelheids regeling
Op een eerde nagenoeg dezelfde vraag is toch al geadviseerd om het i-Train forum te raadplegen en daar je vraag te stellen.
Stuur dan in elk geval je baanplan mee

Cees
Re: Snelheids regeling
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Snelheids regeling
 @citaat Pt2/3 Cees, vaak is dat de reden waarom men niet naar het iTrain forum gaat omdat daar ook het antwoord vaak wordt gegeven dat die vraag al eerder is gesteld. We kunnen hier de meeste problemen prima oplossen, niks mis mee met de kennis hier.
Re: Snelheids regeling
Lid sinds: 2017

offline
Re: Snelheids regeling
Beste Tom,

Bij mij bestaat geen twijfel over de op dit forum aanwezige kennis.
Begrijp alleen niet goed waarom men hier een vraag stelt over i-Train terwijl daarvoor een specifiek forum bestaat.
Nog minder begrijp ik waarom men een dag later dezelfde vraag stelt en wederom niet het baanplan als bijlage toevoegt.

Cees
Re: Snelheids regeling
Lid sinds: 2006

offline
Re: Snelheids regeling
Meneer wordt verwezen naar het itrainforum. Daar moet je inderdaad zijn voor vragen over itrain.

MAAR, wie kan het me uitleggen: waarom mag onderstaand topic dan wel???

" iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4"
Re: Snelheids regeling
Ben den Hollander
gast

Re: Snelheids regeling
Lekker zeuren mannen.
Als hier een Marklin vraag wordt gesteld wordt toch ook niet verwezen naar het Marklin forum?

Piet stelt gewoon een iTrain vraag en Tom geeft een antwoord. Zo hoort het lijkt me.

Gr, Ben.
Re: Snelheids regeling
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Snelheids regeling
 @citaat
Tevens zal ik dit ook doen. Wil niet tig accounts hebben om een vraag te beantwoorden.

Ontopic:
Kan je die bezet melders uitschakelen.
Zet je locs eens op een apparte rondje en doe dan een meeting. Als het mogelijk is.
Tijdens het probleem heb je alles op je baan staan. Zo ja, alles uitschakelen en er af halen en alleen verder met die locs, of tenminste 1 er van.
Re: Snelheids regeling
Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 06 april 2019, 12:02:54
Lekker zeuren mannen.
Als hier een Marklin vraag wordt gesteld wordt toch ook niet verwezen naar het Marklin forum?

Piet stelt gewoon een iTrain vraag en Tom geeft een antwoord. Zo hoort het lijkt me.
Daarbij hebben we hier ook 2 draadjes lopen over iTrain waarin dit soort vragen prima passen.