Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Faller neuheiten 2019

Gestart door BW Rheine woensdag 30 januari 2019, 06:59:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Faller neuheiten 2019
BW Rheine
gast

Faller neuheiten 2019
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Bedankt voor het plaatsen :thumbup:. Vooral de aandrijving voor de lift vind ik erg leuk.

Faller komt zo te zien voortaan meerdere keren per jaar met een Neuheiten-brochure.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Faller neuheiten 2019
?k Ben eigenlijk wel benieuwd naar de prijs van artikel 180290, de aandrijfset voor de containerterminal. Ik zie ?m niet maar misschien kijk ik niet goed...
Re: Faller neuheiten 2019
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Citaat van: Hans Biere op woensdag 30 januari 2019, 15:03:40
?k Ben eigenlijk wel benieuwd naar de prijs van artikel 180290, de aandrijfset voor de containerterminal.


Op de IMA Keulen aan de Faller vertegenwoordiger gevraagd, duurt nog effies voor die er is maar hij verwacht een bedrag in dezelfde grootte als de kraan. Bij elkaar rond ?700.= aardig bakje geld weer.
Re: Faller neuheiten 2019
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Faller neuheiten 2019
 @citaat @citaat
Hans, op pagina 6 van de folder staat een beschrijving van de aandrijfset.
En Fred :thumbup: geeft een prijsindicatie, dus voor nu moet je het daar even mee doen O:-D

Dirk-Jan
Re: Faller neuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Faller neuheiten 2019
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Wel mooi, jammer alleen van het abrupte hijsen en zakken. Maar daar heeft vast iemand een mod voor.  ;)
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Citaat van: RMW op woensdag 30 januari 2019, 12:24:25Faller komt zo te zien voortaan meerdere keren per jaar met een Neuheiten-brochure.

Inderdaad. Op blz 5 van de nieuwighedenfolder 2019 maken zij daar inderdaad melding van onder de kop "Jährlich reicht nicht" of te wel "Eén keer per jaar is niet genoeg".  :)
Re: Faller neuheiten 2019
BW Rheine
gast

Re: Faller neuheiten 2019

gr ad
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

online
Re: Faller neuheiten 2019
Faller komt in 2019 met kleurvarianten van bestaande (oude)modellen.
Wellicht is het ontwikkelen van echt nieuwe modellen te duur geworden.....?!

mvg pinkf
Re: Faller neuheiten 2019 Terminal
De containerterminal zou leverbaar zijn moeten zijn "uit voorraad" bij enkele winkels.

Heeft er iemand ééntje, of al ervaringen mee?

Mvg Karl
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2008

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Jawel, de set zou eind vorige week verstuurd zijn, maar is hier nog niet binnen.

Wat betreft de adviesprijs: die is volgens de Fallersite 350 Euro.
Keek je toendertijd (november 2018) rond, dan zag je ook prijzen van 429 Euro  8o
Die prijzen zie ik nu niet meer, maar ik kocht het ding voor 280 Euro.....

grv Huub
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2008

offline
Re: Faller neuheiten 2019
En jawel, vandaag om 9:30 uur stond DPD voor de deur.....
Re: Faller neuheiten 2019
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Nu nog een bouwverslag Huub!

Ik ben benieuwd naar de eigenaardigheden die je ongetwijfeld tegenkomt.
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2008

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Dan heb ik nu al een eigenaardigheid voor je:
Je moet vóór de aanvang van de bouw beslissen of je de ¨bewegingsset¨ wil inbouwen.
Als je dat wil, kan je de doos voorlopig op zolder zetten.

grv Huub
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2017

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Hoi Huub,

Ziet er mooi en indrukwekkend uit! B)
Gisteren in de lokale treinenzaak stonden er ook een stuk of 10.
De winkelier gaf aan dat de aandrijving nog niet al te snel ging worden geleverd, dus ik hou de boot no even af.

Ga je hem statisch bouwen, of wachten?
Re: Faller neuheiten 2019
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Citaat van: huub op donderdag 07 maart 2019, 13:24:08
Dan heb ik nu al een eigenaardigheid voor je:
Je moet vóór de aanvang van de bouw beslissen of je de ¨bewegingsset¨ wil inbouwen.
Als je dat wil, kan je de doos voorlopig op zolder zetten.

grv Huub

Dit was al eerder bekend ja, je moet dus goed weten hoeveel geld je uit wil geven!
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2008

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Citaat van: mardig23 op vrijdag 08 maart 2019, 07:53:17
Ga je hem statisch bouwen, of wachten?

Tja, moet ik de doos laten staan tot het najaar ?
Ik denk het niet, ik zal onderzoeken of ik er misschien zelf iets voor kan maken maar dan heeeeeel veel goedkoper  :D
Maar of dat gaat lukken ?


Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2017

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Hou ons op de hoogte!

Ik denk daar zelf ook over, omdat ik de kraan met koploper of itrain zou willen gaan besturen.
Ik had begrepen dat dit met de door faller voorziene aansturing niet mogelijk ging zijn...
Re: Faller neuheiten 2019
BW Rheine
gast

Re: Faller neuheiten 2019

Gr ad
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Voor hen die de SWR Eisenbahnromantik-reportage "Spielwarenmesse 2019" (nog) niet zagen: klikje hier. Ook daar iets meer over de Faller containerterminal-aandrijving wat ìk nog niet eerder zag....

Hoe dan ook: veel kijkplezier!
Re: Faller neuheiten 2019
BW Rheine
gast

Re: Faller neuheiten 2019
Re: Faller neuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Faller neuheiten 2019
Oei, een kleurvariant van een Hollandse windmolen, één bak plastic. Imitatie zeildoek wat ook nog eens aan de verkeerde kant zit.



Faller: het is 2019...... :(

Gr, Ben.
Re: Faller neuheiten 2019
 @citaat Ben erg benieuwd naar welk voorbeeld in Nederland dit ding geconstrueerd is.
Kan me niet herinneren ooit zo'n contraptie in het Nederlandse landschap te hebben aangetroffen.
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Faller neuheiten 2019
 @citaat Klopt, maar het type Holländerwindmühle is wel in Jerichow, Duitsland te vinden
https://www.jerichow.de/verzeichnis/visitenkarte.php?mandat=41911

Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Re: Faller neuheiten 2019
 @citaat en  @citaat @citaat Ik zie geen enkele gelijkenis met het Faller product.
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Faller neuheiten 2019
 @citaat Dat komt omdat je de Faller omschrijving Holländerwindmühle over het hoofd ziet en alleen focust op de plaatjes.
Re: Faller neuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Faller neuheiten 2019
Het Faller product is een fantasie model. Da's op zich niet zo erg maar het ziet er gewoon niet uit (vind ik).

Het bijgeleverde motortje ken ik nog uit mijn jeugd: het draaide toen de verkeerde kant op en veel te snel. Mijn jeugd is overigens lang geleden, zo'n jaar of 60. Er is in die jaren veel veranderd behalve bij Faller. :D :D
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2017

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Ik vind het een verschrikkelijk ding. Ik heb er een (de "oude") meegekregen met een verzameling huisjes en hoop hem met wat pimpen een beetje deze kant op te krijgen: https://www.molendatabase.nl/nederland/molen.php?nummer=264 maar ik ben bang dat het een "pluk model" wordt. En dan deze variant trots in de neuheiten....
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2008

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Citaat van: Ben den Hollander op maandag 13 mei 2019, 10:43:50
...
het draaide toen de verkeerde kant op
...
Ik heb hem ook gehad in de jaren 80.
Toen zat er een schakelaar op de motor om de draairichting te kunnen wisselen.

Groeten,
Ton.
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Faller neuheiten 2019
Citaat van: huub op vrijdag 08 maart 2019, 15:28:53
Citaat van: mardig23 op vrijdag 08 maart 2019, 07:53:17
Ga je hem statisch bouwen, of wachten?

Tja, moet ik de doos laten staan tot het najaar ?
Ik denk het niet, ik zal onderzoeken of ik er misschien zelf iets voor kan maken maar dan heeeeeel veel goedkoper  :D
Maar of dat gaat lukken ?

Ik lees zojuist een uitgebreid artikel over dit bouwwerk in de MIBA 07/2019. De recensent is zeer positief over dit bouwpakket en besluit, kort samengevat, met het bericht dat een onderzoeksteam onder leiding van Frank Lehman er aan werkt om een compleet besturingssysteem te ontwikkelen dat het ook mogelijk zal maken daadwerkelijk containers te verladen. Wordt dus vervolgd zo het lijkt...

Edit Hans: link naar de betreffende MIBA aangebracht.
Re: Faller neuheiten 2019
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Faller neuheiten 2019
De 3e Faller nieuwigheden-brochure van 2019 is bekend: KLIK.

In de brochure wordt ook een fantastische nieuwe service van Faller aangekondigd. Vanaf nu is het mogelijk om online je eigen H0-model te ontwerpen en door Faller in 3D-techniek te laten ontwikkelen: KLIK.

Re: Faller neuheiten 2019
Dit lijkt mij superleuk al hou ik mijn hart vast voor de prijs. Of zouden de mogelijkheden ernstig beperkt zijn?
Ik vind het nu gewoon een sport om zelf met allerlei materiaal zo geloofwaardig mogelijke bouwwerken in elkaar te zetten, van hout, karton, plastic, etc. maar dit concept biedt wellicht ook hele leuke mogelijkheden.

Groet,

Peter
Re: Faller neuheiten 2019
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Faller neuheiten 2019
Toch leuk dat ze het aanbieden, het zal voor sommige een manier zijn om een eigen wensmodel te ontwerpen/maken.
Scratch building is niet voor iedereen weggelegd. :roll:

Dirk-Jan
Re: Faller neuheiten 2019
Je hebt gelijk, Dirk-Jan, dat het niet zo gemakkelijk is om met wat ouwe troep en nieuwe prullen iets goeds  te maken, maar veel uitproberen en spieken bij anderen doet wonderen. Ik heb vroeger ook netjes allerhande door Faller en consorten bedachte bouwwerkjes gemaakt volgens de instructies. Pas na een jaar of 40 durfde ik wat anders.
Intussen heb ik al wat zitten prutsen met het programmaatje van Faller. Het heeft zijn beperkingen, want raampjes, deurtjes en andere attributen zijn standaard qua maatvoering. Ook de dakvormen zijn beperkt tot basale ontwerpen.
Maar, het is wel heel grappig. Ik weet nog niet of ik het echt  ga gebruiken, maar wie weet. Het idee is wel super leuk.

Groet,

Peter
Re: Faller neuheiten 2019
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Faller neuheiten 2019
 @citaat

Met wat muurplaten, dakplaten, raampjes en deurtjes van Auhagen kan je voor een paar euro heel leuke dingen zelf maken. 8)
En dan met een Preisertje voor de maatvoering en een scherp mesje kan je je fantasie de vrije loop laten.
Zelf al een paar keer leuke huisjes gemaakt.
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=34471.msg1005617#msg1005617

Dirk-Jan
Re: Faller neuheiten 2019
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 14 september 2019, 16:13:42
Toch leuk dat ze het aanbieden, het zal voor sommige een manier zijn om een eigen wensmodel te ontwerpen/maken.
Scratch building is niet voor iedereen weggelegd. :roll:

Dirk-Jan

Ik denk dat voor de nieuwe generatie dit juist de opvolger is van scratch building. Zelf experimenteer ik al langer met 3D-printen als alternatief voor scratch building. Wellicht komt dat omdat ik opgegroeid ben met computers. Wij hadden midden jaren '80 al een PC thuis staan en sindsdien hebben wij altijd een PC in huis gehad.

Ik vind het idee van Faller echt goed. Vanuit mijn bedrijfskundige oog bekeken ook goed bedacht. Het is nu nog wat schraal, en alles valt en staat bij de prijs. In potentie zou men dit kunnen laten uitgroeien naar de Shapeways onder de modelspoor, met eigen marktplaats etc. Ik ben echt benieuwd hoe men dit in de bestuurskamers voorziet.