Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

onderdelen Fleischmann Sprinter 481310

Gestart door flevoland2012 vrijdag 13 december 2019, 02:45:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
ik wil een sprinter ombouwen naar een vla vlip sprinter, maar ik heb de onderdelen lijst voor me , maar ik mis een paar dingen of ze noemen het anders, het gaat om de blauwe front/sluit verlichting kasten, waar de lampje in zitten en de witte rooster, zie foto, wie kan even helpen de juiste onderdelen bij elkaar te krijgen met de nummers erbij.



Hier bevind zich de pdf bestand met onderdelen

https://www.fleischmann.de/doc/ET/2/DE/481310_202359.pdf
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Foto is niet zichtbaar (lijkt erop dat Fleischmann het niet leuk vind dat je direct het plaatje hier plaatst los doet ie het wel). Maar ik dacht dat die, ook al zijn ze een los ingezet onderdeel, met de kap geleverd worden. Volgens mij zitten ze niet bij 3 de lichtgeleider.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Bij mijn weten zijn het helemaal geen losse onderdelen.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
ETS in Emmen heeft een hele grote onderdelen voorraad.

Wie weet kunnen ze je helpen.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Meestal hebben ze deze specifieke onderdelen niet op voorraad alleen schorten slepers en dat soort onderdelen met een hogere omloop snelheid.
Verder kun je de meeste onderdelen gewoon bestellen bij fleischmann zelf.
Verder zijn er genoeg mensen die sprinter onderdelen hebben liggen plaats even een oproep hier of op benelux ik kan je niet meer helpen heb net een paar maanden geleden alle sprinter onderdelen verkocht heb alleen nog de DC wielen van de aandrijving liggen.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Het handige van onderdelenlijstjes is dat ze de onderdelen nummeren.
Een nummer zegt ons veel meer, dan een vage beschrijving van een onderdeel.

"ik mis een paar dingen of ze noemen het anders,
het gaat om de blauwe front/sluit verlichting kasten, waar de lampje in zitten en de witte rooster"

Daarmee kan ik niets. Wat er is (geweest) staat in die pdf. Niet meer dan dat.
Het is goed mogelijk dat er nu minder leverbaar is. Dat is met de meeste modellen zo.
Als je in die pdf geen passend nummer kunt vinden, dan kunnen wij dat ook niet.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Volgens mij is dat onderdeel niet los verkrijgbaar en hoort het zoals hierboven al is gezegd bij de kap.
Ik vermoed dat flevoland2012 de zwarte kunststof houder van de seinen bedoelt.


Foto heb ik van het topic van Looney tunes geleend :)
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
 @citaat Dan moet je toch dat topic nog maar eens goed gaan bekijken denk ik  O:-D







Geen idee of dit nummer erbij hoort, maar ik denk 134470 voor de zwarte in bovenstaande foto en de 13481107 in het blauw, want FLUTLICHTLEITER-SATZ klinkt wel aannemelijk.
Maar of de zwarte danwel blauwe afscherming in die set erbij zit durf ik dus niet zeker te zeggen.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Kijk, dat klinkt als de ware vakman, daar kunnen we wat mee. Omspuiten als de kleur verkeer blijkt te zijn?
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
13481107 is een set lichtgeleiders. Het is dus niet de behuizing daarvan. Zoals eerder in dit topic aangegeven lijkt het er op dat de behuizing niet los verkrijgbaar is. Misschien helpt contact opnemen met Fleischmann zelf via https://www.fleischmann.de/de/aboutus/contactform/index.html
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Weet iemand hoe je de Fleischmann sprinter 447103 ontmanteld en om te beginnen de onderstel eraf, zonder dat de sprinter gesloopt word?
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Als 1e moet het dak eraf , dit zit op diverse punten ingeklikt op de zijpanelen .

Als het dak eraf is kan je vrijwel overal bij.

Suc6

Mvg: Alex
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
klopt het dat de onderplaat met schroefjes vast zit? verder neem ik aan dat de print plaat als eerste los moet
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Als je als 1e het dak er af hebt , zie je boven kant van de lichtgeleider ook inderdaad schroefje zitten.

Ook onder kom je ze tegen.

Als je de lichtgeleider print er uit haalt , let dan op dat de lampjes uit de houders vallen.

Mvg: Alex
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
ok tot zover lukt, maar wil nu de machinist hok eruit hebben, hoe kan dit het beste, of zit deze ook ergens aan vast. Hoe gaat de onderstel los, dus hoe krijg je de wanden van de onderstel af, of moet eerst alles verwijderd worden zoals de printplaat, de ijzeren beugel enz. Zit de wielstellen los van de onderstel/plaat of zit deze ook ergens met schroeven vast. Hoe kan je trouwens de motorloze kap en de motorkap (vlavlip) uit elkaar houden?
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
De basis van het model is een kunststof bak bestaande uit bodem, zijwanden en zelfs het interieur. Dat is één geheel. Daarop zit alles gemonteerd. De machinist zit op een klein metalen frame dat rond de motor zit gemonteerd. Het motordraaistel is daarin ook opgehangen. Je moet dus de print losschroeven en het motordraaistel eruit lichten. Dat kan onderlangs in zijn geheel of wat gemakkelijker bovenlangs als je eerst de draaistelbekleding losmaakt (drie schroefjes). Dan zit het frame zelf nog met een schroefje vast. Maak dat los en het frame kan eruit. Waarom wil je dat eigenlijk?

Het model is ouderwetsch robuust ontworpen. Er kan niet zo heel veel gemakkelijk stuk. En er zijn niet eens heel veel onderdelen.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
ik heb inmiddels de motorloze rijtuig ontmanteld zonder ook enig beschadiging, ging vrij snel, maar nu moet de motorrijtuig en die zit vast met 3 draden, moeten die eerst los gesoldeerd worden? ik heb net een mail gekregen van fleischmann dat het zwarte plaatje met verlichting en rooster in zijn geheel te bestellen is, maar kreeg geen antwoord of deze ook al blauw wit is of dat ze de standaard zwarte opsturen, weet iemand de ral kleuren blauw en wit en kunnen die rode en doorzichtige lichtgeleiders er wel uit zodat het plaatje gespoten kan worden.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Als het onderdeel een ander nr heeft en de prijs is hoger dan is het meestal al in kleur.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Ik kreeg gister een mail terug van Fleischmann met een foto van de lichtgeleider erbij, is inderdaad al op kleur, nu dus 15 dagen wachten, verder heb ik de motorrijtuig 1 draadje los hoeven solderen en verder in zijn geheel eruit kunnen halen. Maar ik vraag me wel af waarom je bij fleischmann de motorloze kap en de motorkap verschillende bestelnummers hebben terwijl de kappen inditiek zijn, zie geen verschillen.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Waarom de kappen beide een verschillend bestelnummer hebben is niet zo vreemd. De ene heeft alleeen 2e klas en de andere 1e/2e klas.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Niets met 1e of 2e klas te maken.

Als jij geen verschil tussen de daken ziet , zou ik heel het spul maar terug geven.

Het ene dak heeft 2 panto's , de andere niet.

Mvg: Alex
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Hier nog een mooi filmpje van te



Mvg: Alex
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
@citaat @citaat En laat het dak nu ook weer net een los onderdeel zijn.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Ja  en ???

Als hij niet de verschillen weet , heeft hij niet goed gekeken....kan gebeuren.
Maar als jij dan als antwoord geeft 1e of 1e/2e klasse dak , geeft dat niet het juiste antwoord lijkt me.

Mvg: Alex
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Hier worden blijkbaar kappen en daken door elkaar gehaald.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Ja, bril opzetten Alex.  :)

Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 19 december 2019, 12:58:16
Waarom de kappen ...
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Het is ook wel een beetje verward bij fleischmann de ene kap heeft wel een dak(plan-V) de andere niet(plan-Y) ;)
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
ik wil graag binnenverlichting inbouwen, maar wat kan je beter gebruiken, de fleischmann 6449 setjes of digikeijs ledverlichting strip, moet beetje makkelijk aan te sluiten zijn.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Die Fleischmannsetjes zijn dacht ik lang geleden ontwikkeld voor de 1:93 rijtuigen. Heb je weinig aan in de Sprinter.
Ledstrips werken goed in de Sprinter. Op lengte brengen en onder de print plakken met dubbelzijdig tape. Aansluiten met twee draadjes op de stroomafname of op een decoder.
Re: onderdelen Fleischmann Sprinter 481310
Of je besteld printjes bij John www.johnsoldeert.nl