Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Bezetmelder doet het niet

Gestart door RVhobby dinsdag 29 januari 2019, 04:08:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bezetmelder doet het niet
Lid sinds: 2017

We kennen ons geluk pas als het voorbij is

offline
Bezetmelder doet het niet
Ik gebruik de S88N-terugmelders van Rosoft en werk met C-rails. In een blok van meerdere ronde rails (230's) werkt de terugmelding niet betrouwbaar. Op sommige rails worden geen treinen/wagons gedetecteerd. Rails zijn correct geïsoleerd. Andere blokken werken wel correct. Het aansluiten op een andere terugmeldmodule levert hetzelfde probleem op. Lijkt wel of de rails binnen het betreffende blok niet goed contact maken (of juist wel). Heb de rails overigens geprobeerd te reinigen met gum en glasfiber. De treinen rijden overigens wel door het betreffende blok. Zijn de rails beschadigd of kan het zijn dat er te weinig spanning op de baan staat en ik meer aansluitpunten moet maken?

Rob
Re: Bezetmelder doet het niet
Een fout die ik maakte, was dat ik de geïsoleerde rechte rails had omgedraaid, terwijl ik in principe alleen de binnenrails isoleer door te knippen .
Re: Bezetmelder doet het niet
Lid sinds: 2017

We kennen ons geluk pas als het voorbij is

offline
Re: Bezetmelder doet het niet
Dank je, Wim. Maar dat is het niet.

Rob
Re: Bezetmelder doet het niet
Ben den Hollander
gast

Re: Bezetmelder doet het niet
Per rail testen met een stukkie draad wat aan massa ligt.......
Re: Bezetmelder doet het niet
Lid sinds: 2017

We kennen ons geluk pas als het voorbij is

offline
Re: Bezetmelder doet het niet
Gedaan. Fout ontdekt. Probleem blijft bij c-rails dat sommige rails geen terugmelding geven binnen 1 blok.
Re: Bezetmelder doet het niet
Rob,

Als in hetzelfde deel wat is aangesloten op hetzelfde melder punt, op sommige railsecties wel melding is en op sommige niet dan ligt dat niet aan de melder, maar aan de rail, de isolaltie is niet juist, of eigenlijk te goed.

De railspanning heeft hier niets mee te maken, het is immers massadetectie. Dat wil zeggen dan je de spoorstaaf aangesloten op de Bruine draad (commonground).
kortsluit via de assen en wielen, met het meldgedeelte.

Het probleem zit dus in je baan.

Groetjes
Re: Bezetmelder doet het niet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Bezetmelder doet het niet
 @citaat

Helemaal mee eens, met een multimeter kun je dat allemaal checken, groet, Anne W
Re: Bezetmelder doet het niet
Nog een vraagje ivm met TM: moeten de adressen elkaar opvolgen binnen een blok of kan ik binnen een blok de inrij op module 1 (vb 1.12) en de stopsectie op de module 3 (vb 3.4) zetten.
Re: Bezetmelder doet het niet
Adressen mag je gewoon vrij kiezen, volgorde kun je nooit volhouden.

Groetjes
Re: Bezetmelder doet het niet
Bedankt voor de snelle reactie sprinter.