Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Märklin insider club news 2019

Gestart door BW Rheine maandag 28 januari 2019, 18:07:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin insider club news 2019
De Märklin insider club news 1/2019 is nu online


M.v.g. Ad
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Helaas niet zichtbaar, geeft 404 fout
Re: Märklin insider club news 2019
He apart, heeft het wel gedaan, ik zie het nu ook.

Ok en nu.
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Ik denk dat het nieuws alleen te zien is als je als insiderlid ingelogd bent. Nog steeds 404 fout
Re: Märklin insider club news 2019
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Mijn vader is dichterbij  :D
Re: Märklin insider club news 2019
En de link hier boven.
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Hier geen boven maar beneden, kwestie van instellingen. De pdf file is zichtbaar, bedankt voor het delen :thumbup:
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Na inloggen op de Duitse Insider pagina voor mij normaal zichtbaar. De link van Ad rechtstreeks benaderen geeft inderdaad de 404 fout.
Re: Märklin insider club news 2019
Goedemorgen Hans, inderdaad bij mij nu ook, het lijkt wel hekserij. :D

M.v.g. ad
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2019
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2019
Ik kan de insider clubsnews nr 1 2019 wel zien. De link van Ad werkt prima. Zonder ingelogd te zijn.
Voor diegene die mogelijk zitten te wachten op Märklin Magazin Februar/März 2019: bij mij kwam deze vandaag 2-2-2019 binnen.

Een beetje uit de inhoud en wat nieuws uit de 132 bladzijden: alweer een BR44, de in 1958 omgebouwd op oliestook 44 1264. Je zou de BR 44 1315 verwachten als model voor het jubileumjaar 160 jaar Märklin en als klassieker H0 maar nee gekozen is voor een oliestook. De lok. trekt een sleep van een nieuwe set van 24 uitgebrachte OOtz 41 Erz IIId wagens als Langer Heinrich. Maar die had M. al eens eerder als set uitgebracht. Ahum Eh Duitsland besloot toch onlangs en ging over tot sluiting van de kolenmijnen en nu komt M. nog met een kolentrein.
De klassiekers noemt Märklin het nu: wat? ja gewoon weer oudere modellen uitbrengen, beetje aangepast aan de huidige stand van de techniek.
En er komt nog veel meer aan jubileummodellen schrijft Peter Waldleitner, Chefredakteur MM, want er zijn meerdere jubilea: 100 jaar Krokodil, 60 jaar Minitrix en 50 jaar Spur I.
Als je nog niet genoeg had van de Krok. kun je nu een 24 karaat gouden exemplaar kopen. Ik hou het op mijn groene 3015.
Waar ik een bezoek aan ga plannen is de ARGE Nord-Modul. Een tentoonstelling van modulebouwers. Deze was in oktober 2018 met 156 modules en rijlengte 768 meter. Ik hou hun website in de gaten voor een volgende editie: www.arge-nord-modul.de . Lijkt mij heel interessant, net zoiets als Fremo.
Dirk
Re: Märklin insider club news 2019
De nieuwe Wapen-dier van Márklin is ook een oliestoker .
Eigenlijk had ik deze ook wel verwacht met het huidige nummer, het jaar is nog lang, geduld hebben.

Maar de keuze viel nu op de Übergang Kriegslok BR 44  1264 = 043 264-1
                                                                                       BR 44. 1746= 043 746-7

En een kolen 44er die komt er ook aan.
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Klopt de 44er der Stad Kornwestheim nu in Göppingen gestationeerd is ook een oliestook van 44 1315 naar 043 315-1. Ik ben meer van de kolen dus ik wacht af. Ook op het geluid van de driecilinder en liever geen ÜK44 zonder windleiplaten en graag twee vensters aan weerszijden in de cabinezijwand.

Nog dit over Abo. MM: de rekening ad. ?33 is ook binnen.
Re: Märklin insider club news 2019
Zo het eerste leesvoer van het jaar, is net op de mat gevallen.

Gr Ad
Re: Märklin insider club news 2019
 @citaat Hier ook :D
Re: Märklin insider club news 2019
Heb zojuist, nummer 6 van 2018 ontvangen. Na melding aan Märklin Insider Club dat ik het bewuste nummer nog niet
gekregen had.
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Citaat van: BW Rheine op dinsdag 05 februari 2019, 10:59:33
Zo het eerste leesvoer van het jaar, is net op de mat gevallen.

Hier zojuist een ongekend harde landing op de deurmat. De eerste Insiderpost van 2019 ook hier geland.  :)
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Ook hier is de grote dikke envelop aus Göppingen op de deurmat geploft. :) :thumbup:
Samen met de kleine envelop met de lidmaatschapkaart erin. :P

Groet Michel
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Na zaterdag de Duitse te hebben ontvangen vandaag net als vandaag al meer werd gemeld de NL Insider Club News nr. 01 van 2019 ontvangen, 24 pagina´s dun.
De NL-insider versie van Märklin Magazin is met 60 bladzijden de helft dunner als de Duitse versie. Mooi dat de NL nieuwighedenfolder met 194 pagina´s er ook bij zit. Op internet is de digitale versie wel te vinden maar ik heb liever een papieren versie in de hand. 
Verder zat in de envelop de bestelbon voor de jaarwagen 2019 en Lanz Eilbulldog en de aanbiedingsbrief van alle stukken. Ik schrijf hier de inhoud maar even op alhoewel het lijstje van de bijlagen staat ook op de pagina met de inhoudsopgave van Insider club news. Ik heb al wat geschreven over de inhoud in een ander bericht en veel over bijvoorbeeld de nieuwe modellen staat ergens anders wel op het forum dus ik laat het hierbij.
Viel Lesefreude,
Dirk
Re: Märklin insider club news 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin insider club news 2019
 @citaat
Volgens de tekst in de PDF van het Insidernieuws die Ad deelde, zou d'r ook nog een Trix Neuheiten-Prospekte 2019 in horen te zitten.
Re: Märklin insider club news 2019
Bij mij lag ie vandaag ook op de mat. De nieuwighedenfolder zat er ook bij, dat is toch altijd weer leuk. De digitale variant is toch altijd wat minder scherp dan het pak papier :)
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Citaat van: Looney Tunes op dinsdag 05 februari 2019, 18:47:28
@citaat
Volgens de tekst in de PDF van het Insidernieuws die Ad deelde, zou d'r ook nog een Trix Neuheiten-Prospekte 2019 in horen te zitten.

Correct! In mijn envelop ontbraken de genoemde Trix prospekti. Daar ik deze inmiddels via een ander kanaal in bezit heb gekregen maal ik daar niet om. Maar het is inderdaad niet conform de inhoudsopgave in Insider News.
Re: Märklin insider club news 2019
Yep, de dikke envelop is ook in beetje krom gearriveerd.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Ook vandaag bij mij in de bus gepropt gevonden.....
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Vandaag ook bij mij binnen gekomen.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2019
Citaat van: trein-ice3 op zaterdag 02 februari 2019, 15:21:51
Ik kan de insider clubsnews nr 1 2019 wel zien. De link van Ad werkt prima. Zonder ingelogd te zijn.
Voor diegene die mogelijk zitten te wachten op Märklin Magazin Februar/März 2019: bij mij kwam deze vandaag 2-2-2019 binnen.

Een beetje uit de inhoud en wat nieuws uit de 132 bladzijden: alweer een BR44, de in 1958 omgebouwd op oliestook 44 1264. Je zou de BR 44 1315 verwachten als model voor het jubileumjaar 160 jaar Märklin en als klassieker H0 maar nee gekozen is voor een oliestook. De lok. trekt een sleep van een nieuwe set van 24 uitgebrachte OOtz 41 Erz IIId wagens als Langer Heinrich. Maar die had M. al eens eerder als set uitgebracht. Ahum Eh Duitsland besloot toch onlangs en ging over tot sluiting van de kolenmijnen en nu komt M. nog met een kolentrein.
De klassiekers noemt Märklin het nu: wat? ja gewoon weer oudere modellen uitbrengen, beetje aangepast aan de huidige stand van de techniek.
En er komt nog veel meer aan jubileummodellen schrijft Peter Waldleitner, Chefredakteur MM, want er zijn meerdere jubilea: 100 jaar Krokodil, 60 jaar Minitrix en 50 jaar Spur I.
Als je nog niet genoeg had van de Krok. kun je nu een 24 karaat gouden exemplaar kopen. Ik hou het op mijn groene 3015.
Waar ik een bezoek aan ga plannen is de ARGE Nord-Modul. Een tentoonstelling van modulebouwers. Deze was in oktober 2018 met 156 modules en rijlengte 768 meter. Ik hou hun website in de gaten voor een volgende editie: www.arge-nord-modul-de. Lijkt mij heel interessant, net zoiets als Fremo.
Dirk

De goede link is https://www.arge-nord-modul.de/ ? hopelijk werk deze!
Groetjes! Ivan
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news 2019
@citaat Thnx Ivan, ik had de punt DE als streepje DE geschreven. Heb het in mijn bericht aangepast en de link werkt.
Mooie foto's van de opgestelde Syke baan oktober 2018 en ook van andere in het verdere verleden opgestelde banen. Banen met veel rijlengte, heel wat anders dan Rail of andere NL-evenement. Ik ben geen Fremo-lid dus daar kom ik niet binnen. Helaas want de 2 kilometer baan was 2017 in Zuidbroek en dat is vlak bij mij. Ik wil me echter niet binden aan de Fremo-normen voor modules: DCC, code100 rail en RP25 wielen. Nord-modul is veel vrijer en een 3railforum-moduul met fries wil ik ook niet.
Zo en dat allemaal n.a.v. 1 bericht in de Insider ;)
Re: Märklin insider club news 2019
De Märklin Insider Club News 2/2019 is nu online.

M.v.g. Ad

Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news 2019
 @citaat
Märklin Magazin nummer 2, de Duitse is binnen. Stars der Modellbahn op een kunststof helix op de voorkant.
H´m op pagina 6 de door mij gewenste uitvoering van een BR52tiger. Met Reko en voorverwarmer en kuiptender, afgebeeld de 52 8168-8. Toe M. breng deze versie eindelijk eens uit. 
Ik nummer deze dan om naar de 52 8060 -7 van de STAR.
Veel leesplezier,
Dirk
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Märklin Magazin nummer 2, 2019 de Nederlandse is binnen.
Nieuw insiderclubmodel X05 voor 5 jarig lidmaatschap. Heel veel aandacht in deze Insider club news trouwens voor alle insidermodellen zowel de oude als de nieuwe. Met je clubkaart kun je ook de oudere modellen nog bestellen mocht je dat niet hebben gedaan met je bestelformulier. Er is misschien nog teveel voorraad bij M.  :D
Alle insidergroepen staan erin. 2 keer een NL.
Er zit een flyer van Schuco in de envelop. Ik heb geen hoge pet op van SIMBA Dickie Gruop modellen van Schuco metaal. Ik vind ze niet mooi. D´r komt nu een piccolo van een bestelauto met Märklin en MHI logo erop. Slechts 1000 stuks worden er gemaakt.  Voor de liefhebber zal ik maar zeggen.

Ik vier geen jubilaris lidmaatschap dus geen speciaal daarvoor gemaakt bestelformulier voor mij.
In het Magazin een artikel over o.a. grindkroon maken, nieuwe modellen en veiligheid bij de modelbaan. Gebruik je meer stroom dan 120VA dan moet een aardlekschakelaar zijn geplaatst. Ik dacht dat deze al standaard in NL verplicht was.
veel leesplezier, Dirk
Re: Märklin insider club news 2019
Yep

Is ook weer in beetje krom aangekomen

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Bij mij is de enveloppe ook weer binnen gekomen.

De stamtafel Noord-Holland staat er nu in als MIST2.
(laatste bladzijde; rechtsonderaan).
Re: Märklin insider club news 2019
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Nog niet binnen hier ( Deventer ), zal deze week dan wel komen.
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Nou, ik heb hem ook nog niet binnen. Duurt wel lang dit keer. Maar meestal als ik denk dat ik Marklin moet bellen valt ie in de bus. Dan hoop ik maar dat hij deze week komt.
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Helaas is de dikke Duitser hier ook nog niet gearriveerd. :-(

Groet Michel
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin insider club news 2019
 @citaat @citaat Ik wacht ook tot vrijdag, als sandd weer komt, en als hij er dan niet is, dan ga ik aan de bel trekken in Göppingen.
Is in de laatste jaren wel vaker gebeurd, dat de dikke Duitse (voorheen ook wel verzonden uit Zwitserland) envelop niet of heel laat door sandd werd bezorgd.

Groet, Paul
Re: Märklin insider club news 2019
 @citaat Onder de bezorgers bevinden zich ook modelspoorders... :D
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Weinig geduld, zeker?  ;)
Re: Märklin insider club news 2019
Ik wacht wel tot eind december, dan heb ik alles in ene keer.. :D :D
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Op 9 april hier vergleufd door post nl, nu alweer bijna in papier kliko  :D

Gr. Jan
Re: Märklin insider club news 2019
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Märklin insider club news 2019
vorige week aangekomen. Tja midden van het land. Weg, spoor, water en luchtpost is hier allemaal voorradig.
Re: Märklin insider club news 2019
Citaat van: 44er op dinsdag 23 april 2019, 17:56:39[..] nu alweer bijna in papier kliko

Niet doen, stuur 'm dan liever per post naar mijn brievenbus! Ik betaal de postzegel...  ;-)
Re: Märklin insider club news 2019
Citaat van: pajomahoenvelop niet of heel laat door sandd

Geen probleem mee , Past het niet door de bus word netjes aangebeld . altijd even vriendelijk . Logisch , ik krijg op mijn werk de problemen van sandd op mijn dak . ik werk bij postNL .
Re: Märklin insider club news 2019
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin insider club news 2019
 @citaat
Misschien gaat de fusie in de toekomst nog door, dat worden het je eigen problemen die je op je dak krijgt. :-)

Dirk-Jan
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Hier in het zuiden van het land is de dikke duitser ook nog niet gearriveerd. Ook ik wacht tot vrijdag en zal dan bij niets in de brievenbus kontakt op nemen met de Club Service.

Groet, Andre
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Hier is de dikke Duitser stelselmatig twee weken later, zeg 10 werkdagen. Ik verwacht dus eigenlijk pas op de 30e.

Jan-Peter
(uit de buurt van Den Haag)
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Met een dikke plof.... Weet iemand nog een goede brievenbus reparateur?  ;)

De dikke Duitser is hier twee werkdagen eerder geariveerd als verwacht (nog steeds twee weken na de eerste melding  :? )

Na het leesplezier dit weekend, op naar de volgende na de zomer...

Jan-Peter
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Nou Janpeter, ik hoop toch niet dat nr. 3 na de zomer 2019 in de bus zit ...
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Ook bij is zojuist met een plof de dikke Duitser binnen gevallen.

Groet, André
Re: Märklin insider club news 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin insider club news 2019
Ook hier zorgde Mr. Sanddman zojuist weer voor veel kabaal op de deurmat..... :)