Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis

Gestart door Spoors woensdag 24 augustus 2022, 17:08:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
 @citaat  Wim bouwt een Frans landschap en da's echt anders. Mijn inspiratie komt altijd van Huib Maaskant en die laat zien dat het nooit groen genoeg kan zijn op een baantje.

Buitenlust nov16 00033 by Huib Maaskant, on Flickr

Groen moet het zijn dus met vooral veel en niet te lage loofbomen.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
je zou eventueel een kleine (diffuus) verlichting aan kunnen brengen in de tunnel, zodat je het effect krijgt van daglicht aan beide zijde viaduct.

gr. Ruud
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Het gat moet vooral donker zijn zodat er niks te zien is Ruud.

Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
OK  :)  en het resultaat is erg mooi 
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Hangt ook erg van het jaargetijde af, hoe groen het mag of moet zijn. Maar een weelderig zomers Hollands landschap is inderdaad flink groen. Ik begrijp het streven ernaar wel - al maak ik iets anders.
Ik volg dit in elk geval met veel plezier!

Groet,

Peter
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis

Komend weekend Houten op Rail(s), eens zien wat het wordt. Zo juist een ticket besteld in de wetenschap dat ik ook 4000m2 Lego tegen ga komen maar dat moet dan maar. Er is vast ook wel ander leuks te zien en bovendien heb ik altijd wel iets aan te schaffen.

https://www.modelspoorbeurs.nl/images/Media%20Artikelen/persberichten_rails.pdf

En dan is het al weer snel half maart: On traXS in het Spoorweg museum. Inmiddels is ook bekend welke banen, baantjes en kijkdozen er staan. Dat gaat vast weer leuk worden, er zitten een aantal toppertjes bij (vind ik dan).

https://www.spoorwegmuseum.nl/ontdek/banen-modeltrein-expo-on-traxs/
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Na een rondje Veluwezoom, een rondje Maashorst en een rondje Venlo deze namiddag weer wat kunnen doen: meer plastic, een hek en een stoep op een brug, het kan allemaal......

Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
CiteerInmiddels is ook bekend welke banen, baantjes en kijkdozen er staan.

Er is één baan die niet in het lijstje voorkomt maar wel aanwezig is: The Beaver Lumber Company van Robert Goyvaerts.
Dat is pas een baan om naar uit te kijken.  :)
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
 @citaat Yep...

Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Terug van Houten, het was weer gezellig. Een flinke Canadese populier gescoord bij Horster, een vuilniswagen bij Molekamp en 4 detailfoto's van een leuke scene. Ik zocht nog bovenleiding masten enkelspoor maar ik vond ze niet of keek niet goed. Zal het laatste wel zijn en ik kan ze gewoon bij m'n winkelier bestellen....

Intussen verder op m'n zoldertje met de vierde en laatste laag vezeltjes. Dit kan lekker drogen en morgen de zooi wegzuigen waarna het (on)kuid er in kan.





In de tussentijd kan ik verder met het opkalefateren van 3 portalen en het afmaken van de brug die inmiddels ook twee lichtmasten heeft.




Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Dat is een prima grasmat :thumbup:
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Ja Kuipgras natuurlijk.  :thumbup:

Het spul zit er weer in en op, beetje schuiven met wat groen en dit is wat het wordt op het linker talud.



Voor rechts heb ik niet de juiste spullen in huis maar er is zat ander werk te doen.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
het opkalefateren van 3 portalen; mooi spul (van die Vlaming of ?)
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Citaat van: DB69 op zondag 05 februari 2023, 11:11:32Ziet er goed uit Ben. Je moet het niet te druk maken, je kan het helemaal vol plempen met van alles en nog wat maar dan is het overdone. Kijk maar hoe dorpsgenoot heer Wijnhoud het doet met hier en daar een boompje en struikje en diverse doorkijkjes.

Dat was precies wat ik bedoelde met mijn opmerking. Misschien hier en daar nog een struikje om het af te maken. Prima zo.  :thumbup:
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Citaat van: Spoors op zondag 12 februari 2023, 19:25:49Ja Kuipgras natuurlijk.  :thumbup:
:D

Linker talud ziet er goed uit. Lekker rustig zo. Eventueel nog een struik, zoals Ronald al aangaf.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Het laatste stukje straatspoor met begin van een overpad achter bij het koelhuis is geplakt......



...... en terwijl dat droogt peuter ik de sticker van m'n Digikeijs centrale om het ding open te kunnen maken zodat ik er bij kan om het nieuwe "hart" er in te zetten deze week, na 7 jaar trouwe dienst.  :thumbup:



Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Het upgraden is een fluitje van een cent dat heb ik afgelopen weekend gedaan en het is nu een YaMoRC YD7001 centrale geworden.
Voor het label moet je nog even wachten een week of 4-5 volgens Karst.

Ik zou wel alvast de Licentie codes aanvragen, dat kan al zonder de nieuwe Wifi module te plaatsen.

Succes!

Mvg,
Peter
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Klopt Peter, de codes heb ik al ontvangen. De mijne komt er aan, zag 'm er al tussen zitten.  :D




YaMoRC
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Ik wist helemaal niet dat je die ook als bouwpakket kon kopen, maar ik zie dat je er al een paar gedaan hebt. :P

Mvg,
Peter
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Huib Maaskant is weer in de lucht met een nieuwe prutsvlog, altijd het bekijken waard. Ditmaal over de boomhut die we kennen van het TV programma "Klein Maar Fijn" en die nieuw leven is ingeblazen. Met altijd weer tips waar wat van valt te leren.


Voor de Maaskant volgers en reislustigen: Huib heeft een boek geschreven over z'n ietwat uit de hand gelopen reisje op de brommert afgelopen jaar, 14.000km door 15 landen.


Klik voor de website van het boek.

Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Hallo Ben, ik weet dat je indertijd schreef dat je je weer met een update komt zodra er wat te melden valt maar dat is alweer een maandje geleden. Ik ben zeer benieuwd naar jouw laatse vorderingen van Vijfhuis?
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Dan moet je ff op Benelux gaan kijken Frans, Ben post hier niet meer..........
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
heel jammer.    :thumbdown:

groet
Harald
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
 @citaat Als het waar is wat robert39 schrijft, is dat heel erg jammer. Ik mocht zijn draadje met plezier volgen.