Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Piko hondekop

Gestart door Ed van Nimwegen zaterdag 26 januari 2019, 22:18:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko hondekop
Lid sinds: 2016

offline
Piko hondekop

Wie kan mij helpen
Mijn piko doet vreemd ,in het filmpje laat ik hem zachtjes rijden soms wisselt hij ook van rijrichting.
Dit is een piko dcc op adres 3 ,ik heb hem al een keer uit mijn cs3 gehaald en opnieuw aangemeld.
Dit is gekomen toen deze op het gewone spoor stond en een andere lok op het instel spoor stond die ook op het zelfde adres stond, deze lok deet precies het zelfde.
Wie weet wat er aan de hand is....

Alvast bedankt
Re: Piko hondenkop
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko hondenkop
Zet de decoder eens op een ander adres, kijk of er in de beschrijving van de decoder (Uhlenbrock)  een reset mogelijkheid bestaat.

Eerst reset en daarna ander adres geven, probleem zal dan denk ik opgelost zijn.

Fabrikanten geven meestal adres 3 af fabriek mee, dat adres altijd wijzigen als je dat tegenkomt.
Re: Piko hondenkop
Hallo
Hoe kom ik daarachter, ik heb hem nu denk ik 4 maanden geleden nieuw gekocht maar er zat niks geen boekjes bij.
Ben al bezig te googelen maar kom geen boekjes tegen
Piko 57353
Gr Ed
Re: Piko hondenkop
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko hondenkop
Zal morgen even zoeken, moet als het goed is achter de piepschuim inleg in de doos een boekje zitten.
Re: Piko hondenkop
Lid sinds: 2013

offline
Re: Piko hondenkop
De decoder kun je resetten door in CV08 de waarde 08 te schrijven. Zorg wel dat je hem dit doet op een volledig afgeschermd spoor.
Re: Piko hondenkop
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko hondenkop
Citaat van: pjve64 op zaterdag 26 januari 2019, 23:09:40
De decoder kun je resetten door in CV08 de waarde 08 te schrijven.

Dank voor het opzoeken Peter, dit soort dingen weet ik dus nooit uit het hoofd :D
Re: Piko hondenkop
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Piko hondenkop
Citaat van: pjve64 op zaterdag 26 januari 2019, 23:09:40
De decoder kun je resetten door in CV08 de waarde 08 te schrijven. Zorg wel dat je hem dit doet op een volledig afgeschermd spoor.

Dit geldt niet voor alle merken decoders, er zijn ook die een andere CV en/of waarde gebruiken.
Zie ook dit overzicht.

Rob
Re: Piko hondenkop
Lid sinds: 2013

offline
Re: Piko hondenkop
Dat wist ik inderdaad niet, weer wat geleerd, bedankt voor de extra info.
Re: Piko hondenkop
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko hondenkop
Citaat van: Robtrein op zondag 27 januari 2019, 09:49:37
Citaat van: pjve64 op zaterdag 26 januari 2019, 23:09:40
De decoder kun je resetten door in CV08 de waarde 08 te schrijven. Zorg wel dat je hem dit doet op een volledig afgeschermd spoor.

Dit geldt niet voor alle merken decoders, er zijn ook die een andere CV en/of waarde gebruiken.
Zie ook dit overzicht.

Rob

In dit geval gaat het goed met CV 8, in de piko hondekop zit namelijk een Uhlenbrock decoder.
Re: Piko hondenkop
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Piko hondenkop
Zet Motorola en analoog herkenning uit. Is meestal het issue bij de Uhlenbrock decoders. Meestal volstaat analoog herkenning.
Re: Piko hondenkop
Aliebengalie
gast

Re: Piko hondenkop
Al eens goed aan de achterzijde gekeken naar de beschrijving , normaal zitten er een berg boekjes en folders bij.
Zit aan de achterzijde van het witte piepschuim .

Mvg: Alex
Re: Piko hondekop
bedankt voor de tips, heb hem kunnen resetten en hij rijd weer als vanouds...
er stond een tweede loc ook op adres 3 en nadat ik die verwijderd had en een reset is het probleem opgelost.

weet iemand toevallig een internet adres waar staat beschreven hoe ik het adres kan veranderen in de cs3, de gebruiksaanwijzing van de cs3 is voor mij niet erg duidelijk .


Alvast bedankt
Re: Piko hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Piko hondekop
Gewoon met de CV's, het blauwe menutje.