Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Luidprekers

Gestart door Bonaza zaterdag 26 januari 2019, 15:28:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Luidprekers
Lid sinds: 2015

offline
Luidprekers
Dag forum,

Bestaan er nog andere merken buiten ESU die luidsprekers vervaardigen voor inbouw in onze treinen ?

Met vriendelijke groeten

Marcel
Re: Luidprekers
Ben den Hollander
gast

Re: Luidprekers
Alle merken die sounddecoders verkopen...... Maar wat zoek je, een speaker moet bij een decoder passen.
Re: Luidprekers
Lid sinds: 2015

offline
Re: Luidprekers
Hallo Ben,

Ik rijdt met een LSmodels serie 13 Lineas. Ondertussen heb ik hierin mijn vierde luidspreker ingebouwd een ESU 50332. Na ongeveer 1 uur rijden geven ze het allemaal plotseling op. Nieuw gekocht was deze luidspreker fabrieks matig gemonteerd. Welke decoder merken heb je dan die ook een luidspreker aanbieden van
1 - 2 W en 4 Ohm doormeter 23 mm.

Grts

Marcel
Re: Luidprekers
Blausee-Mitholz
gast

Re: Luidprekers
Als het geluid van de decoder maximaal staat terug zetten
Ik heb ze terug gezet naar 50%
100 % kunnen ze niet tegen.

Mvg Johan
Re: Luidprekers
Lid sinds: 2015

offline
Re: Luidprekers
Dag Johan,

Kan je mij vertellen hoe je dit doet. Op dit gebied ben ik nog een leek. Ik rijdt met een Ib basic, kan je dit op het programeerspoor ?

Groeten

Marcel
Re: Luidprekers
Blausee-Mitholz
gast

Re: Luidprekers
Ik werk met de ECoS en lokprogrammer hoe het met de IB precies gaat kunnen hoop ik andere mensen je precies vertellen.

Succes Johan
Re: Luidprekers
Lid sinds: 2010

offline
Re: Luidprekers
hoi,

Citaat van: Bonaza op zaterdag 26 januari 2019, 20:20:12
Kan je mij vertellen hoe je dit doet. Op dit gebied ben ik nog een leek. Ik rijdt met een Ib basic, kan je dit op het programeerspoor ?

Ja, dat kan je op het programmeerspoor doen. Je moet in het boekje van de decoder kijken welke CV je van welke waarde je moet voorzien. En dan is het gewoon CV's programmeren volgens de handleiding van je IB-Basic.

Groet Ronald.
Re: Luidprekers
Lid sinds: 2015

offline
Re: Luidprekers
Ben, Johan en Ronald,

Bedankt voor de hulp. Via CV8 uitlezing 151 is dus een ESU decoder. Daarna naar CV63 voor het algemeen geluid, dit stond op maximum 192. Dit heb ik verminderd naar 60% namelijk 115. Ik vindt wel dat het geluid nu wel heel stil is, maar dat is blijkbaar merk gebonden. Mijn overige treinen zijn Van Biervliet en die hebben geen last van sneuvelende luidsprekers. Nogmaal bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten

Marcel
Re: Luidprekers
Ben den Hollander
gast

Re: Luidprekers
Citaat van: Bonaza op zondag 27 januari 2019, 11:27:43

Mijn overige treinen zijn Van Biervliet en die hebben geen last van sneuvelende luidsprekers.


Terwijl daar dezelfde decoders in zitten. :D
Re: Luidprekers
Blausee-Mitholz
gast

Re: Luidprekers
Die regels waarschijnlijk al terug
75% zou volgens mij nog wel veilig zijn

Mvg Johan
Re: Luidprekers
Lid sinds: 2015

offline
Re: Luidprekers
Ben,

Hoe is dit te verklaren ? Hebben die dan een andere luidspreker ?

Grts

Marcel
Re: Luidprekers
Ben den Hollander
gast

Re: Luidprekers
Geen idee. Het enige wat ik weet is dat bij vol volume speakers regelmatig sneuvelen.