Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Jägerndorfer Collection 2019

Gestart door Ben den Hollander dinsdag 22 januari 2019, 18:19:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Jägerndorfer Collection 2019
Ben den Hollander
gast

Jägerndorfer Collection 2019
Re: Jägerndorfer Collection 2019
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Jägerndorfer Collection 2019
Die ÖBB 1280 is wel een leuk locje! Ik vraag me echter af hoe de kwaliteit van Jägerndorfer is? Iemand die hiermee ervaringen heeft?

Groet, Marc

Ps. Een foto van een wagon met "Pflatsch" in periode 3 inschalen (blz. 22) lijkt me overigens niet correct...
Re: Jägerndorfer Collection 2019
Hi,

Ik heb ook een Jägerndorfer lok gezien: ÖBB Taurus AC für Märklin, mit lastgeregeltem Decoder

Wat is dit voor decoder, wat is de kwaliteit.

Ik heb periode 1, maar deze Taurus is erg fraai.
Maar wil eerst meer weten over dit merk, kwaliteit, enzo voor ik toch diep in de buidel tast om dat geld op de toonbank te leggen.

Mvg,
Arnold
Re: Jägerndorfer Collection 2019
hoi,

Citaat van: Arnold op zondag 11 augustus 2019, 09:32:32
Ik heb ook een Jägerndorfer lok gezien: ÖBB Taurus AC für Märklin, mit lastgeregeltem Decoder

Over welk artikelnummer heb je het? Want ik zie in de folder van 2019 bij alle AC-modellen "PLUX" staan. Dat betekent dat je zelf een PLUX-decoder mag inbouwen. Bij de Sound zit er een decoder in. Uit een Testbericht Jägerndorfer Collection Taurus 11020 zat er een ESU in. Als je op de webzijde kijkt lijken ze nog steeds voor ESU te gaan.

Citaat van: Arnold op zondag 11 augustus 2019, 09:32:32
Wat is dit voor decoder, wat is de kwaliteit.

Grappig. Bij de modellen van het forumhuismerk worden dat soort vragen niet gesteld. Zou het dan altijd goed zijn? :)

Groet Ronald.
Re: Jägerndorfer Collection 2019
Het is niet heel duidelijk of er wel of geen decoder in zit,dus het is idd aannemelijk om er van uit te gaan dat ze zonder worden geleverd wel apart voor 3rail wat zonder decoder heb je niks aan zo'n lok.

Verder vind ik het maar steeds een vreemde vraag om te antwoorden dat er geen vraag word gesteld over de kwaliteit van marklin decoder deze zijn standaard gewoon goed niks bijzonders doet wat die moet doen!
Voor de rest is het een hele goede vraag wat erin zit want de ene decoder is de andere niet soms heb je beperkingen.ik rij op het moment ook alleen maar met Marklin en ESU omdat andere merken bepaalde beperkingen hebben.
Re: Jägerndorfer Collection 2019
Citaat van: hmmglaser op zondag 11 augustus 2019, 19:34:44
Het is niet heel duidelijk of er wel of geen decoder in zit,dus het is idd aannemelijk om er van uit te gaan dat ze zonder worden geleverd wel apart voor 3rail wat zonder decoder heb je niks aan zo'n lok.

In de legenda staat gewoon aangegeven of er een decoder inzit:

Plaatje legenda

Dus bij de Sound-versies zit een decoder ingebouwd. En als je dan verder kijkt zie je dat ze verwijzen naar een ESU-handleiding. Dus is het aannemelijk dat er een ESU-decoder inzit. En eindelijk een merk dat het begint te begrijpen: Geen uitzonderingen voor de 3rail-versie. Laat de klant zelf maar de keuze maken voor een decoder.

Groet Ronald.
Re: Jägerndorfer Collection 2019
Maar als je naar prijzen zoekt, dan blijkt de drierailversie de gebruikelijke 25 tot 30 euro duurder, hetgeen normaal wordt gerechtvaardigd door de decoder.
Bij Lippe staat ook dat er een decoder in zit, alleen niet welke.
https://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Jägerndorfer/81-4-005001-315456-0-0-0-7-3-1-0-gatt-nl-p-0/ein_produkt.html
Re: Jägerndorfer Collection 2019
Het is een beetje apart merk ;) De 12500 staat nog niet eens meer op hun eigen webzijde genoemd. Kijk je inderdaad bij anderen zijn de AC-modellen 20 tot 30 euro duurder. Alleen staat er meestal niet bij of er een decoder in zit. In de Nieuwheiten-folder staat in ieder geval in de Legenda dat er plux inzit en geen decoder. Dat staat apart vermeld bij de Sound-versies. Die zijn er ook in AC-variant.

Groet Ronald.
Re: Jägerndorfer Collection 2019
Nou, ik maak uit die legenda niet zomaar op dat er geen decoder in een drierailmodel zit. Het is normaal dat een drierailvariant dezelfde print met plug heeft. Tot nu toe zit daar altijd een decoder in.

Het lijkt mij nog steeds vreemd als Jägerndorfer een model gaat verkopen dat geen centimeter kan rijden. Dat deden ze tot nu toe niet, de prijsstelling wijst er niet op en Lippe beweert vooralsnog het tegendeel. Misschien roept Lippe maar wat, maar ze zijn nogal stellig over de (advies)prijzen en de aanwezigheid van een decoder.

Maar goed, misschien kan Arnold een mailtje naar Jägerndorfer sturen met de vraag welke decoder erin zit. Weten wij ook gelijk hoe het zit.  :D
Re: Jägerndorfer Collection 2019
 @citaat / Lokje 23 / Lucien: Neem eens een kijkje op deze Webzijde: JC Vertrieb:)\

Groet Ronald.
Re: Jägerndorfer Collection 2019
Ik zag de Jägerndorfer 18060 ÖBB Taurus"Sisi" AC für Märklin, mit lastgeregeltem Decoder.
Prijs ?265,-
Erg mooi, maar dure dame.

Mvg,
Arnold
Re: Jägerndorfer Collection 2019
hoi,

Citaat van: Arnold op maandag 12 augustus 2019, 19:23:34
Ik zag de Jägerndorfer 18060 ÖBB Taurus"Sisi" AC für Märklin, mit lastgeregeltem Decoder.

Volgens diverse webzijdes zit er een ESU 4.0 decoder in de AC-versie.

Citaat van: Arnold op maandag 12 augustus 2019, 19:23:34
Prijs ?265,- Erg mooi, maar dure dame.

Valt wel mee toch? JC is niet zo'n hele grote fabrikant. Als je een beetje op de duitse / oostenrijkse handelaren zoekt kan je hem iets goedkoper vinden. Mogelijk als je naar de beurzen in Dortmund en Köln gaat zal je ze misschien ook nog tegenkomen.

Groet Ronald.
Re: Jägerndorfer Collection 2019
Die Sissiloc was een eenmalige uitgave van enkele jaren geleden. Je hebt al geluk als je nog een exemplaar kan vinden. Maar verder doet Jägerndorfer kennelijk niet aan verticale prijsbinding. Winkelprijzen in Duitsland zijn in de regel al gauw een paar tientjes lager dan de adviesprijzen.