Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC

Gestart door thelasman dinsdag 22 januari 2019, 15:30:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Hallo,
Goed nieuws bij de nieuwe ESU Baureihe V60 met Loksound V5  32 functies in AC Mfx bedrijf.
Alle 32 Loksound V5 Functies worden automatisch herkend door de Central Station 2 en 3 met invulling van de overeenstemmende functie iconen. Bij de Loksound V4M4  werden slechts 16 functies herkend en moest noodgedwongen op DCC overgeschakeld worden. Echter in DDC modus zijn er op dit ogenblik voor deze decoder maar 29, of 31 op ECOS M4 beschikbaar! Wachten op firmware update? De rookpluim gaat bij volgas echter heel hoog de lucht in. De automatische ontkoppeling werkt spijtig genoeg enkel met kunststof tegenkoppelingen. Mijn video illustreert zowat de meeste functies los en in bedrijf van deze mooie lok.
Link :

Groet
Paul
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
De ontkoppelfunctie tilt de beugel van de wagen over de haak van de loc.
De Brawa variant laat de haak van de loc zakken. Dat werkt ook bij de Märklin kortkoppelingen.

Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
Is een prachtige loc, toevallig gisteravond bij stichting Stomm zien rijden.   :)

groet
Harald
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
In het echt :

Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
 @citaat Bespreking 3rail modellen...
Is dit een model? Is dit 3rail?
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
 @citaat Beste is je conformeren aan de mores van dit forum Wim.
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
 @citaat Begrepen. Het E-cafe is als een Japanse duizendknoop. ;)
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
Heren Ben en Wim,

Ik ben een heel dom mens, daarom ben ik op mijn 59e al met (dik) pensioen gestuurd, dus van jullie bijdragen snap ik geen hol en worden door mij geïnterpreteerd als dikke vette nonsens.

Groet, Anne W
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
 :offtopic: @citaat Met een beetje gevoel voor humor zou je beiden kunnen bekijken als de Statler en Waldorf van het 3Railforum  ;)
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
Citaat van: nobody op dinsdag 22 januari 2019, 15:45:57
De Brawa variant laat de haak van de loc zakken. Dat werkt ook bij de Märklin kortkoppelingen.
Maar dat ik nu kan zeggen dat er een mooie koppeling aan zit niet echt,en voor de rts/marklin kk heb je een messing vervangings lipje.
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
Citaat van: Anne W op dinsdag 22 januari 2019, 22:29:56
van jullie bijdragen snap ik geen hol
Ongewenste bijwerking van de recente operatie?
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
Citaat van: Anne W op dinsdag 22 januari 2019, 22:29:56

Ik ben een heel dom mens........


Ik weet het Anne, ik weet het........ vanwaar deze bevestiging?  :(
Dit topic is een bespreking van een model h0 lok.

De omschakeling van 2rail naar 3rail gaat met een schakelaartje, niet meer bediend door de sleper. Dat is een hele verbetering t.o.v. bijvoorbeeld de Class66/77.
De LokSound V5 belooft veel goeds, net geluid.

Gr, Ben.
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
 @citaat

Ik ben ontzettend blij dat ik zo dom ben en dat mijn baas mij er ook flink voor betaalde, nog steeds betaalt, dus lekker laten zo.

Deze nieuwe V60 eerst maar eens laten rijden door anderen voor ik er één koop......

Groet, Anne W
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
Citaat van: hmmglaser op woensdag 23 januari 2019, 08:11:41
Maar dat ik nu kan zeggen dat er een mooie koppeling aan zit niet echt,en voor de rts/marklin kk heb je een messing vervangings lipje.

Hallo

Het is een rangeerlok, en deze moet gewoon met elke wagen kunnen koppelen en ontkoppelen. :?
Het is van de zotte dat ik eerst alle koppelingsbeugels moet gaan vervangen. :thumbdown:

Bart
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot - Alle 32 Funkties in MFX Modus ok
Citaat van: Bahn-AG op woensdag 23 januari 2019, 14:11:03

Het is van de zotte dat ik eerst alle koppelingsbeugels moet gaan vervangen. :thumbdown:


Niets moet toch Bart? Blijf lekker bij de Marklin V60 zou ik zeggen, voor ?280 UVP heb je een nette 37861, die met de schroef op het dak en de dikke Telex koppelingen en je houdt nog geld over. :)

Gr, Ben.
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Hallo

als ESU alleen maar een automatische koppeling kan maken die werkt met kunststoftegenkoppelingen dan is dat een serieus nadeel.
Mocht Märklin dat doen dan was het kot hier te klein voor sommigen.

Groeten uit Australië

Luc
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
 @citaat Ik heb me er nog eens goed in verdiept. Ja, mee eens. :thumbup: Da's een serieus nadeel.....

Groeten uit Oost-Brabant.
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Roco heeft messing beugels dus dan heb je het probleem niet van verkleven ;)
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Het "serieuze" nadeel zit in hoofden van mensen, niet in de koppeling. Alles is op te lossen, kost centjes natuurlijk: ?0,90 per sleep. Da's minder als één stukje plastic Marklin rail.

Gisteren op Rail in Houten de V60 in actie gezien of beter gezegd gehoord. Met de LokSound V5 heeft Esu een flinke stap gezet op de geluidsmarkt.

Gr, Ben.
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Maar wat is de sound verbering produceert de loksound 5 beter geluid of zit er een betere sound file in de decoder?
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Dus deze lok werkt niet met een Märklin kortkoppeling 7203?
Veel geld voor een mooie lok die je eigenlijk niet kan gebruiken!!!!!
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Citaat van: maverick4 op maandag 25 maart 2019, 12:43:55

Veel geld voor een mooie lok die je eigenlijk niet kan gebruiken!!!!!


Overdrijf je niet een beetje?
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Lid sinds: 2017

Märklin digitaal CS3 H0 + DB + Epoche III

offline
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Hoi Paul,

Sinds kort heb ik deze ESU V60 ook. M'n allereerste niet-Märklin lok.....
Echter, anders dan bij jou levert automatische aanmelding op mijn Central Station 3 (60226) slechts de eerste 16 functies op. Bij de 2e 16 kan ik niet komen. Dat is natuurlijk te gek om op me te laten zitten.

Ik heb de laatste update van het CS3 half februari wel meegepakt (heb nu versie 1.4.0 (0)).
Ik zeg dit omdat in de (fraaie!) ESU-handleiding bij deze lok daarover het volgende staat:

"An Märklin-Central Station-Zentralen wird sich der Decoder daher mit M4 anmelden. Je nach Softwareversion Ihrer Central Station kann es sein, dass ihnen nur die ersten 16 Funktionen zur Verfügung stehen." (pag. 10 onder 4.1.2.3: M4-Anmeldung).

Enig idee, Paul (of iemand anders) waarom ik, ondanks m'n actuele CS3, toch niet 32 functies krijg? Welke softwareversie heb jij?
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Hoi Alex,

Heb je het functievenster wel genoeg uitgetrokken ? Zie blz 9, Functies tonen van  https://www.marklin.nl/fileadmin/media/nl/PDF_documents/CS3_Handleiding_NL.pdf
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Lid sinds: 2017

Märklin digitaal CS3 H0 + DB + Epoche III

offline
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Zeker Dick, die basic functie ken ik, dank je.
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Citaat van: maverick4 op maandag 25 maart 2019, 12:43:55
Dus deze lok werkt niet met een Märklin kortkoppeling 7203?
Veel geld voor een mooie lok die je eigenlijk niet kan gebruiken!!!!!
Daar is een oplossing voor bij bentink vind alleen dat klapperen van de koppeling geen gezicht.
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Citaat van: maverick4 op maandag 25 maart 2019, 12:43:55
Dus deze lok werkt niet met een Märklin kortkoppeling 7203?
Veel geld voor een mooie lok die je eigenlijk niet kan gebruiken!!!!!

Met je eens hoor. Bij mij zijn mijn Esu loks weer pleiten gaan of retour handelaar. Ik was er klaar mee.
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
En wat was de reden dan?
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Citaat van: David666 op dinsdag 26 maart 2019, 13:47:50Bij mij zijn mijn Esu loks weer pleiten gaan of retour handelaar. Ik was er klaar mee.

Hier ook. Alles (ESU-loks) één grote teleurstelling. Er staat hier, defect of niet naar behoren functionerend, voor een aardig bedrag terzijde.
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Bij mij rijd alles wat ik koop soms kost het wat tijd om het voor elkaar te krijgen.
Heb gister bij forum lid Alexmoba de V60 zien rijden het zag er mooi uit en het klonk goed alleen de verlichting vond ik wat minder te veel en frontseinen waren te wit van kleur TPIII hoort naar mijn idee geel/heel warm wit te zijn niet tussen koud wit,warm wit in.
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Ik heb de ESU V60 vorige maand gekocht. Heb er geen problemen meer, rijdt echt fantastisch, niet te vergelijken met de Marklin variant. En ve mooier in detail gemaakt.
De koppeling is idd een dingetje, maar was toch al jaren niet tevreden over kk van Marklin, dus goede reden om te veranderen van koppeling! Ik heb geen moment spijt van mijn aankoop, geweldig geluid, lekker veel functie's, vooral de rookontwikkeling is erg gaaf om te zien. Extra rookuitstoot bij het starten en gasgeven, erg mooi!
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Waar blijft de NMBS/SNCB reeks 80 uitvoering van dit model (na de eerdere flop van dit model)?  Of heeft ESU er geen trek meer in nu Piko dit model (goedkoper) in de markt heeft gezet?

Willy
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
 @citaat Ik las ergens, ik meen op het buurforum, dat die niet komt. De bron was de Patrick van LokSound Benelux op OnTraxS, i.v.m. weinig vraag.

Gr, Ben.
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Lijkt mij een zeer mooie loc. Heb zelf zojuist een Esu T16.1 gekocht en ik rij op Marklin K-rail. Mijn eerste machine buiten Märklin om...
Eén nadeel nu, de kleinste radius R1) is niet te gebruiken, minimaal dus voor de T16.1 420 mm (en daar moet je zelfs rustig door heenrijden, maar het is ook geen sneltrein tenslotte) Beetje een teleurstelling in principe en eerlijk gezegd heb ik dat ook met sommige wissels. Maar het is zo'n gedetailleerd mooie locomotief...Doe hem niet weg, dan maar een apart traject laten rijden (pendel Strecke ;-) ?
Denk er over om zo'n V60 dus ook aan te schaffen. Wat is nu de ervaring met deze diesel loc van Esu met k-rail? Volgens de specs kan hij de kleine radius wel aan (360), maar gaat het ook goed met de wissels? (Het verhaal over de koppeling, daar kom ik wel uit...!)
btw: kwam dus toevallig op dit draadje terecht :-)
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Ik rij zelf op een combinatie van C en K  rails,  met R 1 wissels en bogen. De ESU V60 gaat daar zonder problemen doorheen. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.  :)
Re: ESU 31410 Baureihe V 60 Epoche III Altrot Alle 32 Funkties in MFX ok,niet in DCC
Dat is mooi om te lezen!! Nog even doorsparen dan maar :-)
Thx anyway!