Beste Ad en Fred, bedankt voor jullie reactie.
Na het overlijden van de orginele decoder in mijn 37786, heeft Harlaar er een LokPilot V4 in gezet.
Ik heb echter geen nadere info over de door hen ingestelde CV's.
Toen de trein, na jaren in de doos gezeten te hebben, weer eens reed, viel mij op dat ze soms schokt.
Verder loopt alles soepel, daarom verwacht ik dat dit aan de Back-EMF instellingen ligt.
Met de ESU CV-54 truck wilde ik de optimale instellingen vinden, maar toen bleek dat ik geen CV's kan uitlezen!
Mijn eerste gedachte was dat dit wellicht met een lange signaal-weg heeft te maken (storing), maar gisteren ben ik wat verder gekomen.
Op de beurs in Houten heb ik een paar extra koppelingen gekocht, die ik aan de motorwagen kan hangen.
Ik moet de koppelingen aan beide zijden van de motorwagen aansluiten wil deze reageren.
Op de koppelingen heb ik enkel rood en bruin aangesloten.
Het lijkt er nu sterk op, dat de elektronica in de motorwagen uitlezen van de CV's verhindert (er komt geen goed ACK-signaal terug?).
Dit zou kunnen liggen aan mijn programmer (zelfbouw MrDirect), maar die werkt correct bij al mijn andere treinen (Marklin, HAG, Roco, Rivarossi, Liliput)
Ik wil de CV's van de decoder kunnen uitlezen/programmeren zonder deze uit de motorwagen te hoeven halen.
Kan dit en zo nee, waarom niet? Zou namelijk erg onhandig zijn.
Groet, Rob