Hallo John en Dick, dank voor jullie reactie, ik kan melden dat de oudste MS de master is (en was), bij het aansluiten werd de oudste automatisch herkend, en werd de 2e MS de slave.
Omdat de problemen zich daarna voordeden, heb ik de slave weer afgekoppeld (ik gebruikte deze alleen voor 2 locs die op een rangeerspoortje stonden), de master gereset en de locs weer op het eigen (instel)spoor laten herkennen door de master. Het probleem bleef zich voordoen waarna ik ook maar de locs heb gereset (en ook de master weer)...
Alles "schoon" zou je zeggen, maar het probleem blijft : functiegebruik (niet het instellen ervan) van een loc werkt ook op de (zelfde) functie van een andere loc, bijvoorbeeld het licht inschakelen van een loc : gaat er ook ineens het licht van een andere loc aan (of uit). Deze andere loc is vaak dezelfde, maar niet altijd. Het waarom ontgaat me geheel..... Van de 7 Märklin locs die in het "automatisch" functionerende gedeelte rijden zijn er 6 MFX en 1 FX met een ingebouwde ESU Lopi 4.0 decoder. De 7 remmodules heb ik van forumlid Jan.
Locadressen controleer ik voortdurend : die zijn en blijven altijd dezelfde, en uiteraard voor elke loc verschillend.
Ik hoop dat jullie nog wat adviezen hebben....
NB : de master MS zo'n 7 jaar oud, de aansluitstekker moet ik soms een millimetertje terugtrekken om kontakt te krijgen, misschien toe aan een nieuwe ?