Vanwege het mooie weer en vooral veel te warm om in de voortuin iets met onkruid te doen, het besluit genomen om de wielen van de auto te strekken en richting de Waalhaven te rijden. En kijken of er nog wat te zien was.
1. Toen ik aankwam zag ik al deze Vossloh G2000BB van Rail Force One actief. De 1605 was met een rangeerder onderweg (of was dat nou andersom....)...

2.

3.

4. En na het omzetten van het wissel richting een sleep wagons wat voor mij buiten beeld was.

5. De overweg in Albert Plesmanweg, waarover het spoor richting Heijplaat gaat is inmiddels enkelspoor. Een poos terug was dit nog dubbelspoor, al was het tweede spoor er eentje van niks naar nergens. Dit is inmiddels verwijderd, ook de Andreaskruisen zijn hier inmiddels op aangepast.

6. Staand naast de overweg kijkend richting Heijplaat. Het Waalhaven rangeerterrein is dus achter mij.

7. Even naar de andere kant gelopen en terug kijkend naar de het grote rangeerterrein.

8. Een klein stukje verderop op de Albert Plesmanweg is een overweg die er zat inmiddels helemaal verwijderd. Waar het asfalt een andere kleur heeft, heeft ooit spoor gelegen. Rechts is nog een klein stukje te zien van een geheel nieuw pand, wat aan de rechterkant een enorme hoeveelheid ladingdoks voor vrachtwagens heeft.

9. Omgedraaid bleek er nog een ieniemieniestukje spoor te liggen..... Waarom dat dat niet gelijk is weggehaald is mij een raadsel. Waarschijnlijk om het hek heel te houden....

10. Zomaar wat loks, die opgesteld staan. Van alles en nog wat zit natuurlijk in de weg om een mooie foto te maken, maar dat mag wat mij betreft de pret niet drukken!

11.

13.

13. Verderop bij het aantakspoortje van Shunter door het hek de flinke hoeveelheid ketelwagens proberen te vangen.

14. Op het terrein van Shunter stonden drie 64/6500 loks af te wachten wat er mee ging gebeuren. Hier de 6439 oftewel 'Geert'.

15. Aan de andere kant van het pand, op het spoortje richting de rolbrug, stond 'Jan' (6464) van zijn zondagsrust te genieten.

16. Neusje van Jan.

17. Alles straalt rust uit.

18. En dat doet het ook op het rangeerterrein..... (al zaten hier twee Bulgaarse vrachtwagenchauffeurs te kokkerellen en dat rook best goed!).

19. Doorgereden naar de andere kant van de Waalhaven. Ik weet dat er de komende weken bij de RET tussen Slinge en Tussenwater (Hoogvliet) geen metro's rijden, vanwege onderhoud, dus even kijken of daar nog iets te zien was. Daar niet.... Bij Shunter echter wel.

20. En uiteraard kwam er over het viaduct nog wat langs.

21. Een stukje verder gereden en een parkeerplekje langs de Vondelingenweg (moet dat vaak zat nog even opzoeken, want wij noemen dat altijd 'bovenlangs'. Als er op de A15 file staat, dan is het advies in het gezin: rij bovenlangs, geen file). Daar kwam deze geheel witte Vectron voorbij met een sleep ketelwagens.

22. En omdat eigenwijze ik een serie probeerde te maken van deze trein, bleef uiteindelijk deze foto over, waar de lok zich achter wat bovenleidingsmasten verstopte.....

23. En met de rijrichting mee.

24. En de trein geheel ingezoomd.