Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Onderdeel Faller Zweefmolen

Gestart door Rob G zaterdag 19 januari 2019, 17:17:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Onderdeel Faller Zweefmolen
Beste trein vrienden,

Na een grote verhuizing van mijn baan (ondertussen 2 jaar geleden al weer) ben ik van mij Faller zweefmolen in H0 5 stuks stoeltjes kwijtgeraakt.
Heeft er iemand een kapotte zweefmolen waar de stoeltjes nog bruikbaar van zijn om te her plaatsen.

Weet iemand of je dat los kan bestellen?

Met vriendelijke groet,
Hoofd Verkeersleider Hochsauer-Zwartewoudbaan.
Rob   
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
Hoi Rob,

Faller levert onderdelen, even een mailtje naar ze sturen en wat ik zoal lees sturen ze vaak de missende onderdelen gratis naar je toe.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
Je kan ook een mail naar de Fallerstore sturen of Faller zelf benaderen.
Heb ik gedaan voor een beschrijving van een bouwpakket die ontbrak.
Dat is natuurlijk wel iets anders dan een stoeltje van die draaimolen,  maar je weet nooit of dat stoeltje nog leverbaar, dan wel voor een ander model gebruikt is.
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
Beste Peter,

Ik heb een mailtje gestuurd naar Faller, dus even afwachten, hoeft ook niet voor niets. Maar een nieuwe vind ik een beetje zonde, dan koop ik andere attractie denk ik.
Maar het kost allemaal genoeg natuurlijk.

groetjes,
Rob
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
Hoi Hans,

Ik heb net een mailtje gestuurd naar Faller, dus even afwachten, hoeft ook niet voor niets. Maar een nieuwe vind ik een beetje zonde.

Bedankt voor je reactie.

Rob
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
Als dat geen soelaas biedt kan een 3d printer de stoeltjes nog wel printen. De beugels lijken van dun draad.
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
Goede morgen,
De beugeltjes zijn van heel dun ijzerdraad, dat zou nog wel op te lossen zijn denk ik.
Maar 3d printen kan ik niet, zou niet eens weten hoe dat moet en ik ken niemand met zo´n ding.
Waarschijnlijk kan ik dan 2 nieuwe zweefmolens kopen ha ha ha.

Fijne zondag.
groet Rob
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
hoi,

Citaat van: Rob G op zondag 20 januari 2019, 09:12:12
Maar 3d printen kan ik niet, zou niet eens weten hoe dat moet en ik ken niemand met zo´n ding.

Goed, nieuwe dingen kan je leren. Zo ook dat soort technieken. Neem eens een kijkje een Fab Lab in de buurt. Dan kan je gebruik maken van een 3D-printer, een lasersnijder of een ander leuk apparaat. Je kan er meestal ook uitleg krijgen van hoe je er mee moet omgaan. Of kijk eens bij een plaatselijke modelspoorvereniging zoals de EMV in Eindhoven. Die zijn met 3D-printers en Lasersnijders in de weer.

Groet Ronald.
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
Als je in de regio van Rotjeknor woont, zou 't moeten lukken iets Lab-achtigs te kunnen vinden.
Zelf voel ik beperkt door de tekenprogramma's die ik eerst zou moeten leren. Want onverschillig of het 2D of 3D is, het zat niet in m'n opleidingsprofiel. Knutselen met de handen wel.
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
Ik kende het begrip Fab Lap ook niet. Dank hiervoor. Op de kaart zie ik dat er ook één in Lelystad zit. Dat komt mooi uit. Ik ga daar eens kijken. Je steekt er altijd wat van op. Niet dat ik mijzelf nu direct een 3D-printer zie aanschaffen, maar wie weet wat de toekomst brengt....

mvg
Jurrien
Re: Onderdeel Faller Zweefmolen
Ik ga de zending van Faller wel afwachten, 3D printen heb ik nog echt geen kaas van gegeten. Maar zal zeker eens bij een fab lab gaan kijken.
Faller heeft al gereageerd. De aanvraag kan enkele weken duren maar ze gaan ernaar kijken. Geen haast, de 1:87 mensjes gaan nu in een andere attractie. (In Disney is ook niet alles altijd open).
Iedereen bedankt voor het reageren.

En........ zet uw sneeuwschuivers klaar  :warning: want het gaat sneeuwen  :P