Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

esu switchpilot en CS

Gestart door wee dinsdag 15 januari 2019, 21:37:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
esu switchpilot en CS
Lid sinds: 2019

offline
esu switchpilot en CS
Ik ben nieuw in modelspoor hobby. Heb een klein baantje om alles uit te proberen.
een Mobile Station 60653, C-rails, 1 esu switchpilot en 1 esu switchpliot servo. Ik probeer
de 2 esu decoders op de mobile station  aan te sluiten (volgens het boekje) dat werkt
in zoverre dat de 1e Marklin wissel aandrijving 74490 en de servo tegelijk schakelen
op 1 adres. Als ik de switchpilot servo ook nog aansluit gaat het helemaal mis.
Het zou toch zo moeten zijn dat als ik de switchpilot aanmeld dat de mobile station
dan bijvoorbeeld de eerste 4 wisselaandrijvingen als adres 1 t/m 4 neemt en servo 1 en 2 als
adres 5 en 6.

Is dit een beperking van de Mobile Station of doe ik iets fout. Heb de 2 esu decoders
allebei aan de baan aangesloten, of moeten die onderling worden verbonden.

Kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt.

Wil
Re: esu switchpilot en CS
Wil, volgens mij moet je decoder die je als tweede aansluit, eerst een adres geven. Af fabriek staan ze altijd op 1.
Je moet de tweede decoder zelf op een adres zetten dat volgt op het laatste adres van de vorige decoder.
Ik denk dat de handleiding onder een rubriek 'toekennen adres' of 'programmeren' informatie bevat waar je verder mee komt.

Groet,

Peter
Re: esu switchpilot en CS
Lid sinds: 2013

offline
Re: esu switchpilot en CS
Wil

je kan de switch pilot/servo een adres geven met een ESU lokprogrammer of via het MS of CS.
Voor MS en CS moet je de switch pilot in programmeermodus zetten.  (zie handleiding). Dan kan je op MS/CS het eerste adres kiezen voor de switch pilot/servo. De andere drie adressen worden dan automatisch gegeven. Als je dat gedaan hebt gaat de switch/pilot automatisch uit programmeermodus.
Dus bvb 1 voor je switch pilot (2,3,4 worden automatisch toegekend)en 5 voor je switch pilot servo (6,7,8 worden dan automatisch toegekend).

Alles staat duidelijk in de ESU manual

Luc