Nou zeg, hoe kan iemand totaal op het verkeerde been gezet worden.......
De baan is in opbouw en dan kan er van alles mis gaan. Omdat op het nieuwste stuk nog een aantal aansluitingen en een ringleiding nog gelegd moeten worden is de voedingsspanning op het nieuwe stuk wat lager dan aan het begin. Het effect is dat als er ergens in de rails kortsluiting is de CS 1 niet afschakelt, hij ziet wel een hogere stroom maar geen kortsluitstroom.
En nou weer terug naar de BR 64, daar reed ik een testrondje mee. Die reed goed heen en weer tot opeens de lok bleef staan maar geluid alsof hij voluit reed. Al gauw ga je dan de tandwielen verdenken. Lok helemaal uit elkaar gehaald en tandwielen gereinigd. Weer laten rijden, ging goed maar stopte opeens en probleem was er weer. Ik merkte dat hij elke keer aan het eind van een helling het probleem had. De lok bekeken, er liep niks aan. De rails aan het eind van de helling bekeken, alles ok. Een andere lok laten rijden, de BR 01. Deze reed wel goed maar langzamer en de lichten brandden heel flauw. De lok laten staan met de inspectielichten aan. En dan maar vanaf dat punt rails loshalen en letten op het licht van de lok. Bleken er toch nog een aantal lipjes van de K-rails niet goed te zitten bij het schaduwstation.
Omdat ik al veel K-rails had heb ik die ook in het schaduwstation gebruikt maar ik had daar beter C-rails voor kunnen nemen, dat ligt toch uit het zicht. Misschien doe ik dat alsnog.
Conclusie, foute analyse mbt de tandwielen. Ik had dit fenomeen nooit eerder meegemaakt. Wel het geluid maar geen tractie. Betekent onvoldoende vermogen voor de tractie maar wel voldoende voor de geluidsmodule.