Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

wissel analoog schaduwstation van

Gestart door Harrie woensdag 16 januari 2019, 17:58:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wissel analoog schaduwstation van
een vraag, ik zag het schaduwstation van ROELMARKLIN weet iemand welke wissels ik met M rails kan gebruiken gr. Harrie
Re: wissel analoog schaduwstation van
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: wissel analoog schaduwstation van
ieder elektrisch wissel dat past
Re: wissel analoog schaduwstation van
Ik begrijp de vraag niet goed: als ik hier kijk zie ik dat Roel zelf ook met M-rails werkt...
Re: wissel analoog schaduwstation van
Citaat van: Harrie op woensdag 16 januari 2019, 17:58:31
een vraag, ik zag het schaduwstation van ROELMARKLIN weet iemand welke wissels ik met M rails kan gebruiken gr. Harrie

Hallo Harrie,

Wat is je vraag precies? Ik werk met M-rails en kan desgewenst het ontwerp van mijn schaduwstation met alle rails en wisselnummers plaatsen.

De wissels, die ik moet schakelen, zijn 5137 (oud type) maar kunnen ook door 5117 + 5102 worden vervangen. De gebogen wissels zijn 5140. De wissels, die niet geschakeld hoeven te worden zijn handwissels 5121.

Groet,
Roel
Re: wissel analoog schaduwstation van
het worden elek. wissels M rails van MARKLIN het zou mooi zijn als ik de nummers kon krijgen gr.Harrie
Re: wissel analoog schaduwstation van
Die noem ik : 5117 Links of 5117 Rechts, deze kun je ook vervangen door 5137 L plus stukje 5102 of 5137 R plus 5102.
De gebogen wissels zijn 5140 L resp. 5140 R

Groeten,
Roel
Re: wissel analoog schaduwstation van
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: wissel analoog schaduwstation van
Alle metalen rails staat in de wiki, onderaan wissels. En alle elektrische wissels lenen zich voor de aanpak van Roel's schaduwstation, dus ook de set 5202. En al deze wissels zijn ook nog steeds 2e hands te vinden op beurzen, in de catawiki, op marktplaats, ebay, en noem maar op.

Iets lastiger wordt het als je driewegwissels gebruikt omdat die bestaan uit twee wissels in één behuizing.
Maar als je die ook beschouwt als 2 aparte wissels, dan kom je daar wel uit. Zo doen digitaal rijders dat ook.
Analoog kan het slimmer (met diodes).

Als je alleen handwissels hebt, dan ligt het anders. Die lenen zich er niet direct voor, en moeten eerst worden verbouwd om ze te kunnen besturen, en dat loont de moeite niet als je weet hoe weinig de geëlektrificeerde metalen wissels kosten, tegenwoordig.