Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Rail plan op CS3+ zetten

Gestart door droopy2905 vrijdag 14 april 2023, 16:35:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rail plan op CS3+ zetten
Lid sinds: 2019

offline
Rail plan op CS3+ zetten
Hoi iedereen,

Heb even een vraag in verband met "tekenen" van baanplan op de CS3+.
Het is niet handig om uw baanplan te "tekenen" op de CS3+. Is er geen andere manier om dit te doen ?
Het lukt me niet echt om mijn baanontwerp op die CS3+ te krijgen.
Tips, tricks alternatieve allemaal welkom !

mvg
Re: Rail plan op CS3+ zetten
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Rail plan op CS3+ zetten
Hang em aan het netwerk en benader hem vanaf de computer. En zet de grid aan.
Re: Rail plan op CS3+ zetten
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Rail plan op CS3+ zetten
Hi Droopy,

ik maak eerst mijn plan in railmoddlere ( ik gebruik Mac), dan teken ik het schematisch in de CS3 , wel vanaf de laptop.groetjes.
Re: Rail plan op CS3+ zetten
Dank u
Re: Rail plan op CS3+ zetten
Lid sinds: 2020

Je moet niet alles geloven wat je denkt

offline
Re: Rail plan op CS3+ zetten
Op de lange stukken extra spoorelementen (blokjes) toevoegen om de componenten ( oa  wissels) met elkaar te verbinden. Duurde bij mij ook enige tijd en wat krachttermen om het onder de knie te krijgen :)
Re: Rail plan op CS3+ zetten
Lid sinds: 2022

offline
Re: Rail plan op CS3+ zetten
Of je kiest voor track layout. Dan heb je geen vloeiende lijnen meer, maar symbolen die in een grid passen. Dat was de enige methode in CS2, die naderhand ook in CS3 is toegevoegd.
Re: Rail plan op CS3+ zetten
Citaat van: Kolstt op maandag 17 april 2023, 11:22:08Op de lange stukken extra spoorelementen (blokjes) toevoegen om de componenten ( oa  wissels) met elkaar te verbinden. Duurde bij mij ook enige tijd en wat krachttermen om het onder de knie te krijgen :)
In de handleiding staat het wel uitgelegd.
Re: Rail plan op CS3+ zetten
Eg gebruiksvriendelijk is het allemaal niet echt. Het vraagt geduld en oefening. Uiteindelijk lukt het allemaal wel. Wat Tom Paul zegt klopt: track layout werkt wel wat makkelijker en directer.
Re: Rail plan op CS3+ zetten
Citaat van: Peter Alex op maandag 17 april 2023, 17:09:20Eg gebruiksvriendelijk is het allemaal niet echt.
Het is te doen.