Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....

Gestart door Alexmoba woensdag 16 januari 2019, 11:06:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Zijn magneten een oplossing? Zoals gebruikt bij de köf om de brug meer naar de rails toe te trekken?
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: nmbssncb op dinsdag 20 april 2021, 11:39:41
Citaat van: Jan22 op maandag 19 april 2021, 19:04:58
Jammer dat die brug een beetje krom is.
Het is ook maar plastic.  B)

...veel plastic... zei ik ook al in een ander draadje.
Misschien heeft de draaischijf nu al last van "plastic-pest" (zoals een aantal van de Amerikaanse goederenwagens - box cars - door Märklin uitgebracht)?

Willy
:offtopic: Die hebben alleen geen plastic-pest maar "gewoon" zink-pest oid, de bodem daarvan is zinkpersgietwerk en daar gaat t bij bepaalde productiejaren fout.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: Barry1972 op dinsdag 20 april 2021, 16:19:10
Zijn magneten een oplossing? Zoals gebruikt bij de köf om de brug meer naar de rails toe te trekken?
Is er iets magnetisch dan aan deze kunststof constructie?

Wat ik me afvraag, raken de wieltjes de rail over de volle 360 graden van de schijf niet, of is het slechts een bepaald deel?
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
ook goed idea in principe  .. ik weet idd dat de spoor 0 kof van lenz dat heeft .. maar heb je een op  plastic werkende  magneet ? de rails  is ook van plastiek ... je zou wel iets van metaal op de bodem kunnen plakken en idd magneetje onder brug .. nice idea again ...

(en ja voordat iemand het gaat zeggen -- gewoon terug gaan naar winkel - het kost duur genoeg qua prijs -- niet tobben -- de flm heeft het niet etc etc etc etc -- ja dat weten we  - maar beetje filosoferen oevr mogelijkhden is nooit weg m.i.)

so keep the ideas flowing 

mvg koen

Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
hans, dat is wat lastig te zien want dan moet je alle zij stukken weghalen .. maar ik denk overal want kan het overal ietwat indrukken ..... stel het is niet overal waar denk je dan aan ?

--> de onderplaat daar ter plekke omhoog drukken werkt niet want dan gaat de brug mee omhoog
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Als de wieltjes over de volle 360 graden zweven, dan is de brug krom; is het slechts een deel dan is de onderbak met de rondlopende rail krom.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
de brug is zeker wat krom dat kan je zien door erlangs te kijken
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
ik denk dat je zoiets beetje krom de andere kant op moet ontwerpen zodat er klein beetje druk staat op de rails .. en/of kaarsrecht met een stijve constructie grondplaat / brug
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat @citaat
Zet er een metalen lat van 50cm langs
Je zal zien hoeveel de onderkant lager zit... ...
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Tja, dan kan je allerlei lapmiddelen verzinnen met verzwaren, magneten, wegvijlen etc. etc. maar je neemt de oorzaak van het probleem daarmee niet weg: dat is dus gewoon een kromgetrokken brug, en zie die maar eens recht te krijgen. Tuurlijk, je kan m demonteren en verwarmen en onder druk recht proberen te krijgen. Maar dat zou ik met zo'n nieuw ding waar toch echt sprake is van een productiefout nooit doen; als er echt iets kapot gaat of afbreekt ben je je garantie sowieso kwijt! Ik ben zelf ook echt wel van het "zelf naar een oplossing zoeken", maar er zijn grenzen. 
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Ik vrees alleen dat terugsturen al even min iets zal uithalen, ook Märklin krijgt iets dat krom is niet meer recht, en vervangen, dan krijg je weer een slechte of iets dat op termijn slecht wordt...
't Gaat ook niet meer over een sporadische fout, er zijn meldingen her en der van hetzelfde probleem.
Wie er als de kippen bij was is gewoon de klos, wie nu verstandig is houdt dat ding buiten en moet geen problemen oplossen.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Ja maar 3railkoen heeft het volgens mij ontworpen, en zoekt nu hier naar oplossingen  :D :D : hahaha

Ik zeg flinke plak lood onder de rails  O:-D

(Magneten gaat dus niet omdat zelfs de rail kunstof is, hoe lang gaat dat mee met een ijzeren wiel?)
Optie is natuurlijk om heel deze draaischijf in het my world thema te zetten, en een "echte" te produceren met een metalen brug 😜
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
ja eigenlijk werk ik voor marklin en zoek hier naar de oplossing .. lol
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
ps - omdat het maar om een fractie van mm hoogte issue gaat is een schuine kant voor de ingang van de u vormige licht sluis sofar de bestte en meest eenvoudige optie .. en dergelijke oplossing kom je wel vaker tegen als iets ergens in of doorheen moet en hoger of lager aan kan komen ..   TBC .. nice


PS -> credits to antonv !
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Even een belletje* gedaan: het exemplaar wat vorige week met mijn hulp is geïnstalleerd en in bedrijf is gesteld draait nog steeds voortreffelijk en de brug is kaarsrecht aldus een opgelegde stalen liniaal op een spoorstaaf.

Gr, Ben.

* Een belletje is met iemand die zich doorgaans ergens anders bevindt praten, dit met behulp van twee telefoons.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: Hanzi op dinsdag 20 april 2021, 16:23:59
Citaat van: nmbssncb op dinsdag 20 april 2021, 11:39:41
Citaat van: Jan22 op maandag 19 april 2021, 19:04:58
Jammer dat die brug een beetje krom is.
Het is ook maar plastic.  B)

...veel plastic... zei ik ook al in een ander draadje.
Misschien heeft de draaischijf nu al last van "plastic-pest" (zoals een aantal van de Amerikaanse goederenwagens - box cars - door Märklin uitgebracht)?

Willy
:offtopic: Die hebben alleen geen plastic-pest maar "gewoon" zink-pest oid, de bodem daarvan is zinkpersgietwerk en daar gaat t bij bepaalde productiejaren fout.

De bodem van de box cars waar ik het over heb was van kunststof en met 'plastic-pest' bedoel ik dat die bodem na een aantal jaren ging kromtrekken.
Het ging o.a. om de box cars uit de sets 45651 en 45652.
Het is inderdaad off-topic, maar het gaat mij om de plastic troep die wordt verkocht voor een aardig bedrag.

Willy
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Goed nieuws Heren...
Märklin komt met een nieuw nummer voor alle lokomotieven, dit nummer gaat beginnen met 32xxx dit zijn speciale kromgetrokken loks.
De eerste komen met de mhi/2...
Dat is ff goed nieuws.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
lol
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: nmbssncb op dinsdag 20 april 2021, 18:07:49
Citaat van: Hanzi op dinsdag 20 april 2021, 16:23:59
Citaat van: nmbssncb op dinsdag 20 april 2021, 11:39:41
Citaat van: Jan22 op maandag 19 april 2021, 19:04:58
Jammer dat die brug een beetje krom is.
Het is ook maar plastic.  B)

...veel plastic... zei ik ook al in een ander draadje.
Misschien heeft de draaischijf nu al last van "plastic-pest" (zoals een aantal van de Amerikaanse goederenwagens - box cars - door Märklin uitgebracht)?

Willy
:offtopic: Die hebben alleen geen plastic-pest maar "gewoon" zink-pest oid, de bodem daarvan is zinkpersgietwerk en daar gaat t bij bepaalde productiejaren fout.

De bodem van de box cars waar ik het over heb was van kunststof en met 'plastic-pest' bedoel ik dat die bodem na een aantal jaren ging kromtrekken.
Het ging o.a. om de box cars uit de sets 45651 en 45652.
Het is inderdaad off-topic, maar het gaat mij om de plastic troep die wordt verkocht voor een aardig bedrag.

Willy
:offtopic: laatste poging: de bodems van de boxcars uit die sets lijken misschien op kunststof, maar zijn toch echt van ZINKPERSGIETWERK Willy.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Gewoon retour Marklin het lijkt gewoon op een maandag morgen model,heb het zelf ooit met een M-rails engelse wissel gehad
Diverse keer terug naar de winkel pas na omruilen was de ellende voorbij.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Als ik de diverse reacties zie, zijn er best veel schijven op maandagmorgen gemaakt. Ik vind het toch wel wat droevig. Het is immers geen goedkoop dingetje. Sinds de eerste aankondiging en de levering is er veel tijd verstreken en dan komt Märklin met dit...
Allerlei praatjes over kritisch ontwerpen, kunnen mij gestolen worden. Het ding is niet moeders mooiste en werkt niet bij iedereen gelijk goed. En misschien zijn er apparaten die het nooit gaan doen. Dat is niet te geloven, dat is echt erg...

Groeten,

Peter

Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
'k Ben tevreden met de, gemodificeerde,  schijf die nog stamt uit de tijd dat de speelgoedfabriek degelijk spul leverde.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Vooralsnog is er op dit forum één bezitter met problemen en dat geeft al een hoop tumult. Het huismerk wordt wel erg snel afgebrand, niet door fans van andere merken, zelfs niet door 2-railers maar door diehard Marklinisten zelf.  :o)

Beetje positief heren, de wereld vergaat niet en het is maar speelgoed, weliswaar van plastic maar toch. Na mijn eerdere positieve bijdragen over een werkende schijf komt vast nog wel iemand met eenzelfde verhaal. ;)

Gr, Ben.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Mee eens Ben,
Het frapante is, ook al maak je er 1000  op één of andere manier sluipen er altijd een paar met mankementen er door heen.
En ondanks dat het maar speelgoed is, kost het toch bijna 500 euro en wat de collega's al vertelde verwacht je toch, dat het stabiel, robuust en toch wel goed is.
Het blijft toch speelgoed.
En misschien komt deze er ook bij, maar de grote broer moet het maar alleen doen.
Geniet van het mooie weer en van je eigen.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Als het écht speelgoed was, zou ik geen gat hoeven te zagen. Bij speelgoed denk ik meer aan plug-and-play, zoals de 7186. Maak die geschikt voor C-rail, leg er een stille motor in, en hoppa. Nog van metaal ook!
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Beste Koen,

Terug naar de handelaar met die draaischijf en eis bij voorkeur een nieuw exemplaar.
Het is mooi dat je er zoveel tijd stopt in het uitzoeken, maar het is tenslotte een nieuw product dat niet voldoet.

Willy
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Nou, net telefoon gehad dat mijn schijf binnen is. Morgen ga ik hem ophalen.
Ben benieuwd.

Grtjes Marcel
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Vandaag maar aan de slag gegaan.









4 keer moeten initialiseren want hij bleef hangen. Bleken die stomme stukjes er niet goed in zaten. Alles aangedrukt en nu loopt hij als een trein  :D
Ik moet allen de rails nog van stroom voorzien, maar dat is voor morgen.


Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Een gave aanwinst in de baan! Zo'n draaischijf, de oude of de nieuwe, blijft een gaaf ding. Kost een paar vierkante centimeters om 'm kwijt te kunnen en een paar centen maar het blijft DE eyecatcher.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
?Marcel,
wat is het voordeel van de draaischijf tov jouw schuifschijf ?
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Uit Wiki: "Omdat stoomlocomotieven met een tender – en de meeste zware snelle stoomlocs zijn van dit type – op grond van de spoorwegwet achteruit (dus met de tender voorop) minder snel mogen rijden dan vooruit is het noodzakelijk dat ze gekeerd worden wanneer de trein van rijrichting verandert, bijvoorbeeld op het eindstation."
Bron ===> klik
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Idd,
dat dan weer wel !... :D :thumbup:
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: Wim op zaterdag 24 april 2021, 17:29:03
?Marcel,
wat is het voordeel van de draaischijf tov jouw schuifschijf ?

Ik vind een draaischijf mooier dan een rolbrug. Dus meer kwestie van smaak.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat Een smaakvolle aanwinst. Maar hoe dan ook een met een grotere functionaliteit. Een rolbrug vervangt slechts een aantal wissels en bespaart ruimte,l in het depot, maar een draaischijf  is echt bedoeld om locomotieven te draaien, zoals Wim terecht opmerkte. Met de schoorsteen voor mag de loc sneller, maar: het ziet er ook mooier uit!

Groet,

Peter
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Kritiek op de draaischijf en Märklin. Maar ook een paar leuke dingen.

https://www.youtube.com/watch?v=qYZwibDmGrI
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat

Olav, naar mijn mening sabbelt deze meneer iets teveel op zure snoepjes het laatste jaar.
Wel toont hij altijd mooie spulletjes....
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Geen idee Chris. Kwam hem zomaar tegen. En gezien de problemen met de draaischijf. Maar in deze clip inderdaad ook mooi spul.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Ik heb nu al diverse filmpjes gezien maar begin het idee te hebben dat het probleem niet alleen bij marklin zit,maar ook de gene die het apparaat plaatst.
Wat ook nog een mogelijkheid is dat vervoerders slecht met de pakketten om gaan waardoor ze beschadigd raken.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat Als je beschadigingen door het vervoer krijgt kunnen er een aantal zaken zijn: 1) de verpakking is niet op orde. 2) Of het product is toch niet helemaal goed ontworpen. Bij het ontwerpen houd je ook met dat soort dingen rekening.

Groet Ronald.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Heeft er iemand ervaring met digitale besturing met iTrain van de nieuwe draaischijf ?
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Ja.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: BW Rheine op maandag 19 april 2021, 21:08:27

We gaan toch niet kloten met hulpmiddelen, zoals gewichten etc.
Dat ding moet gewoon in orde zijn en zeker voor deze prijs en anders terug frisbieën naar Göppingen.

De enige juiste conclusie. :thumbup:

Mvg Gert
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: ronaldk op woensdag 28 april 2021, 14:59:17
@citaat Als je beschadigingen door het vervoer krijgt kunnen er een aantal zaken zijn: 1) de verpakking is niet op orde. 2) Of het product is toch niet helemaal goed ontworpen. Bij het ontwerpen houd je ook met dat soort dingen rekening.
Ik mag aan nemen dat je de filmpjes wel eens gezien hebt hoe er soms met pakketjes word om gesprongen. Daar kun je niet realistisch rekening mee houden ;)
Ik heb al diverse beschadiging gezien door transporteurs dat je je afvraagt hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Het kan zeker helemaal fout gaan..
Ik heb zelf van Ccm diecast models een d11t 1/24 bulldozer, een beest van een machine en bijna 25 kilo.
Maar dat het fout kan gaan, is daar ook gebeurd en goed fout.
Als je interesse heb, ga dan naar de site van Ccm diecast models en lees het zelf.
Gelukkig bij mij niet...
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
https://ccmodels.com/

Mooie machines, en een stevig prijskaartje als je naar 1:87 kijkt........ ;)
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
hoi,

Citaat van: BW Rheine op woensdag 28 april 2021, 20:16:59
Ik heb zelf van Ccm diecast models een d11t 1/24 bulldozer, een beest van een machine en bijna 25 kilo. Maar dat het fout kan gaan, is daar ook gebeurd en goed fout. Als je interesse heb, ga dan naar de site van Ccm diecast models en lees het zelf.
Gelukkig bij mij niet...

Dat is wat gemakkelijk  :) Even gekeken op de webzijde van CCM DieCast. Ze geven bij verschillende posts aan dat ze het spul leveren op pallets. Ze adviseren het versturen op pallets. Dat het de keuze van de winkelier en klant is of ze op pallet laten leveren of  "gewoon" als pakketje.

Citeer
Each shipment from CCM will be palletized, although orders with multiple models can be combined on the same pallet. We strongly recommend that our dealers also palletize their shipments, and we will provide the pallets to them. This recommendation is in place to help minimize damage to the models during transit. Ultimately, it will be up to the dealer and customer to decide whether to ship on a pallet – however, if damage does occur to a model that is not palletized it will be between the dealer and customer to determine a resolution.

Citaat van: hmmglaser op woensdag 28 april 2021, 19:36:51
Ik mag aan nemen dat je de filmpjes wel eens gezien hebt hoe er soms met pakketjes word om gesprongen. Daar kun je niet realistisch rekening mee houden ;) Ik heb al diverse beschadiging gezien door transporteurs dat je je afvraagt hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen.

Ik ken de filmpjes.  Je kan als fabrikant wel een groot deel rekening mee houden. Het transport van de fabriek naar de klant is een belangrijk onderdeel van het geheel. Wat betreft de draaischijf. Dit model is waarschijnlijk iets te nauwkeurig ontworpen. Dan zie je dat er een te kleine tolerantie is om dingen op te vangen c.q. te corrigeren. Of dat nu in het productie, in het ontwerp of het inbouwen bij de klant zit is de vraag die ze nu aan het onderzoeken zijn. Mogelijke oplossingen? Daar zullen ze bij Märklin wel over nadenken. Het kan een simpele oplossing zijn maar soms verval je van het een in het ander. Ben benieuwd hoe snel Märklin het kan oplossen voor de nieuwe modellen. Het is zonde voor al die mensen die zo lang op deze draaischijf hebben gewacht. Een simpele digitale draaischijf kan voor veel mensen een uitkomst zijn.

Groet Ronald.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Hoi Ronald...
Heb je bij de "blog" ook gelezen hoe en wat er fout is gegaan.
Het resulteerde in kapotte en afgebroken cilinders, deuren, hekwerk, en zelfs olie op één van de dozen,etc.
En toen was de vraag waar en hoe, is het fout gegaan, in de fabriek of bij de vervoerders.
Het is Corona tijd en toen was er ook ingehuurd personeel, waren ze laks misschien wel.
Ik weet wel, dat er zelfs te kort was aan containers om het te verschepen.
De draaischijf zit volgens mij goed ingepakt, dat kan geen kant op, dat ligt het aan het materiaal.
De dozer stond op een plaat van hout en zat vast met tie-wraps en toch knapte een tie-wrap,  dus ja, hoe is er mee omgegaan en dat ook bij de draaischijf.
Zelfs hebben ze complete dozen van een hoogte laten vallen, om te kijken wat er gebeurde.
Ze hebben bij de binnen doos bij het model vol gelegen met piepschuim en ook de binnen doos versterkt.
Misschien was dit ook wat voor de draaischijf en natuurlijk oplettende voor het hekwerk en andere onderdelen.
Tjonge ben bekaf....😁😂
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
hoi,

Citaat van: BW Rheine op donderdag 29 april 2021, 08:34:11
Heb je bij de "blog" ook gelezen hoe en wat er fout is gegaan.

Cat D11 Shipping update heb ik inderdaad gelezen. De firma heeft zelf onderzoek gedaan omdat ze veel klachten kregen. Op basis van het onderzoek hebben ze aanpassingen gedaan aan de wijze van verpakken / vastmaken in de doos. Märklin zal het nu niet anders aanpakken: Analyseren van het probleem en mogelijke oplossingen testen.

Citaat van: BW Rheine op donderdag 29 april 2021, 08:34:11
Misschien was dit ook wat voor de draaischijf en natuurlijk oplettende voor het hekwerk en andere onderdelen.

Het probleem zit bij de draaischijf mogelijk op een ander vlak dan de verpakking. Als ik het zo links en recht lees.

Groet Ronald.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
De verpakking van de draaischijf wordt door hmmglaser als oorzaak van problemen geopperd en als zo vaak gaat dit dan een eigen leven leiden. Maar er is helemaal geen verpakkingsprobleem. :D

Over de schijf in iTrain: R5.0.11 komt eraan.

Gr, Ben.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Prima Ben,...
Dan kunnen we dat weg krassen, dan voor de oplettende kijker is het een gevoelige constructie issue.