Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....

Gestart door Alexmoba woensdag 16 januari 2019, 11:06:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....

Het platte dak kan je mooi opvullen met gras wat weer goed voor de isolatie en het milieu. :P

Groet Michel



Edit Fred: citaat verwijderd, reden van verwijderen: KLIK
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2017

Märklin digitaal CS3 H0 + DB + Epoche III

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Het kost een aantal posts, maar dan komt er toch wat duidelijkheid...  ;)

Met boerenverstand kom je trouwens ook een heel eind. Ik stel tenminste voor mezelf vast dat het (in elk geval commercieel) knap onverstandig zou zijn van Märklin wanneer ze een draaischijf uit zou brengen waarop de grote stoomknapen niet gekeerd kunnen worden.
En verder gaat het niet alleen om de veel gebruikte Einheitsdrehscheibe, maar ook om een variant van de Deutsche Reichsbahn/DB, dus om Duitse (!) locomotieven, en geen Franse kanjers bijv.

Uit Göppingen begrijp ik dat bij de levering van de draaischijf een sjabloon op ware grootte is inbegrepen. Kun je lekker passen en meten met je sporenplan voordat je het gat gaat zagen waarin een deel van de schijf verzonken moet worden. Heel praktisch.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: basjuh1981 op maandag 09 september 2019, 08:29:08
Citaat van: speeltmettreintjes op zondag 08 september 2019, 20:21:49
De nieuwe hoek van 12° vind ik een verbetering omdat die uitstekend te combineren is met slanke wissels en die vind ik mooier dan gewone. Nu nog een beetje weatheren, zodat 'ie er beter uitziet.
Je zit alleen met de ringlokloodsen die vaak op 15° staan.

Gelukkig heb ik nog geen ringloodsen (en ook geen oude draaischijf), dus zit ik ook niet opgescheept met een onbruikbare als ik de nieuwe draaischijf aanschaf. De plaatjes van de nieuwe ringloods maken niet bepaald een verpletterende indruk. Misschien ziet hij er in het echt beter uit, anders moet ik maar gaan oefenen met het zelf maken van gebouwen.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: h0_miessie op maandag 09 september 2019, 10:34:50
Citaat van: Hanzi op maandag 09 september 2019, 10:08:56
Ja, da's ff opletten.
Gelukkig heeft M de passende ringloods erbij met 12 graden hoek. Kwestie van klantenbinding; heeft trouwens wel een erg saai plat dak.

Het platte dak kan je mooi opvullen met gras wat weer goed voor de isolatie en het milieu. :P

Groet Michel
Ik geloof nooit dat ze in het stoomtijdperk al (bewust) groene daken aanlegden, Michel ;).
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: speeltmettreintjes op maandag 09 september 2019, 12:07:55
Gelukkig heb ik nog geen ringloodsen (en ook geen oude draaischijf), dus zit ik ook niet opgescheept met een onbruikbare als ik de nieuwe draaischijf aanschaf.
Ik dus wel. Voorlopig komt er toch geen draaischijf, dus zo'n ramp is het niet. Als ik er wel een wil aanschaffen kijk ik wel naar een andere aanbieder (denk ik).
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Fleischmann brengt nu ook een draaischijf uit voor het 3 rail systeem. Ik heb een gelijkaardige gehad van Roco.
https://www.fleischmann.de/en/product/245706-0-0-0-0-0-0-005010-0/products.html
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Ik heb nog geen invulling voor een groot deel van mijn baan, en het kerkje , het campinkje , en het stationnetje heb ik al een plaatsje voor.
Ik zou kunnen kiezen voor een ?groot? station wat niet in verhouding is, een stad wat ook niet in verhouding is, of misschien plaats ik wel deze draaischijf. Kan ik een deel loc?s kwijt en hoef ik ze niet steeds uit de vitrine te halen.

Mijn baan is toch te klein om iets echt realistisch te maken (?slechts 3 meter?) dus kan ik er beter lekker onrealistisch met treintjes op spelen.

Als ik moet kiezen tussen 10 faller huizen + wegen+ poppetjes +auto?s enz.. of een draaischijf hmmm ik weet het echt nog niet.
Dan maar geen volledige aangeklede draaischijf met bewatering, koleninstallatie enz.. maar wel lekker rijden en draaien  :)
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
die fleischmann is gewoon dezelfde als deze van marklin (7286) met een heel duur prijskaartje. Mogelijkheden genoeg om de gewone M (FL) aan te passen met c rails.Heb je meteen een leuke grote draaischijf en veel goedkoper. Google en wiki is hierbij je vriend.Groot voordeel is dat je nagenoeg alle beschikbare locloodsen kan gebruiken.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Kan de draaischijf icm met de digiturn van digikeijs.
Ik twijfel eraan omdat de graden anders zijn.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
De marklin heeft een ingebouwde decoder dus zou ik denken dat een extra controller niet nodig is.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat
Hoe moet ik dat zien qua bediening strakjes op de cs..
Dat je op F1 drukt en dat de brug daar naar toe draait bijvoorbeeld?.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Ik denk zelf dat het iets ala MFX+ gaat worden dus iets van een interactieve afbeelding(spielmodus)op de CS2/3.
Maar dat weten we pas als de eerste is uitgeleverd?
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Vandaag de prototype gezien, eerlijk gezegd ben ik er niet kapot van.
Hij is echt alleen voor c-rail gemaakt, er stond zo'n Märklin mannetje erbij, ik vroeg aan het ventje, waarom hebben jullie de vorige draaischijf niet gehouden en die dan opgepimpt met geluid en een werkend in rijsein.
Je zag hem gelijk denken, van ja...dat is ook niet zo verkeerd, nee, zei ik en nu kom Fleischmann met zijn vertrouwde schijf.
Goed gedaan jochie..
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Ik heb hem vandaag ook gezien en ik werd er niet vrolijk van.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat
Die indruk had ik ook al van de plaatjes die ik tot nu toe gezien had.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Goedemorgen..
Gisteren met de Heer met griekse achternaam van Märklin gepraat...
We weten het allemaal, alles is Top-Secret bij Märklin, maar goed, even over de schijf gepraat de vorige was echt een samenwerkingsverband...dus ik vroeg waarom zo'n brede rand en een korte brug en niet van de vorige uit gegaan.
Neen, zei de beste man, we wilde echt wat anders en op deze brug konden ook de grote jongens..zo dat wordt passen en meten..klopt zei hij en ook express de graden veranderd om alles in eigen beheer te houden...zo dan klaar..
En er komen ook weer stoomloks met drijfwerkverlichting, vindt ik beter en mooier dan het flakker van de vuurkist.
En alles plannen ze vooruit voor 2 a 3 jaren, ik dacht altijd vijf, weten we ook weer.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Kennelijk is de stemming dat de nieuwe draaischijf van Märklin niet echt de goedkeuring van velen kan krijgen. Ik had ook zo mijn scepsis bij het zien van de eerste plaatjes. Ik heb hem nu in Göppingen in het echt gezien, samen met de nieuwe bijbehorende locloods. Ik vind hem wel mooi. Ook de locloods. Even overwegen of ik hem aanschaf als vervanging van mijn 7286 en loodsen. Wacht even met bestellen tot dat ik hem heb zien en horen werken. Maar hij staat zeker op mijn verlanglijstje.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Ben wel benieuwd of  deze digitaal wel werkt, de ouwe krijg ik niet aan het werk met de ( los verkrijgbare ) decoder op de cs3+
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Wat ik er zover van weet word die fabrieksaf gelverd met een sounddecoder vermoedelijk een MFX+ zodat deze via de spielwelt functie van de CS2/3 kan worden aangestuurd.
Verder blijft het gewoon giswerk want pas als die uitkomt weet je het zeker zelfs de vorm kan nog iets aangepast worden.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Misschien overheen gelezen maar wat is de verwachte datum dat deze in de winkels gaat liggen?
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
De schijf wordt lekker door de strond gehaald.
Bij mij komt hij niet op de baan.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat Joh hij is prachtig,  wacht gewoon ff tot hij in de winkels ligt  ;)
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: Ton van het Fort op dinsdag 17 september 2019, 21:57:31
Even overwegen of ik hem aanschaf als vervanging van mijn 7286 en loodsen.

Zou ik de oude schijf dan te zijner tijd eventueel kunnen overnemen?
Ik heb al (bijna) een loods, moet enkel nog betaald worden, maar nog geen floppy disc draaischijf

Gegroet, Marten
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2020

Gelukkig komt de stoom uit de DR 18 201 (NVBS 60)

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Besten,

wat niet te vinden is n welke documentatie dan ook: hoe diep is de inbouw van de de nieuwe draaischijf??
Ben benieuwd of deze bruikbaar is voor mij

Kaj
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Na lang op december 2020 te hebben gestaan, staat er nu 2021. Geen maand of kwartaal erbij. Kan dus nog wel een jaar duren.
Word moe van tante M.
Wacht al 2 jaar op dat ding.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Even de topic titel aanpassen: "Daar is 'ie dan" wekt verkeerde verwachtingen.

Gr, Ben.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Kun je niet beter een draaimolen kopen?
Straks blijkt dat je tender er net niet oppast, en laat daar nou net je decoder in zitten  .....  >:-D
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Zelfs Ben heeft een "nieuwe" forumnaam en nog is de draaischijf er niet. :D
Ik zou voor de Fleischmann gaan, ziet er toch beter uit.
Eigenlijk nog de beste standaard voor lange stomers!
Eerlijk is eerlijk in de detaillering was Fleischmann toch vaak beter: daarom wel jammer dat dit merk geen H0 meer produceert.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Misschien jammer voor jou.. KLIK



EDIT Fred, linkje ingekort.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Twee jaar wachten is niet zolang, ik wacht meer dan 6 jaar op een boek "Baureihe 01.10" band 2 en die nooit zal komen.
Omdat de auteur Jürgen Ebel 3 boeken wilde uitbrengen en dat de Eisenbahn Kurier dit dwars-boomde, dus dan niet en aan de documentatie lag het niet aan.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
die fleischmann is nog steeds een grote 27m schijf.Het mooie van de maerklin draaischijf is dat deze wat korter is. de meeste kleinere depots hadden deze kleinere draaischijven.Dit past naar mijn mening beter op een wat minder grote modelbaan.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: Jan22 op maandag 26 oktober 2020, 20:20:08
Kun je niet beter een draaimolen kopen?
Straks blijkt dat je tender er net niet oppast, en laat daar nou net je decoder in zitten  .....  >:-D

Voor mij dus ook geen optie met een Big Boy...

Willy
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat
Ik zou wel eens een filmpje willen zien met een bigboy op een draaischijf, dat moet wel een machtig zicht zijn als hij er ook nog eens door een andere loc opgeduwd wordt
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat U vraagt, wij draaien  B) Niet echt moeilijk te vinden op Jijbuis....



Groet Ronald.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Zonder tender...

Willy
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
BigBoy past wel zolang die alleen rechtuit eroverheen kan (draaien ho maar) :D
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Even aansluitend...
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Na twee jaar wachten is de nieuwe draaischijf eindelijk in de uitlevering gegaan.
nachstehend aufgeführte Märklin-H0-Neuheiten 2019 werden aktuell ausgeliefert:
74861 – C-Gleis-Drehscheibe: Für konventionellen und digitalen Fahrbetrieb geeignet. Mfx-/fx-/DCC-Decoder mit digital schalbaren Betriebs- und Soundfunktionen. Grube zum versenkten Einbau in die Anlage. 6 Gleisanschlüsse für C-Gleise zum Einsetzen an beliebiger Stelle. Abgangswinkel im C-Gleis-Rastermaß von 12°. Ausbaubar auf max. 30 Gleisanschlüsse. Drehscheibenwärterhaus und Außenleuchte mit LED beleuchtet, schaltbar. Komplette Neukonstruktion.
Außendurchmesser mit je einem Abgang gegenüber 378 mm. Durchmesser der Grube ohne Abgangsgleise 278 mm. Bühnenlänge 263 mm.
74871 – Ergänzungsset zu C-Gleis-Drehscheibe: Drei Gleisanschlüsse zum Einsetzen an beliebiger Stelle im C-Gleis-Rastermaß von 12°, eingebaute Fahrstromkontakte
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
hi, ben benieuwd, heb um ook besteld .. hopelijk ziet het er een beetje uit...

heeft iemand um al ontvangen ?

mvg koen
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Met die Buhnelange kun je er dus geen 03 op keren...........
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Pak je 03 en meet eens hart voorloop-as en hart achterste tender-as en niet van buffer tot buffer.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat En zo is het! De asafstand is bepalend en niet de lengte over de buffers!

Groet,

Peter
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Wil de draaischijf ook wel hebben, maar 500 euro vindt ik een smak met geld.

Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
het is 434 euro ..(dan heb je 6 aansluitingen) . dat is maar  0,0095 BTC dus valt wel mee toch ... Als ik um binnen heb zal ik wat fotos maken

mvg koen
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Tony Hitmaan: 500 Euro waarschijnlijk adviesprijs.
Maar ook wel te scoren rond 434.
Bij Conrad vragen ze er 435 voor.
Maar een nieuwe Fleischmann AC versie kost ongeveer het zelfde en dat is zeker een alternatief.
Die laatste kun je waarschijnlijk beter als 2e hands vinden of bij een winkel die hem goedkoper aanbiedt omdat die al lange tijd in het programma van Flm. is/was opgenomen.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat @citaat

Foto's zijn mooi om te zien. En graag als het kan een filmpje. iemand ten minste.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat
Denk dat ie er nog wel goedkoper is, maar wil toch de nieuwe afwachten. Ziet er veel beloovent uit. En het schijnt dat de oude als een koffie molen klinkt. Maar of dat waar is.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: Hitmaan op vrijdag 26 maart 2021, 23:59:21
@citaat
Denk dat ie er nog wel goedkoper is, maar wil toch de nieuwe afwachten. Ziet er veel beloovent uit. En het schijnt dat de oude als een koffie molen klinkt. Maar of dat waar is.

De oude heeft kennelijk een gratis(!) standaard ingebouwde herriemodule, die je niet uit kunt zetten. :D
Waar vind je dat nog tegenwoordig?