Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....

Gestart door Alexmoba woensdag 16 januari 2019, 11:06:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Hij is besteld in vlaardingen en was nog 1x aanwezig.
Zal in de loop van volgende week wel binnenkomen als het goed is.
Iemand hem al in bezit en werkend met de cs3 plus ?
Was benieuwd of ik iets extras moet doen om hem daarmee aan de gang te krijgen.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
zie de film van marklin op YT
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Moet eerlijk zeggen dat het geluid van de draaischijf mooi rustig is, tenminste voor de film.

Ook de opties met cs3 zijn handig. Dit bied denk ik wel wat mogelijkheden.

De enige opmerking is de presentatie zelf, de man lijkt het nogal wat lacherig te doen. 
Michael Praetorius zou het beter doen denk ik
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
lekkere nuttige reactie !  niet dus
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat Beetje relativeren..
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
ja 2k euro (slechts 0,04 btc momenteel) is relatief weinig
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: 3railkoen op vrijdag 02 april 2021, 15:34:29
lekkere nuttige reactie !  niet dus

GELD MOET ROLLEN !!!  :P :P :P
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat Precies. En €2000 in de 3rail hobby voor rails, wissels, een draaischijf en een CS3 is natuurlijk niet zo veel, er van uitgaande dat een beetje Marklin stoomlok als snel €400 - €500 kost.

Gr, Ben.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: ACTS.zuid op vrijdag 02 april 2021, 17:12:35
@citaat Precies. En €2000 in de 3rail hobby voor rails, wissels, een draaischijf en een CS3 is natuurlijk niet zo veel, er van uitgaande dat een beetje Marklin stoomlok als snel €400 - €500 kost.

Gr, Ben.

1100 ben je al kwijt voor de draaischijf en de cs3 plus
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: joland op vrijdag 02 april 2021, 17:07:45
Citaat van: 3railkoen op vrijdag 02 april 2021, 15:34:29
lekkere nuttige reactie !  niet dus

GELD MOET ROLLEN !!!  :P :P :P

en het liefst deze kant op !
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: joland op vrijdag 02 april 2021, 17:16:48

1100 ben je al kwijt voor de draaischijf en de cs3 plus


Is net geen 1 maand AOW uitkering, nette prijzen toch.  ;)
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
En in de kroeg kunnen we momenteel t geld toch niet kwijt :?
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Faller heeft een lokloods op de markt gebracht voor de nieuwe draaischijf. Zo ook een uitbrieding.



De gewone heeft 3 plaatsen en de uitbreiding 2.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
nice !
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Mooi idee van faller. Gezien de foto die ze gebruiken om het mooier te laten zien hadden ze de draaischijf zelf ook nog niet ontvangen.

Moet wel eerlijk zijn dat een prijs van 99 euro en 69 euro best wel veel is. En dan komen daar de servo's nog overeen van 12 euro per stuk per deur.
Hij ziet er wel beter uit dan die van Märklin zelf.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
micro servos koop je al voor 2 tot 3 euro per stuk (en wellicht als je op een container wil wachten die door suez kanaal moet kan het nog cheaper) .. ga ik ook op al mijn wissels toepassen, je hebt wel een servo decoder nodig natuurlijk.. op de esu 51832 gaan er 8 .. maar ook daar zijn er vele goedkopere en duureere oplossingen .. je kan de deuren ook niet bedienen..
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat
Waar koop jij die servo's dan. Andere kant van de wereld bij de bekende firma.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
deze keek ik naar "Servo SG90 Mini 180 graden" bij otronic.nl voor 2,98

voor een wissel meer dan prima, voor een deurje denk ik ook


die goedkopere futabas die daar ook staan zijn meer wat je in een goedkoop rc vliegtuig of autotje stopt ... maar overkill voor ene treinbaan ..in een serieus vliegtuig / heli stop je betere digitale servos
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
zag dat ze nog 2 van die servos in voorraad hadden dus maar ff besteld om wat te testen
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Servo,s komen zo'n beetje allemaal wel per boot hier  :D
Ben de laatste tijd weer druk met me oude RC hobby en haal net als de winkeliers me servo,s uit China.
Je betaald voor de zelfde servo hier 90 euro en zelf kopen in China dan heb je er 2 .
Test gedaan , servo uit de winkel hier en een ali servo ....
Precies de zelfde binnenkant,  zelfde tandwielen,  alleen de prijs is  verschillend !
Mvg Jan
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Oei, het loopt wel wat uit de hand... We hebben niet de goedkoopste hobby. Wat handigheid en slimmigheid helpt om het betaalbaar te houden of geld voor de duurdere dingen te sparen. Je kunt sommige spulletjes direct in China bestellen, als je wat geduld hebt. En ja, dat betekent verlies voor de handelaar of winkelier hier. Misschien moet diens marge op de spullen van de 'echte' merken wel omhoog, anders gaat-ie kopje onder.
Alles heeft zijn prijs. Zelf maken kost veel tijd en levert misschien geen goed resultaat op. Ieder kiest zijn eigen weg en hier op ons forum kunnen wij elkaar een beetje helpen, in plaats van elkaar in de haren te vliegen.
Neemt niet weg dat ik het nieuwe product dat het echte onderwerp van dit topic is, niet geslaagd vind. Maar da's ook maar een mening.

Ik ben intussen toch wel benieuwd hoe hij in werkelijkheid bevalt en of hij nog een beetje fraai te maken is.

Groet,

Peter
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
ja ik kan het ook niet volgen , ga um komende week halen samen nog paar lokjes en stapel rails.. ben ook beniewd


volgens mij heeft ie (ik weet niet eens meer wie dat was) de reacties  hiervoor weggehaald waarop ik reageerde lol

gr
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Draaischijf perikelen van een echte Märklin hobbyist , is wel in dialect duits maar prima te volgen,

Gr. Jan

Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Ik heb de draaischijf vandaag binnen gekregen, mijn eerste indruk is dat het een lichtgewicht apparaat is.
Ben hem nu aan het installeren..
Ben benieuwd..
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Hoop dat je er niet overspannen van wordt...
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: Wim op zaterdag 03 april 2021, 16:44:31
Hoop dat je er niet overspannen van wordt...


:D :D :D :D
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat
Wel spannend hoor!
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
De mopperende vriend uit Duitsland had er een puike hamer bij.... Hopelijk heeft hij die niet gebruikt!

Groet,

Peter
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Niet zo makkelijk als ie zegt in de video.
Had hem netjes als nieuw mfx apparaat toegevoegd, nadat ie klaar was moest ik schijnbaar een update op mijn cs3 plus uitvoeren, dat gedaan maar herkende hem niet meer. dus verwijderd en opnieuw naar nieuw mfx apparaat laten zoeken.
Wat blijkt.. hij vind geen nieuw mfx artikel !!!
handmatig toegevoegd en ja hoor hij is er weer, alleen nat het initialiseren, geeft ie niet op de cs3 weer waar de sporen zitten, dus geen geel aangeduidde sporen in het seinpanneel..
Al verschillende keren opnieuw laten initialiseren maar telkens hetzelfde....wat doe ik fout ??.... :( :( :(
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat Typisch MFX dingetje denk ik: geen controle over je handelingen.

Gr, Ben.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: joland op zaterdag 03 april 2021, 18:21:39
wat doe ik fout ??.... :( :( :(
Niks. Je doet niks fout, je deed iets fout. Elke opleiding foutoplossen begint met: haal geen apparaten in huis waar je problemen kunt mee verwachten  ;)
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Een Frisbee moet je naar elkaar toegooien en niet proberen te digitaliseren.
Ik zie liever dit..

En dat vind, ik...
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Ik heb geen oplossing gevonden. Ik heb op zijn kanaal ook de andere video´s over de draaischijf bekeken. Een flinke mopperaar die Michael Schulz. Veel pech heeft hij niet, klagen kan hij wel in Schwarzwald Müllheim dialect. Zijn nieuwe draaischuif draait nu na configureren op de CS3 zei hij. Helaas zegt hij dat hulp van kijkers heeft gehad en van zijn handelaar (die hij overigens flink prijst voor de hele goede service) echter wat hij ingesteld heeft op zijn CS3 zegt hij niet. Aan de video van M. heeft hij niet veel gehad en jij blijkens je reactie ook niet.

Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Hoe dan ook: het is sneu, ook voor een Duitser, als iets nieuws waar je naar uit kijkt niet doet wat het moet doen.

Gr, Ben.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat
En wie is jij Ice3
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Vreemd dat de cs3 aangeeft dat er een update nodig is na het herkennen van een nieuwe mfx.

Is de update goed verlopen? Staat er daadwerkelijk een nieuwe versie software op je apparaat?

Ik krijg hier een Déjà vu , naar de tijd dat ik nog met Windows 98 werkte 😜 haha

Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
hi joland, mooi dat je hem ontvangen hebt en jammer dat ie het nog niet doet.

Het gros van de opmerkingen hierboven voegen helemaal niks toe m.i.

Ik haal de schijf komende week op en ik zou niet weten warom we hem niet aan de praat krijgen.

Keep you posted

mvg koen
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 03 april 2021, 17:46:18
De mopperende vriend uit Duitsland had er een puike hamer bij.... Hopelijk heeft hij die niet gebruikt!
Ik was ook al benieuwd of hij verderop in de video die hamer al in die draaischijf gezet zou hebben... :-) :P
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat Alles voor de likes :D :D
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: 3railkoen op zaterdag 03 april 2021, 20:39:46
hi joland, mooi dat je hem ontvangen hebt en jammer dat ie het nog niet doet.

Het gros van de opmerkingen hierboven voegen helemaal niks toe m.i.

Ik haal de schijf komende week op en ik zou niet weten warom we hem niet aan de praat krijgen.

Keep you posted

mvg koen

Nee niet aan de praat zoals het moet, wel geluid maar moet hem handmatig toevoegen en mij lijkt dat ie dan geen mfx is. Ik krijg spoor 1 ook niet geconfigureerd, maar dat zou ook niet mogelijk hoeven zijn als je he mautomatisch laat configureren.
Hij laat wel de piepjes horen ( hoog bij een spooraansluiting en laag bij een loos spoor ) maar als ie klaar is met initialiseren laat ie in het spoorplan niet de gele aansluitsporen zien. :(
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Ik kreeg ook bericht dat de schijf onderweg is, dus ben ook benieuwd( en een beetje zenuwachtig nu).
Maar ik vraag wel of de winkelier goed kijkt of de brug er recht inzit( we weten nu iets meer waar we op moeten letten).

Iedereen succes met het installeren van de schijf.

grtjes Marcel

PS: Deze kwam ik ook tegen, draaien gaat toch niet van een leide dakje.



En nu onze vriendelijke duitser weer, die is klaar met de draaischijf en Marklin.

Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Misschien niet zo raar dat hij met de draaischijf en Märklin klaar is , dit is nr 2 die niet doet wat hij moet doen.

Gr. Jan
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Citaat van: Marcel1966 op zondag 04 april 2021, 12:16:46

PS: Deze kwam ik ook tegen, draaien gaat toch niet van een leide dakje.


Je ziet waar het mis gaat: de schijf ligt helemaal niet in één vlak. Je ziet hem de rand naar beneden duwen als de brug stalkt. Deze Modellbahn Mark kan er helemaal niets van en het geeft een slecht beeld van het product. Dat mag ook gezegd worden.

Gr, Ben.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat Mark geeft dit ook zelf aan dat de draaischijf niet goed in één van de montagebeugels valt:
CiteerHallo habe ich es lag an die Montage Winkeln die saßen nicht richtig somit lag sie nicht plan. Überprüfe mal dort wo sie hängen bleibt ob die Montage Winkeln richtig in der Mitte von dem Element sitzt. Bau nur die Elemente aus wo sie hängen bleibt. Dann schaust du ob der Winkel mittig ist wo die Elemente einrasten. Werder schauen das ich heute Abend ein Video noch drehe wie sie nun läuft. Teil 2 der Drehscheibe
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat Klopt, hij brengt zijn eigen onkunde prima in beeld. Zie hoe hij het kurk neer plempt, met plooien. Hup: schijf er op, draaien maar.

edit typefout
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
Op het stummiforum staat ook een topic over de nieuwe draaischijf en daar heeft iemand hem wel normaal draaien.
Dus zal de vlakheid een grote rol spelen.
Zo leren we al voor we hem hebben.

De vriendelijk duitser heeft het ook ontdekt.



Blijkt dus dat het vastschroeven van de rails ook een probleem was bij hem, zo ook het uitzagen van het gat.
Daardoor zaten de beugeltjes ook niet recht.

Zo leren we dus wat de problemen zijn tot nu toe.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....

Het draaien is idd zeer zeker niet het probleem, terwijl ik hem los op de tafel heb liggen en niet recht ligt doet ie dat ook, maar een beetje recht leggen en met draaien GEEN problemen, alleen ik heb het vermoeden dat de mfx decoder bij mij het op 1 of andere manier het niet doet...ik wacht Koen wel even af.
Is Koen de eigenaar vd shop waar ik hem gekocht heb in vlaardingen ?

Edit Fred: citaat verwijderd, reden van verwijderen: KLIK
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
hoi,

Citaat van: joland op maandag 05 april 2021, 14:50:16
Is Koen de eigenaar vd shop waar ik hem gekocht heb in vlaardingen ?

Nee, niet echt  :)

Groet Ronald.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
We zien toch ook op de waterpas dat de schijf vlak ligt....
Zou dan de brug net wat te zwaar zijn tenopzichte van de brede rand.
Re: Daar is 'ie dan, de nieuwe Märklin draaischijf.....
 @citaat Als ik het zo zie moet de boel behoorlijk vlak liggen. Er zit nauwelijks speling tussen de brug en de rand. Daardoor gaat hij bij ongelijke ligging klemmen op de rand. Je ziet het en hoort het ook. Als er in het filmpje op de rand gedrukt wordt dan komt hij los. Het is niet een draaischijf dat je heel simpel in iedere baan neer plempt.  Je zou bijna de draaischijf met aansluitingen op een losse vlakke plaat moeten maken en later in de baan zetten.

Groet Ronald.