Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578

Gestart door flyerman vrijdag 15 september 2023, 20:06:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578
Vandaag mijn set NS dubbeldekkerset van Märklin opgehaald met de nummers 43577 en 43578.

Wilde er vanavond verlichting in bouwen maar merkte dat de kappen niet lekker op het frame aansluiten, ze gaan niet goed dicht, er blijft een kleine kier tussen, en ze klikken niet vast.

Bij ééntje dat zelfs een klein stukje dubbelzijdig tape om de kap dicht te houden.

De stuurstand voelt degelijk aan en klikt wel goed dicht.

Heeft iemand anders dat ook, of heb ik weer iets aparts?

Re: Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578
Gauw terug gaan naar de winkel, en omruilen die rijtuigen, want dit is wel heel apart. Vooral als bij een rijtuig dubbelzijdig tape gebruikt moet worden om de kap dicht te houden. Ik kan me haast niet voorstellen dat die zo uit de fabriek komen, hier is meer aan de hand.

  Groeten.
Re: Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578
Ik had al contact opgenomen met de winkel, dat komt goed. Maar was even nieuwsgierig of er meer mensen dit probleem hadden.
Re: Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578
Misschien de kap een halve slag draaien ten opzichte van de bodem.
Re: Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578
Dat hielp niet. Net zo erg.
Re: Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578
Was die kier er al voor het inbouwen van de verlichting of erna pas? Anders kijken of er wel genoeg ruimte is tussen interieur en verlichtingstrips?
Re: Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578
Ik heb er nog geen verlichting in gebouwd, ik merkte dat de kappen niet lekker open gingen. Vandaar dat ik eerst even heb gekeken of ze goed aansloten, niet dus.

De kap klikt niet lekker in het onderstel.
Re: Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578
Probleem opgelost. Wagons omgeruild.

Verlichting ingebouwd, kappen sluiten goed, wel frappant dat er, net zoals in de vorige, 1e klas wagon dubbelzijdig plakband zat.

Re: Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578
Zat die tape er al vanuit de fabriek in dan?
Re: Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578
De tape werd in de oudere varianten ook al gebruikt. Zie ook deze bespreking op Groterdam.
Re: Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578
Ik heb meerdere sets van deze wagons, en dit is de eerste waar ik plakband tegenkom.
Re: Kappen van NS dubbeldekkerset 43577 en 43578
Ik heb de oude Märklin- én Trixset van elk 4 stuks en heb die wel een paar keer open gehad voor e.a. maar plakband staat mij eigenlijk ook niet bij... :?