Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Thomas (36120) en Percy luisteren niet

Gestart door DB dinsdag 15 januari 2019, 12:19:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Thomas (36120) en Percy luisteren niet
Lid sinds: 2007

V65

offline
Thomas (36120) en Percy luisteren niet
Ik heb een Thomas en een Percy. helaas reageren ze beiden niet op de commando's van de CS1R. Ik heb ze opnieuw ingelezen en alleen het adres veranderd (met de lok op het programmeerspoor). Geen reactie, zelfs de snelheidsmeter op de CS1R loopt niet op als ik dat wil. De locs blijven met een constant snelheid rijden op het programmeerspoor. Met andere locomotieven heb ik dit problem niet

Hoe krijg ik ze weer aan het luisteren?
ingelezen decodersysteem is MOT14.


Re: Thomas (36120) en Percy luisteren niet
Heb je ook geprobeerd er een nieuw adres in te zetten?
Re: Thomas (36120) en Percy luisteren niet
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Thomas (36120) en Percy luisteren niet
Het is berucht China spul waarvan de kwaliteit vaak te wensen overlaat. Als je pech hebt zijn beide decoders defect.
Re: Thomas (36120) en Percy luisteren niet
De decoder is vergelijkbaar met de 60760 decoders en zit in redelijk veel start setjes.
Heb de treintjes eens met die van Hornby vergeleken maar op de kap naar is alles anders de Marklin modellen zijn echt een stuk degelijker.
Re: Thomas (36120) en Percy luisteren niet
Citaat van: DB op dinsdag 15 januari 2019, 12:19:17

Hoe krijg ik ze weer aan het luisteren?


Ze staan in de analoog stand en daar krijg je ze niet zo maar uit.

Even mee rijden op een ouderwetse trafo en dan weer op de digitale baan wil nog wel eens helpen.

Gr, Ben.
Re: Thomas (36120) en Percy luisteren niet
bedankt voor de tip, dat zal ik vanavond eens even proberen
Re: Thomas (36120) en Percy luisteren niet
Even geprobeerd, maar toch even verder gekeken. Het bleek dat de toegekende adressen dubbel bezet waren. probleem opgelost.
Re: Thomas (36120) en Percy luisteren niet
Soms zijn het probleem en de oplossing heel simpel maar maak je het je zelf te moeilijk ;)