Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Updaten MS2

Gestart door Puchtdi maandag 07 januari 2019, 21:29:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Updaten MS2
Puchtdi
gast

Updaten MS2
Hallo allemaal,

Ik heb een mobile station 2 overgenomen die al enkele jaren nieuw in doos bij iemand opgeslagen was.
Nu zit daar softwareversie 1.81 in, is er iemand in de buurt van Valkenswaard of Eindhoven die hem voor mij kan updaten?
Ik heb zelf geen CS en ook geen andere MS2.
Ik hoor het graag

Bij voorbaat dank,

Sander
Re: Updaten MS2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Updaten MS2
Als je toevallig zondag naar Rijswijk komt, wil ik mijn MS2 wel meememen om de update.
Ik sta op de stand vn het forum.

John (VT601)
Re: Updaten MS2
Lid sinds: 2012

offline
Re: Updaten MS2
Ik woon in Vught en heb een CS2, je bent welkom :) Mocht er niemand dichter in de buurt zijn, mag je altijd een PB sturen!
Re: Updaten MS2
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Updaten MS2
Als hij goed werkt dan zou ik hem niet updaten. Heb o.a. hier op het forum meerdere klachten voorbij zien komen na het updaten van de ms2. Die van mij heeft ook nog steeds 1.81 en werkt probleemloos. Weet eerlijk gezegd ook niet wat alle updates inhouden.
Re: Updaten MS2
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Updaten MS2
O.a. dat je het protocol kunt kiezen al dan niet in mengbedrijf.
Marklin zelf adviseert hierin, wat je niet gebruikt uit te zetten.
Om sommige loks en de decoders te testen stel ik soms wel mengbedrijf in op de ms2 als de CS2.
Is de test voorbij, dan alleen het protocol aan waarvan je de decoders hebt.
Re: Updaten MS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Updaten MS2
Ik draai op mijn CS3 permanent mengbedrijf. MFX, DCC en MM door elkaar.
Re: Updaten MS2
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Updaten MS2
Hoi Laurent,

Waarschijnlijk omdat je ook verschillende decoders voor de verschillende protocollen hebt.
Heb je dus decoders voor maar 1 protocol, zet de andere dan uit als je ze niet hebt.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Updaten MS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Updaten MS2
Oh, zo bedoelde je. Ja, dat klopt, ik heb decoders die alleen MM2 spreken, ik heb de oude MFx en ik heb van ESU, Zimo, Uhlenbrock e.d. decoders die DCC en MM2 spreken. Sx heb ik geloof ik wel uit staan.
Re: Updaten MS2
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Updaten MS2
Citaat van: brietdijk op dinsdag 08 januari 2019, 23:21:47
Als hij goed werkt dan zou ik hem niet updaten. Heb o.a. hier op het forum meerdere klachten voorbij zien komen na het updaten van de ms2. Die van mij heeft ook nog steeds 1.81 en werkt probleemloos. Weet eerlijk gezegd ook niet wat alle updates inhouden.

Voor locomotieven met een mfx+ decoder is minimaal versie 1.83 nodig. Dat zou een reden kunnen zijn.