Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

heel klein mini projectje voor lading

Gestart door Jurrien woensdag 02 januari 2019, 15:58:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
heel klein mini projectje voor lading
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
heel klein mini projectje voor lading
Op de beurs in Houten staat een verkoper die zelf gemaakte ladingen voor wagonnetjes verkoopt. Erg leuk gedaan. Maar wil je vijf lage bakwagens van lading voorzien, dan verdampt er al snel ?  20,00 Zelf maken is dan de oplossing. Dankzij de ? 70.000.000,00 die Nederlanders hebben uitgegeven aan vuurwerk, ligt er wel wat op straat: Restant van een afgeschoten vuurpijl.



Het stokje haal ik door de mini zaagmachine.



Resultaat vier latjes waar best wat van te maken is.



En als je meerdere restanten vindt, dan krijg je ook meer latjes.



Natuurlijk nog even met het schuurpapier er over heen en voilá



mvg
Jurrien
Re: heel klein mini projectje voor lading
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: heel klein mini projectje voor lading
Citaat van: Jurrien op woensdag 02 januari 2019, 15:58:49
Het stokje haal ik door de mini zaagmachine.
Het stokje is goedkoop (goede tip), de zaagmachine niet (neem ik aan)?
Re: heel klein mini projectje voor lading
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: heel klein mini projectje voor lading
Die zaagmachine koste naar ik mij herinner ongeveer ?100,--. Maar die gebruik ik ondermeer ook om plastic strookjes te maken, waarmee ik servo's onder een wissel kan plaatsen.
Al met al een heel handig stukje gereedschap, waar ik erg blij mee ben.

mvg
Jurrien
Re: heel klein mini projectje voor lading
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: heel klein mini projectje voor lading
Dag Jurrien.

Citaat van: Jurrien op woensdag 02 januari 2019, 15:58:49
Restant van een afgeschoten vuurpijl.

Inderdaad al jaren een prima 'bron' voor modelbouw-houtjes voor van-alles-en-nog-wat binnen de hobby! :thumbup:
Al moet ik dit jaar constateren dat er veel minder te vinden waren: wellicht het neven-effect van de verplichte lanceerstandaard? :roll:

Groeten,

Erik.
Een ander klein projectje.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Een ander klein projectje.
Van de beurs in Dortmund heb ik een klein zakje met miniatuur kolen meegenomen. Ik had (heb) nog een aantal wagons die wel zo'n lading kunnen gebruiken. Vanmiddag dit mini projectje aangepakt en afgerond.


één van de wagons in kwestie


Ik had nog een groot stuk schuimrubber liggen. Overgehouden van een project om stoelen van een nieuwe zitting te voorzien. Paar kleine reepjes afgesneden. Erg prettig dat er een gladde kant aan zit.


Een oude spuitflacon met verdunde houtlijm. Was wel even proberen voordat de goede verhouding tussen water en houtlijm was gevonden. Niet vergeten om na gebruik het spuit gedeelte er af te halen en in een glas schoon water te doen. Daarna net zolang spuiten totdat het water er uit komt.


Was een Nederlandse verkoper. Zakje koste ? 4,00 Zag ergens een potje staan met dezelfde inhoud voor ? 14,--


Schuimrubber met de gladde kant naar boven in de wagon gepropt.


randjes afgeplakt met afplaktape, wat we normaliter gebruiken voor schilderwerk.


Een flinke hoeveelheid verdunde houtlijm op het schuimrubber aanbrengen en daarna voorzichtig strooien totdat het schuimrubber niet meer zichtbaar is. Dat moest een paar keer. Goed laten drogen.


En dit is dan het eind resultaat.

mvg
Jurrien
Re: heel klein mini projectje voor lading
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: heel klein mini projectje voor lading
Dag Jurrien.

Het lijkt mij een leuk projectje, ware het niet dat ik maar één foto kan zien in jouw bericht ! :eek:
Echter het aantal waardeerders en de reactie van Lucien doet mij vermoeden dat het aan mij ligt ... :roll:
Enig idee (als moderator) hoe het mogelijk is ?

Groeten,

Erik.
Re: heel klein mini projectje voor lading
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: heel klein mini projectje voor lading
 @citaat
Ik had het een half uurtje terug ook dat ik maar delen van foto's zag, de rest was egaal van kleur.
Tijdens het typen van een opmerking daar over waren opeens alle foto's weer compleet, net als nu.
Misschien Internet overbelast door al die toeristen die ons land binnenstromen en onze bezienswaardigheden opzoeken op hun telefoons. :D :-)

Dirk-Jan

Re: heel klein mini projectje voor lading
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: heel klein mini projectje voor lading
Dag Jurrien.

Kijk  8) bijna 2,5 uur later zijn alle foto's wel te zien ... framed :roll:

Zoals ik vermoedde een alleraardigst projectje  :thumbup: :thumbup:
Al is de vulling van de wagon iets te vol naar mijn smaak,
de uitleg en werkwijze is duidelijk, waarbij het niveau van
de wagonvulling naar eigen believen kan worden gemaakt!

Groeten,

Erik.
Re: heel klein mini projectje voor lading
Forum Moderator Los forumlayout Banditos
Lid sinds: 2009

offline
Re: heel klein mini projectje voor lading
Netjes gedaan zo die belading Jurrien!
Maar hoort in deze wagens wel een kolen lading? :?

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 19 april 2019, 14:39:22
Ik had het een half uurtje terug ook dat ik maar delen van foto's zag, de rest was egaal van kleur.
Tijdens het typen van een opmerking daar over waren opeens alle foto's weer compleet, net als nu.
Misschien Internet overbelast door al die toeristen die ons land binnenstromen en onze bezienswaardigheden opzoeken op hun telefoons. :D :-)

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 19 april 2019, 15:39:24
Kijk  8) bijna 2,5 uur later zijn alle foto's wel te zien ... framed :roll:

Lag niet aan Jurrien, of toeristen... Was een cache issue van de (niet https) afbeelding proxy. O:-D
En jullie beiden hebben in de tussentijd trouwens 1 stap gemist, namelijk: geen foto's zichtbaar. >:-D