Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Cruise Control optie op Lok-Decoder's. Wat doet het.

Gestart door i_m_johny donderdag 03 januari 2019, 13:15:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Cruise Control optie op Lok-Decoder's. Wat doet het.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Cruise Control optie op Lok-Decoder's. Wat doet het.
Hallo,

Ben momenteel eens even aan het zoeken naar een betaalbare decoder is zie bepaalde types de optie "Cruise Control", maar zonder uitleg.

Wat doet het?

Mijn eigen vermoeden is dat ik de functionaliteit ken van de ESU V.4. met name dat de lok-decoder zich tijdens het 'inrijden' aanpast aan de baan.
Maar weet het niet zeker.

Hoor het graag.

Groeten,

Jan
Re: Cruise Control optie op Lok-Decoder's. Wat doet het.
De ingestelde snelheid vasthouden.
Bij b.v. heuvel op en heuvel af.
Re: Cruise Control optie op Lok-Decoder's. Wat doet het.
Cruise Control zorgt ervoor dat je loc automatisch zijn snelheid regelt afhankelijk van de helling en belasting.
Ik heb een cheap decoder zonder lastregeling/cruise control en dat is echt niet aan te raden.

groeten,
Dylan

EDIT: Nobody was me net voor  :P
Re: Cruise Control optie op Lok-Decoder's. Wat doet het.
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Cruise Control optie op Lok-Decoder's. Wat doet het.
Hallo Jan,

Eén ding om mee op te passen. De met name op Amerikaanse loks getunede geluidsdecoders (i.e. Tsunami) kennen ook de term cruise (sound) control. Hiermee wordt een geluidsfunctie bedoeld die het geluid van de hoofdmotor naar vrijloop veranderd als er geen vermogen nodig is voor de aandrijving. In model is dit vaak een geschakelde functie, of activeert als de EMK en snelheidsinstelling een tijdje niet veranderd.

Jan-Peter