Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Digitale besturing

Gestart door EricVW maandag 31 december 2018, 11:21:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digitale besturing
EricVW
gast

Digitale besturing
Mijn kennis heeft een beginset gekocht onder nummer 29000
Nu is de vraag of hij de wissels en seinen kan bedienen?
Zonder bijkomende aankoop
Ik heb dit nooit gebruikt

Groeten,

eric
Re: Digitale besturing
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Digitale besturing
Deze set bevat geen wissels of seinen, dus valt er weinig te bedienen zonder bijkomende aankoop.
Met de in deze set aanwezige Mobile Station kunnen wel van decoder voorziene wissels of seinen worden bediend.
Re: Digitale besturing
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Digitale besturing
Een Mobile Station 2 uit set 29000 kan enorm veel.  Ik heb bijna een jaar geleden een startset met MS 2 gekocht en tegelijk een uitbreidingsset met digitale wissels. Het was een fluitje van een cent om ze te bedienen. In het begin was ik er nog wel erg langzaam in, maar oefening baart kunst.

Märklin heeft er een 6-delige Themen Special over gepubliceeerd, daar heb ik aardig wat van opgestoken. Misschien heeft jouw kennis er ook wat aan.
Re: Digitale besturing
Hij heeft wel decoders en wisselaandrijvingen
groeten,

Eric
Re: Digitale besturing
en wissels heeft hij ook
eric
Re: Digitale besturing
Lid sinds: 2010

offline
Re: Digitale besturing
Dan moet het gewoon met een MSII / MSIII gewoon lukken.

Groet Ronald.
Re: Digitale besturing
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Digitale besturing
Als voorschot op een volgende baan heb ik een jaar geleden de 29000 aangeschaft en de D1 uitbreiding set. MS3 werkte goed met de wissels. Een tijdje later heb ik een sein 76493 gekocht en dat opgenomen in de testbaan. Een tweede sein 76496, hoofdsein met een voorsein eraan. Goed gelezen in de handleiding en via DCC de seinen netjes naar elkaar laten kijken en ook de seinstand langzaam laten overvloeien. Natuurlijk kan je met een MS3 niet die fraaie dingen doen als gebeurtenissen en zo maar om goed en grondig kennis te maken met digitaal modelspoor volgens M* is de MS3 een mooi apparaat. Met de boeken van M* voor Wiedereinstieger en de CS3 heb ik een hoop plezier van.
Fokko

Re: Digitale besturing
Wat is het verschil tussen MS II en MSIII

Groeten,

Eric
Re: Digitale besturing
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Digitale besturing
De kleur van de kast...

MSII is grijs, MS3 is zwart. Past beter bij de zwarte CS3 en zo. CS2 en 3 verschillen nogal intern, maar de MSen 2 en 3 niet.

Fokko