K-rail heb ik niet en ik heb me er dan ook nooit echt in verdiept. Van C-rails weet ik alle lengtes. Toevallig is de geometrie van de K-rail bocht R1, 30° (2221) gelijk aan die van de C-rail bocht R1, 30° (24130). Die is 188,5 mm lang, dat geldt dus ook voor de 2221.
De 1130 mm die je in de wiki hebt gevonden, is bedoeld voor een 180° boog in K-rails R1. De wiki klopt niet precies, het moet 1131 mm zijn, maar die ene milimeter zal voor iTrain niet uitmaken.
De WinTrack demoversie heeft geen limiet. Ik heb er al plannen in ontworpen met vele honderden rails. De grootste beperking is dat je de plannen niet kunt opslaan of afdrukken. Dat laatste vind ik geen bezwaar, maar dat niet kunnen opslaan is wel een echte beperking. Voor een klein plan is het niet veel werk om het opnieuw in te voeren, voor een groter plan ligt dat anders, helemaal als hoogtes en stijgingen ook een rol spelen. Maar om de lengtes van blokken te bepalen, hoeft dat allemaal niet. Je hoeft alleen maar de verschillende blokken in te voeren, niet eens de hele baan.