Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Taxatie SK800

Gestart door Degens zondag 13 januari 2019, 18:59:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Taxatie SK800
Degens
gast

Taxatie SK800
Allen,

Kan iemand me verder helpen met een waardebepaling van onderstaande SK800 locomotief? Iemand ook een idee welke versie deze is (welk jaar). Iemand ook een idee wat onderstaand lot waard is? Ongeveer 36 rechte sporen en 36 bochten, 4 wissels, 2 stops,... De rest zie je op de foto's.. Alvast bedankt!
Re: Taxatie SK800
Degens
gast

Re: Taxatie SK800
Hier nog meer foto's van de rest.
Re: Taxatie SK800
Degens
gast

Re: Taxatie SK800
Nog foto's.
Re: Taxatie SK800
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Taxatie SK800
Waarde weten en dan? Wat wil je ermee?
Re: Taxatie SK800
Degens
gast

Re: Taxatie SK800
Ik zou hem graag verkopen en omdat ik graag had geweten welke versie deze is. Ik heb zelf al een keer dingen opgezocht dus ik weet wel dat het een leuk model is, maar ik kom ook heel veel verschillende prijzen tegen en weet niet goed waar de verschillen zitten en ook of ik hem best in lot verkoop of apart (aangezien ik ook  niet goed weet wat het lot waard is en of deze nog gezocht worden). Dus bij deze...

Grts

Nick
Re: Taxatie SK800
Lid sinds: 2018

offline
Re: Taxatie SK800
Ik denk dat jouw SK800 een versie 17 is, dat is nl. de eerste met antislipbandjes. 20 en 21 kunnen ook nog, maar dan heb ik een goede close-up van het front nodig. Als je toch bezig bent: doe voor de zekerheid even een duidelijke foto van de achterkant van de tender.
De waarde schommelt (volgens Koll's 2014) tussen 400 en 500 euro, maar dat is voor een loc met verpakking in absolute nieuwstaat. Neemt niet weg dat dit een waardevol exemplaar is!
Re: Taxatie SK800
Bahn-AG
gast

Re: Taxatie SK800
Hallo

Een SK in deze uitvoering (en staat) is tussen de 150 en 175 euro waard.
Koll gauw vergeten, dit zijn prijzen die niet relevant zijn voor een dergelijk gebruikte lok.

Bart
Re: Taxatie SK800
Degens
gast

Re: Taxatie SK800
Alvast bedankt voor de snelle reacties! Ik zal asap foto's maken. Hebben jullie ook een idee wat dan de waarde zou zijn voor het ganse lot?
Re: Taxatie SK800
Lid sinds: 2007

offline
Re: Taxatie SK800
Deze set staat op MP te koop. Er is al 250 voor geboden. Maar ik vind dat al te veel. Alles is zeer roestig, vuil en beschadigd. De SK800 heeft een grote restauratie nodig, of alleen geschikt voor onderdelen.

m.vr.gr
Martin