Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Standalone Loconet adapter

Gestart door topslob zaterdag 29 december 2018, 15:40:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Standalone Loconet adapter
Lid sinds: 2014

offline
Standalone Loconet adapter
Ik werk met de combi Rosoft Standalone Loconet adapter met daaraan 4 x Rosoft S88-n bezetmelders voor massa detectie i.c.m. een diode onder de rails.
Vandaag heb ik de 4de S88-n aangesloten en de Loconet opnieuw geconfigureerd, dat verloopt prima maar het bracht mij op een vraag:
Tijdens de configuratie van de Loconet adapter kan je kiezen voor spanningsmonitor Aan of Uit. Bij Aan moet de interface aangesloten zijn op de digitale railspanning, bij Uit mag dit een gewone 15V voeding zijn.
Dit laatste is wat ik nu toepas dus gekozen voor Uit.
Maar wat zijn de voordelen als ik de digitale railspanning aansluit i.p.v. de 15 V voeding en kies voor Aan?
Rosoft vermeldt het volgende: De s88LN bezit een aan en uitschakelbare spanningsmonitor. Bij een ingeschakelde spanningsmonitor, onthoud de s88LN contactstatus na een kortsluiting, en geeft na een power on gelijk weer de juiste en actuele informatie door aan de centrale.
Ik heb echter niet het idee dat ik na een kortsluiting onjuiste info krijg in iTrain.
Misschien dat iemand hier mij het verschil duidelijk kan maken.

B.v.d. Hans

Systeem:
iTrain --> CC-Schnitte --> MS2 Gleisbox
iTrain --> Loconet standalone --> 4 x S88-n bezetmelders
Rosoft WDD8 wisselbesturing
Digikeijs DR4024 servo wisselbesturing
Re: Standalone Loconet adapter
Waarom stel je deze vraag nu ook niet rechtstreeks??

Maar ik zal je als 1 van de 2 mensen die het  verschil weten, je een antwoord geven.

De s88LN in de standalone heeft geen spanningsmonitor. En alle huidige s88LN en L.Net s88(SD16) modules ook niet.

Zij geven alle na een kortsluiting hun huidige actieve status door, en daardoor is iTrain of koploper of welk ander LocoNet systeem nooit zijn informatie kwijt.
Welke van de 3 opties jij gebruikt voor het instellen van de s88LN maakt voor deze uitvoering niet uit.

Groetjes

Re: Standalone Loconet adapter
Dank voor je antwoord. Duidelijk.
Waarom stel je de vraag niet rechtstreeks? Omdat er misschien meer forum leden zijn die van het antwoord iets leren zoals ik leer van berichten en antwoorden van anderen.

Groet Hans