Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

informatie flexrails

Gestart door joachim123 donderdag 27 december 2018, 20:14:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
informatie flexrails
joachim123
gast

informatie flexrails
Hallo,

Ik weet niet zeker of dit in het juiste topic staat, anders meld het mij gerust...

Ik heb in mijn sporenplan 2x  een 2205  (flexirail, 900mm) gebruikt. op het sporenplan, dat tot stand is gekomen met "Trax editor" geeft hij de lengte van de 2 flexirails (normaal 900 mm) aan op 898.8mm en 899.2mm.

Is dit een probleem, waardoor ik een stuk van 1.2 en 0.8 mm uit mijn rails moet zagen (wat ik persoonlijk als onmogelijk acht)

Of is dit eerder geen probleem aangezien het flexirails zijn, waardoor ik misschien met de rail ietsje meer te laten buigen, het probleem, op TRAX oplos

Alvast Bedankt!
Joachim Demeyere 
Re: informatie flexrails
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: informatie flexrails
Beste Joachim,
Ik denk dat er voldoende ruimte in jouw plan zal zitten om de enkele mm's te compenseren.
Lekker compleet laten dus.

John (VT601)
Re: informatie flexrails
Goed,

Dat is dus nu meteen het nadeel van "digitaal ontwerpen". Er zit altijd een marge in de gebruikte materialen. Dus altijd een paar millimeter verschil. Het is geen probleem. Zeker niet als je aan het uitleggen bent dan zie je vanzelf dat het gaat passen. En anders zet je gewoon de zaag er in ;)

Groet Ronald.
Re: informatie flexrails
joachim123
gast

Re: informatie flexrails
Oké
Bedankt voor het advies.