Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Vollmer bio plastic

Gestart door LordSinclair woensdag 26 december 2018, 10:45:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vollmer bio plastic
Lid sinds: 2018

offline
Vollmer bio plastic
Laatst heb ik een nieuw stationgebouw gekocht. Die keer geen Faller (wat ik fijn in elkaar zetten vind) maar een Vollmer 3450.

Dit model is gemaakt van zogenaamd bio-plastic. Nu heb ik het eerst geprobeerd te lijmen met de Revell lijm die ik altijd gebruik, alleen dat was geen succes. Na het lezen van de instructies heb ik de aanbevolen Vollmer 6117 lijm erbij gekocht. Behalve dat deze lijm heel dik is, veel draad en niet subtiel aan te brengen is plakt het plastic nog steeds maar slecht aan elkaar. De raampjes blijven zelfs helemaal niet zitten, een beetje met je nagel er onder en het schiet los alsof het nooit vastgezeten heeft.
Secondenlijm was ook geen succes, alle ramen slaan dan wit uit (na lezen is dit een bekend probleem).

Wat doe ik verkeerd of kan ik beter doen om dit model nog van de vuilnisbak te redden?
Re: Vollmer bio plastic
 @citaat Je bent niet de enige, die niet tevreden is over die lijm ===> klik
Re: Vollmer bio plastic
Lid sinds: 2018

offline
Re: Vollmer bio plastic
 @citaat Zo te lezen precies dezelfde ervaring. Niet best.
Re: Vollmer bio plastic
Ben den Hollander
gast

Re: Vollmer bio plastic
Secondenlijm werkt...... Beslagen ramen kun je voorkomen door de lijm uit te laten wasemen.
Re: Vollmer bio plastic
Loctite precision lijm, ben ik zeer over te spreken. Lijmt zo goed als alles.
Re: Vollmer bio plastic
Lid sinds: 2018

offline
Re: Vollmer bio plastic
 @citaat Heeft die secondenlijm geen witte wazem eigenschappen?

Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 26 december 2018, 15:11:49
Secondenlijm werkt...... Beslagen ramen kun je voorkomen door de lijm uit te laten wasemen.
Hoe moet ik dat voor mij zien? Juist tijdens het drogen gebeurd het dat de ramen wit uit slaan.
Re: Vollmer bio plastic
Lid sinds: 2014

offline
Re: Vollmer bio plastic
ik doe het met siliconenkit.Eerst vanuit de patroon in een injectiespuitje met een korte dikke naald.Vreet niet in plastic,wat er teveel opzit kan er zo afgehaald worden.