Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Loc adres wijzigen ?

Gestart door joland zaterdag 22 december 2018, 19:33:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loc adres wijzigen ?
Lid sinds: 2018

offline
Loc adres wijzigen ?
Ik heb 2 locs die op hetzelfde adres zitten ( 24 )
Nu heb ik de locs al opengeschroefd maar helaas geen switches erin...
Ik heb een central station 3 plus, is het mogelijk om 1 vd locs van adres te veranderen ? en hoe ?
Zie foto's voor locs.

Re: Loc adres wijzigen ?
hoi,

Citaat van: joland op zaterdag 22 december 2018, 19:33:28
Nu heb ik de locs al opengeschroefd maar helaas geen switches erin...

Nee, gelukkig niet meer. We zitten niet meer in het stenen tijdperk. En Märklin zit dat gelukkig ook in  ;)

Citaat van: joland op zaterdag 22 december 2018, 19:33:28
Ik heb een central station 3 plus, is het mogelijk om 1 vd locs van adres te veranderen ? en hoe ?

Ja dat is mogelijk. Hoe? Kijk even in de handleiding van je CS3+ om te zien hoe je dat kan wijzigen: Handleiding CS3+ of Anleitung CS3+. En dan op pagina 13 en verder van de nederlandstalige PDF. Daar staat hoe je de CV's kan aanpassen en je loks configureren.. En kijk ook even in de handleiding van je Lok welke CV's waarde je kan aanpassen.

Groet Ronald.
Re: Loc adres wijzigen ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Loc adres wijzigen ?
Nou willen deze "fx" decoders nog wel eens lastig doen op de CS. Ik heb er 1 die zich niet laat uitlezen. Daarvoor gebruik ik dan mijn MS1 nog.
Re: Loc adres wijzigen ?
Lid sinds: 2018

offline
Re: Loc adres wijzigen ?
Ik ga naar loc bewerken, klik op de loc waar ik het adres van wil wijzigen, ik zet de loc op een programmeer  spoor, ik klik op configureren,daar zie ik alleen 1 t/m 6 met cv name...zet ik er een mfx loc op gaat ie die netjes uitlezen maar de mm loc niet...Zie ik iets over het oog ?
Re: Loc adres wijzigen ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Loc adres wijzigen ?
Ja. Een lok met mm laat zich niet altijd uitlezen.
Re: Loc adres wijzigen ?
Lid sinds: 2018

offline
Re: Loc adres wijzigen ?
Maar geen van 2en...
Re: Loc adres wijzigen ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Loc adres wijzigen ?
Hoe probeer je hem uit te lezen? Automatisch doen ze sowieso niet.
Re: Loc adres wijzigen ?
Je moet een loc op het programmeerspoor zetten. Dan kies je voor loc 36850 (gewoon deze lok, ook al klopt dit nummer niet, niks van aantrekken) in de database en dan lok wijzigen en adres wijzigen.
Guy
Re: Loc adres wijzigen ?
Lid sinds: 2018

offline
Re: Loc adres wijzigen ?
Eureka, het werkt....thans guy..