Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

soms...... krijg je een @#?>#$#%%^*&^%$$# van modelbouw huisjes

Gestart door woodymax donderdag 02 augustus 2007, 00:32:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: soms...... krijg je een @#?>#$#%%^*&^%$$# van modelbouw huisjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: soms...... krijg je een @#?>#$#%%^*&^%$$# van modelbouw huisjes
Citaat van: ^Rook op donderdag 02 augustus 2007, 11:06:51
Hallo,

Met alle respect voor de mening van Riny en gelijkgestemden. Wil toch even een beetje tegengas geven voor een andere groep mensen.

CiteerDingen aanleren die met "een" of "onze" hobby hebben te maken, maakt men zich alleen maar eigen door veel te lezen

Niet voor iedereen is het even gemakkelijk om veel te lezen (of men heeft er geen zin in, een hobby dient ter ontspanning en lezen is niet voor iedereen ontspannend). Zelf ben ik de mening toegedaan dat onze hobby voor een zo breed mogelijk publiek toegankelijk zou moeten zijn 8) Dit betekent dat het gestelde in bovenstaande quote misschien momenteel nog actueel is maar dat dit mijn inziens zou moeten veranderen. Hoe minder moeite je hoeft te doen om met modeltreinen aan de slag te gaan, hoe lager de drempel wordt...en hoe meer mensen de stap zullen zetten :)

CiteerUiteindelijk, de antwoorden op de gestelde vragen moet men toch ook lezen dus men ontkomt er niet aan.

Er is een groot verschil tussen het lezen van (ellenlange) documentatie en het lezen van een online gesprek.

CiteerKennis krijgt men alleen door veel te lezen en ook vaak lezen.

Kennis krijgt men ook door veel te doen.

Nogmaals, veel respect voor de ervaringsdeskundigheid van (bijvoorbeeld) Riny. Zijn adviezen helpen met grote regelmaat veel mensen naar volle tevredenheid. Maar wilde daarnaast ook even een ander geluid laten horen 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf

(zo maar een gedachte wolkje)
Denk ik dat ik een makkelijke hobby heb, waar ik mij geestelijk niet zo hoef in te spannen, worden er brieven geschreven waar ze in de 2e kamer jaloers op zijn. Onze hobby is kennelijk best wel moeilijk. Zou dit de reden zijn dat het aantal mensen die actief deelnemen aan de treinen hobby hun spullen op een advertentiesite te koop aanbieden. Best wel knap dat een hobby zo verschillend geintrepreteerd kan worden. Als ik alles goed denk te begrijpen dan ben ik het er wel mee eens denk ik of niet dan.
Ik ga maar snel weer een huisje plakken.

Gr. en veel plakplezier
Re: soms...... krijg je een @#?>#$#%%^*&^%$$# van modelbouw huisjes
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: soms...... krijg je een @#?>#$#%%^*&^%$$# van modelbouw huisjes
heb nog niet alles gelezen maar zag dat berichtje van mark
en dit is niet persoonlijk hoor maar ik heb een huisje van aushagen (weet je nog mark van bij wentink occ ??) nieuw in doos enz enz (zelfs de plastic seal zat er nog om
maar klopte voor geen meter
ik had van het masker aan de binnenkant gewoon 1 compleet winkel deel niet en de zonneschermen ontbraken ook al
bij mijn station van faller 110109 heb ik zoveel over dat ik uit schrik de complete beschrijving heb gecheckt en gedubbel checkt
maar het klopt allemaal prima en dan is het ook nog eens een perfect passend model
in mijn seinhuisje van pola klopt niks past alles wel maar mis ik ook dingen
dus ik weet niet of het altijd wel aan het merk ligt tot nu toe heb ik liever faller omdat ik daar de beste ervaring mee heb maar ook mijn locreparatiewerkplaats  van piko is een super mooi model

kortom mijn winkel is met een mooie creatie toch nog super mooi geworden en als iets niet helemaal past vind ik het het leukste om er de uitdaging in te zien om het allemaal mooi te laten worden en uit je eigen oplossingen te vinden
net als wat rolf zegt : veel plakplezier  :D

groet robert
Re: soms...... krijg je een @#?>#$#%%^*&^%$$# van modelbouw huisjes
Eén van de redenen om mijn Mini-baantje zoveel mogelijk te 'decoreren' met kartonnen/papieren scenery is de soms matige kwaliteit van plastic kits.
En ik ben van oorsprong een plastic-modelbouwer!
Daarnaast: mislukt er eens een deeltje, dan is de oplossing simpel gewoon effe opnieuw uitprinten.
Wellicht is de keuze wat minder, maar wel veel goedkoper (lees: voor nop)  en eventueel makkelijk aan te passen.  Maar veel gebouwen zijn dan ook niet zo standaard. Ik zie toch regelmatige dezelfde huisjes e.d. bij veel verschillende banen.
Er zijn ook nadelen! Zo is bijvoorbeeld er veel minder tot eigenlijk geen relief. Al maakt een goede print het 'zicht' vaak beter dan de plastic-look.

Wellicht dat hier voor sommigen een goed alternatief ligt!

mvg.
Willem

Re: soms...... krijg je een @#?>#$#%%^*&^%$$# van modelbouw huisjes
Tot nu toe heb ik dit soort problemen niet ervaren. Alles past (OK, soms met een mesje even bijsnijden) netjes, en ook alle onderdelen zitten er altijd bij. Moet wel eerlijk bekennen dat ik inmiddels bijna alles verbouw en weinig meer standaard in elkaar zet. Die standaard huisjes kent iedereen wel, dus wat deuren en ramen extra en de muren inkorten of verlengen geeft een leuker effect. Een verdieping van een huis afsnijden kan iedereen, en geeft echt een eigen leukere invulling naar mijn idee.
Re: soms...... krijg je een @#?>#$#%%^*&^%$$# van modelbouw huisjes
Hallo


Nou ga ook weer beginnen aan een bouwdoos.
bij de vorige paste alles goed, ok wel wat gietrandjes wegsnijden maar dat is normaal.
Ben benieuwd bij deze ivm de bewegende delen.
of dat ik ook te maken krijg met : " @#?>#$#%%^*&^%$$#"


gr Frans
Re: soms...... krijg je een @#?>#$#%%^*&^%$$# van modelbouw huisjes
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: soms...... krijg je een @#?>#$#%%^*&^%$$# van modelbouw huisjes
nee hoor frans jij toch niet jij bent geoefend  :mrgreen: :mrgreen:
spreek je
groet robert
(ps de 20 e gaat niet door ben volgende week zondag vrij helaas
maar 2-2-08 gaat tot nu toe gewoon door )
Re: soms...... krijg je een @#?>#$#%%^*&^%$$# van modelbouw huisjes
Citaat van: remcy op donderdag 03 januari 2008, 00:45:31
nee hoor frans jij toch niet jij bent geoefend  :mrgreen: :mrgreen:
spreek je
groet robert
(ps de 20 e gaat niet door ben volgende week zondag vrij helaas
maar 2-2-08 gaat tot nu toe gewoon door )

Waar ga je heen ? ga je alleen ? mag / kan ik mee ?

mvg,
mark
Re: soms...... krijg je een @#?>#$#%%^*&^%$$# van modelbouw huisjes
Bekend, ik had een keer ene mooi tankstation van Faller en elkaar gezet. Blijkt dat die vlaggemast erg dun is en op een ondergrond moet worden geplakt.
Hoeveel geduld je ook hebt, dat ding zakt scheef door die winpel die je eraan hebt gehangen (kon beter als laaste :D), en je voelt je er ook niet voor om iets 10 minuten vast te houde.
Tot overmaat van ramp heb ik dat rottige vlaggenmast stukje maar doormidden gebroken en weggegooid, en een emmertje op ofzo op die plek neergezet :p
Ach, zo blijft het model net iets anders dan je het koopt ;)...
Re: soms...... krijg je een @#?>#$#%%^*&^%$$# van modelbouw huisjes
Citaat van: Aar op donderdag 10 januari 2008, 23:02:31

Hoeveel geduld je ook hebt, dat ding zakt scheef door die winpel die je eraan hebt gehangen (kon beter als laaste :D), en je voelt je er ook niet voor om iets 10 minuten vast te houde.

Hoi Aar,


druppie seconde lijm doet wonderen.  :P 8)

gr Frans