Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Viessmann 5246 decoder

Gestart door Herminator donderdag 10 januari 2008, 22:00:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Viessmann 5246 decoder
Herminator
gast

Viessmann 5246 decoder
Dag allemaal,

Ik heb 2 M* loco's met daarin Viessmann decoders type 5246. Op zich zijn dat wat de rijeigenschappen betreft prima decoders maar in combinatie met de world famous huib maaskant remmodule worden die eigenschappen toch wat minder. Minder betekent in dit geval dat indien een locomotief achteruit een stopsectie binnenrijdt deze gewoon doorrijdt omdat de decoder op dat moment met een negatieve gelijkspanning wordt gevoed die hoort bij achteruitrijden in analoog DC-bedrijf. Indien een locomotief vooruit een stopsectie inrijdt wordt de decoder met dezelfde negatieve gelijkspanning gevoed en remt de loco wel af en stopt uiteindelijk. Indien ik nu de stopknop op m'n 6021 indruk en daarna weer de 'go' knop dan rijdt de loco op volle snelheid achteruit de stopsectie uit, er staat immers een negatieve gelijkspanning op dat baanvak en die hoort bij achteruitrijden. Nu kan ik in register 29 opgeven dat analoog DC-bedrijf niet is toegestaan. Indien ik dat doe dan hebben de stopsecties helemaal geen werking meer en rijdt de loco gewoon door alsof er geen stopsectie is.

Een lastig probleem met een eenvoudige vraag: wie herkent dit probleem en heeft de passende oplossing die van toepassing is op deze decoder?

groet,
Herman
Re: Viessmann 5246 decoder
Herminator
gast

Re: Viessmann 5246 decoder
Het antwoord van Viessmann:
Citeer
the first series of the decoder 5246 didn't respond on digital brake modul in the Motorola-Format. The decoders were altered meanwhile. Send us the decoder to the free exchange one please.
Probleem opgelost en aardig aanbod.

Herman