Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

soundfile koploper

Gestart door wimvanegdom woensdag 19 december 2018, 10:25:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
soundfile koploper
wimvanegdom
gast

soundfile koploper
Ik wil mijn koploper voorzien van een ESU Loksound, maar ik kan geen passende soundfile vinden.
Wie kan mij helpen.
Re: soundfile koploper
Lid sinds: 2014

offline
Re: soundfile koploper
Da's heel makkelijk die is er niet alleen marklin heeft een soundfile wil je ESU dan zul je het zelf moet gaan creëren.
Als ik me niet vergis heeft ESU alleen de soundfile voor de NS 1600 en de NS 6400/6500.
De makkelijkst oplossing is om voor een Msd3 van marklin te gaan en als je de loksound al hebt deze voor een andere lok te gebruiken.
Re: soundfile koploper
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: soundfile koploper
Zomaar een Msd3 in de koploper plaatsen gaat ook niet omdat er al een sound module af fabriek aanwezig is.

Deze twee praten niet met elkaar!
Re: soundfile koploper
Lid sinds: 2014

offline
Re: soundfile koploper
Ik ga er even van uit dat als je de decoder gaat vervangen dat je ook wel ziet dat er een sound module in zit en dat je even wat draadjes moet om solderen ;)
Re: soundfile koploper
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: soundfile koploper
Welke koploper is het? Want als het een marklin 37423 is heeft vervangen door een Msd3 geen zin (zit er al in).
Re: soundfile koploper
Lid sinds: 2014

offline
Re: soundfile koploper
Maar als deze defect is of als je DCC ondersteuning wilt heeft het wel zin ;) en er zit ook geen Mld3 in maar een MFX+ die is niet te benaderen met de Marklin Programmer.
Re: soundfile koploper
wimvanegdom
gast

Re: soundfile koploper
Het is de marklin 37421 waarvan de speaker defect is, dus was mijn idee een Esu Locsound inbouwen en daar een mp3 geluid inzetten.
Misschien zijn er geluiden verzamelaars die zoiets hebben.
Mvg Wim
Re: soundfile koploper
Lid sinds: 2010

offline
Re: soundfile koploper
Waarom vervang je dan niet de speaker? Dat is goedkoper dan een nieuwe decoder als de decoder zelf nog goed is.

Groet Ronald.
Re: soundfile koploper
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: soundfile koploper
Citaat van: wimvanegdom op donderdag 27 december 2018, 10:21:07
Het is de marklin 37421 waarvan de speaker defect is, dus was mijn idee een Esu Locsound inbouwen en daar een mp3 geluid inzetten.


Ik heb hier ergens een beschrijving geplaatst hoe deze koploper om te bouwen met een Msd3 decoder
Deze koploper zit af fabriek nog een ESU decoder in.


Kijk hier maar hoe dit te doen, KLIK beetje zoeken kan geen kwaad.
Re: soundfile koploper
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: soundfile koploper
Märklin heeft in hun soundprojecten (mDecodertool) wel Koplopergeluiden, dus als vervanging van de speaker niet de oplossing is, dan zou je een mDS3 kunnen nemen en daarop de sound-elementen van de Koploper kunnen (laten) programmeren.

Groet, Paul