Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Inglenook/timesaver puzzle

Gestart door Cowboy Willie zaterdag 15 december 2018, 11:36:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Inglenook/timesaver puzzle
Goedendag allemaal,
Ik weet dat er leden zijn die bovenstaand items kennen, kom ik net achter. Ik ken het principe pas sinds een paar dagen.
Ik vraag mij wel af of er leden zijn die dit echt toepassen en uitbreiden in hun baan. Dus met een dobbelsteen- of kaartsysteem de wagons achter de lok plaatsen en hiermee van A naar B rijden of van A via B naar C.
In de toekomst lijkt mij het wel grappig om aan de hand van dit een meerlaags baan te bouwen.

Groetjes Marius


P.S. Ik hoop wel dat ik in de goede rubriek zit.
Re: Inglenook/timesaver puzzle
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Inglenook/timesaver puzzle
Jazeker. Robert v Ooyen
Re: Inglenook/timesaver puzzle
Ha Marius,
Leuk onderwerp! Mijn indruk is dat het grootste deel van de modelspoorders gezellig rondjes rijdt. Ook ik heb een dubbel ovaal maar vooral om 'loads in, empties out' verkeer te kunnen stimuleren. Een ander deel van mijn baantje is zuiver 'point to point' verkeer. Ik wil uiteindelijk naar een realistisch bedrijf in de zin dat volle ertswagens naar de hoogoven rijden, lege eruit komen en dat mengers met gesmolten ijzer van hoogoven naar de staalfabriek gaan enz..
Ook een puzzel, maar niet zoals een timesaver.
Niettemin lenceer jij een leuk idee. Twee eindstations bouwen en telkens een andere samenstelling maken en uiteen halen. Moet lukken!
Ga je aan het tekenen? Dan lezen en kijken we graag mee!

Groet,

Peter
Re: Inglenook/timesaver puzzle
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Inglenook/timesaver puzzle
Ik heb n.a.v de timesaver een rangeerspel gemaakt, die ik af en toe meeneem naar beurzen.
Hij zou mee kunnen naar Rijswijk.

John (VT601)
Re: Inglenook/timesaver puzzle
Heren,
Bedankt voor de reacties.

#Peter, er heeft in de Duitse MM ooit een artikel gestaan (04-2017) van een modelbaan die ik regelmatig gezien heb met de Marklin dagen en daar kan het een beetje toegepast worden. Eigenlijk voornamelijk locwissel.

#John, Als het kan zal ik zeker komen kijken, als het niet kan kom ik toch komen kijken.  :D

Via een (ondergrondse) puzzel kun je b.v. naar een haven of industrieterrein reizen om de juiste wagons op de juiste plekken neerzetten. En b.v. een rangeer heuvel willekeurig op een spoor zetten.
Maar het rondje rijden hoort er toch wel bij. Mooi om de verschillende treinen te kijken als ze langs rijden
Ik heb een "test" baan gehad. De rails heb ik pas geleden losgehaald omdat ik aan het eind van het kunnen zat. Ik wil proberen de tafel uit te breiden en opnieuw iets op te bouwen om dit toe te passen maar dat zal dit jaar er niet meer van komen.
Ideeën zijn altijd welkom.
Groetjes Marius
Re: Inglenook/timesaver puzzle
Hoi,

Kijk eens naar dit artikel: Puzzelen met Modeltreinen. Op het buurforum is nog wel wat te vinden als je via google zoek op site:forum.beneluxspoor.net Inglenook. Dan kom je nog wel wat baantjes tegen. Afgebouwd in meer of mindere mate :)

Zoals:
Rangeerpuzzel (Inglenook) met Arduino besturing
Een rangeerbaantje in Frankrijk
LA Yard in 0

Groet Ronald.