NIEUW:
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht
Veel van jullie zullen het nog weten: tot een jaar of negen geleden was er
NSinModel.com. Een hele handige website waarop het Nederlandse modelspoor te vinden was. Erg bruikbaar voor naslag en opzoeken van gegevens over modellen in je bezit of op je verlanglijstje.
Door andere prioriteiten van de beheerder is die website destijds gestopt.
Ik heb lang gespeeld met het idee om een opvolger te maken. Ik was daar ook over in contact met de beheerder van NSinModel en wat andere mensen. Tot nu toe is er niet van gekomen.
Maar vanaf vandaag is het zover: de opvolger is daar! Niet langer NSinModel maar
NLinModel. Dus al het Nederlandse modelspoor gaat daar een plaatsje krijgen. En dan met uitgebreidere informatie en betere zoekmogelijkheden dan het vroegere nsinmodel.
BNLS-forum-gebruiker Ruudns heeft de afgelopen jaren een Excel sheet bijgehouden van vooral h0 materieel. Zie
dit draadje (BNLS). Met zijn toestemming heb ik die data nu gebruikt.
Met toestemming van Marchel van het oude NSinModel ga ik ook die data nog toevoegen.
Op dit moment staat dus de data van Ruud erop. Met zoekmogelijkheden voor type en merk.
Als volgende stap ga ik de data van Ruud nog verder uitsplitsen zodat ook gezocht kan worden op bijvoorbeeld tijdperk, gelijkstroom/wisselstroom, etc.
Daarna ga ik de data van het vroegere NSinModel toevoegen.
Vervolgstappen zijn dan dan bezoekers ook zelf data kunnen gaan aanbieden. Ook foto?s moeten op termijn toegevoegd gaan worden. Nog genoeg te doen dus.
Heb je tips, opmerkingen of andere zaken die belangrijk zijn? Laat het me weten...
Koen