Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Roco V60 43959

Gestart door Bas woensdag 12 december 2018, 16:07:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco V60 43959
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Roco V60 43959
Dag 3 railers,

Vandaag een model van de V60 / BR-260 van een ander merk, de ROCO 43959.
Al eerder meerdere modellen van Marklin hiervan gehad zoals deze 37615 / BR-260 waarvan hier de topic  voor wie deze heeft gemist:

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=48529.0

Model reed prima, had een telexkoppeling maar de detaillering en rijeigenschappen konden volgens mij nog beter. Zodoende deze Roco 43959 tweede hands aangeschaft. Geen telex deze keer maar met klokankermotor rijdt deze V60 zeer goed en is ook veel stiller. De detaillering is van een veel hoger niveau. Vooral het interieur met machinist is een hele verbetering ten opzichte van het Marklin-model waar je tegen een knalgroene weerstand aan moet kijken. De railingen en grijpstangen zijn veel fijner uitgevoerd en dat vraagt om wat extra aandacht bij het pakken en neerzetten van dit model. Als je niet op past rolt er zo wat vanaf. In de doos zijn gelukkig voldoende reserveonderdelen voorhanden. Mijn model is door de vorige Duitse eigenaar voorzien van een kleine Arnold-decoder. Echt veel ruimte is er namelijk niet in dit model welk propvol met metaal van extra gewicht is voorzien.

Kort door de bocht is mijn conclusie het volgende: wil je een robuust model voorzien van telex kies dan het Marklin model, wil je betere en stillere rijeigenschappen en meer detail dan kan je het Roco-model overwegen als je de telexfunctie dan niet mist en voorzichtig met het model omgaat.

Wat ik nu nog mis: geluid en natuurlijk de telexkoppeling. Een model als deze zal het meeste rangeren op mijn toekomstige baan, een werkpaardje om veel in beweging te houden. Er is nu een V60 van Marklin met geluid maar nog steeds met de verouderde techniek, knalgroene weerstand in het interieur en het geluid is niet echt geweldig (o.a. het koppelen loopt niet synchroon met de telex). Ook de telex  van dat model vind ik te lomp uitgevoerd.

Deze V60 zal nog in ieder geval rondrijden tot het 3e kwartaal van 2019. Dan komt de nieuwe V60 (42403) van Brawa uit. Dat model wordt voorzien van digitaalkoppeling, geluid, energiebuffer en een heel ander prijskaartje dan dit 2e hands Roco-model .  Adviesprijs is 450 euro, bij de fa Kramm kan je overigens al voor 405 euro intekenen. Maar zover is het nog niet, eerst de recensies over dat model maar eens afwachten. Die van het minstens zo dure ESU-model over hun V60 vielen destijds wat tegen. Ben benieuwd al heb ik veel vertrouwen erin, immers mijn BR216 en BR211 van Brawa vind ik nog steeds helemaal top!

Groeten,

Bas
Re: Roco V60 43959
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Roco V60 43959
nog wat extra foto´s
Re: Roco V60 43959
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Roco V60 43959
details en doos:
Re: Roco V60 43959
nobody
gast

Re: Roco V60 43959
 @citaat Mooie loc.
Ik zie ook uit naar het Brawa model van de V60.
M'n onlangs gekochte WR 360 rijdt prima en daar ben ik erg blij mee.
Zie ===> klik
En ===> klak
Re: Roco V60 43959
Ben den Hollander
gast

Re: Roco V60 43959
Mooi lokkie, geen Marklin schroef op het dak. :D

Wil je een electrische koppeling zet er een ?19,95 Krois in. Kun je zo in de schacht prikken. Werkt prima samen met een Roco universeel koppeling. Arnold heeft geen extra functie dus die zal je dan wel moeten vervangen door een LokPilot.
Re: Roco V60 43959
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Roco V60 43959
 @citaat
die schroef is inderdaad geen porum  :|
Re: Roco V60 43959
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Roco V60 43959
Hi Bas,

Die groene weerstand (is overigens een ontstoor spoel) die kan je makkelijk verplaatsen.

groet
Harald
Re: Roco V60 43959
Bahn-AG
gast

Re: Roco V60 43959
Hallo

Zo'n roco V60 ziet er wel leuk uit, maar heeft een zwaar ondermaatse trekkacht.
Ik heb er zelf 2, maar rij er nooit mee. Simpelweg omdat ze niet voldoen.
Rangeren doe ik met een märklin köf..trekt beter. 8o

Piko heeft afgelopen week zijn V60 ook uitgeleverd. Eens kijken of dit wat is.

Bart

Re: Roco V60 43959
Bahn-AG
gast

Re: Roco V60 43959
Citaat van: feniks op woensdag 12 december 2018, 16:36:57
@citaat
die schroef is inderdaad geen porum  :|

Hallo

Je kunt de kap ook zonder dak erop vastschroeven.

Verdieping in het dak dan weghalen en het schroefgaatje dichtplamuren.
Hierna kun je het dak gewoon op je lok drukken. Zit redelijk vast door de uitstekende pennetjes aan de onderzijde.

Bart
Re: Roco V60 43959
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Roco V60 43959
 Ook een optie die van Piko, zie voorlopig alleen nog een epoche-V model (Br-364) zonder digitaalkoppeling met geluid voor ?249 op hun site. Zien er netjes uit overigens. Ondertussen gaan de "V90 en V100 modellen" van Brawa met geluid en digitaalkoppeling bij bv Meisses en Kramm voor rond ?340 in de aanbieding, die waren eerst ook rond de ?400. Die series lopen dus al weer uit.
Re: Roco V60 43959
Lid sinds: 2008

offline
Re: Roco V60 43959
Die Piko ziet er inderdaad erg strak uit zeg! Hoewel ik deze kleurstelling ietsje te rood zijn, komt er vast een andere kleurstelling uit. En dan zou het zo maar kunnen betekenen dat de Märklins hier vervangen worden. Dank voor de bespreking Bas! Zo?n review wordt gewaardeerd.

Groet Dennis