Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips en de Tips & Tricks
+  3railforum
|-+  Overige Spoorzaken
| |-+  Station Grootspoor
| | |-+  Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit  (gelezen 1087 keer)

Eric-Paul

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • Wiebe-Lok Nr. 4
Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Gepost op: woensdag 12 december 2018, 15:32:59 »

Veel modelbouwers bouwen ze, omdat het praktisch is: schaduwstations
Over een tijdje zijn ze realiteit en is het bouwen van een schaduwstation werkelijk modelbouw.

Strukton Rail: Tweede etage opstelterrein oplossing voor capaciteitstekort treinen
Gelogd
Groet, Eric-Paul


Märklin, what else?

Kaleb

  • 3rail Events team
  • Online Online
  • Lid sinds: 2006
  • Stamtafel Mijnstreek en Gebrooker Baan
    • Mijn baan
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 12 december 2018, 15:35:50 »

nog even en ze gaan met Koploper rijden  :D
Gelogd
Groetjes,
Henk (Kaleb)

Mijn baan in aanbouw: Gebrooker Baan (M-rails, ECoS en Koploper)
Vaste bezoeker van de Stamtafel Mijnstreek

Math

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 12 december 2018, 16:37:31 »

Niks nieuw, Antwerpen Centraal heeft al jaren zelfs 3 verdiepingen met sporen wegens capaciteitsproblemen zo midden in de stad.
Gelogd
Groeten,

Math

Rutger

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Sr Trdl
    • RJFotografie
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 12 december 2018, 17:02:54 »

Eerst alles weghalen, dan meer treinen rijden en dan verbaasd zijn dat er opstelcapaciteit te kort is. Yup, dat is met zekerheid het bedrijf dat ik zo goed ken...  :P

Maarten

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
    • Ziegenruck
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 21 december 2018, 18:27:43 »

Ik hoorde dat er getest word met locomotieven zonder machinist.

Ook hierbij loopt de modelspoorwereld vooruit, drie kwart van mijn locs heeft al jaaaren geen machinist erin zitten. :)
Gelogd
tijdperk 1-2 K.W.St.E. // Intellibox // Train Controller Gold
Volg de bouw van mijn baan op http://forum.3rail.nl/index.php?topic=45791.0

hmmglaser

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 25 december 2018, 13:43:05 »

 @citaat Automatic Train Operation

Voorafgaand aan de proef werd het Automatic Train Operation-systeem in de locomotief ingebouwd. Tijdens de proef werd er onder Grade of Automation level 2 (GoA2) gereden, waarbij de trein bepaalde rijtaken overneemt van de machinist, maar de machinist wel in de cabine aanwezig is en toezicht houdt.

Gelogd
Mvg Mark

FokkoKPD

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • Altijd met tram of trein
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 25 december 2018, 14:18:34 »

Station Schiphol Airport heeft toch ook een schaduwstation achtige dynamische spoorkeuze bij binnenkomst? Afgelopen zomer is het daar toch heel erg fout gegaan toen door het stilgelegde treinverkeer (persoon in de tunnel) een trein op/bij/voor de detector tot stilstand gekomen was en deze detector meer dan 30.000 meldingen (32768?) had gegenereerd met een systeemcrash als gevolg.

Al in de vroege jaren 70 hoorde ik dat de Rotterdamse Metro (1968) de mogelijkheid bezat om zonder bestuurder te kunnen rijden. Tot op heden doen ze dat daar echter niet.

Groeten,

Fokko
Gelogd

hmmglaser

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 25 december 2018, 17:04:07 »

Het grootste probleem met autonoom rijden zal toch zijn wie is aansprakelijk als er iets fout gaat.
Gelogd
Mvg Mark

brund55

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • BR 103fan forever
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 25 december 2018, 21:01:53 »

Eigenlijk niks nieuws, in Lille rijden ze al jaren automatisch https://nl.wikipedia.org/wiki/Metro_van_Rijsel
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Dick

Ton van het Fort

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 25 december 2018, 22:06:42 »

Ook in London rijden bepaalde treinen bijv. Van/Naar Isle of Dogs al i jaar zonder machinist. Geen enkel probleem.
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Ton

“ Fortheim, een analoge én digitale baan van 45 m2 🚞 “

Maarten

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
    • Ziegenruck
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 25 december 2018, 22:37:13 »

Net als de trams op de vlievelden van Dusseldorf en Chicago.
Gelogd
tijdperk 1-2 K.W.St.E. // Intellibox // Train Controller Gold
Volg de bouw van mijn baan op http://forum.3rail.nl/index.php?topic=45791.0

Rutger

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Sr Trdl
    • RJFotografie
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 26 december 2018, 07:13:35 »

Met de het verhaal over ATO gaat het nogal off-topic, maar goed: Het klopt dat diverse metrolijnen al geruime tijd zonder machinist rijden. Maar bedenk wel dat dit afgesloten gebieden zijn waar je niet te maken hebt met spoorwegovergangen, dieren/mensen langs het spoor, etc. Op dit moment zijn er nog heel veel momenten waarop het vakmanschap van de machinist gewenst of zelfs noodzakelijk is. Om volledig autonoom te kunnen rijden is er dus niet alleen technologische ontwikkeling nodig in de trein, maar ook aan de infra. Neemt niet weg dat dit een doorlopende ontwikkeling is waar we de komende tijd nog veel van gaan horen.

dennisreij

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
    • Mijn website
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 29 december 2018, 21:14:36 »

Net als de trams op de vlievelden van Dusseldorf en Chicago.

Je mist Houston.

Maarten

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
    • Ziegenruck
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 29 december 2018, 22:39:50 »

...
Je mist Houston.

Daar ben ik (nog) niet geweest, wist ik dus niet. Bedankt voor de aanvulling.
Gelogd
tijdperk 1-2 K.W.St.E. // Intellibox // Train Controller Gold
Volg de bouw van mijn baan op http://forum.3rail.nl/index.php?topic=45791.0

dennisreij

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
    • Mijn website
Re: Onze tijd ver vooruit, na het model komt de realiteit
« Reactie #14 Gepost op: zondag 30 december 2018, 18:49:03 »

Ik denk dat alle intercontinentale vliegvelden in de USA dit wel hebben.
Washington Dulles trouwens ook. Vanaf daar vloog ik in juli terug naar Amsterdam.

Even een link erbij gezocht want ik was niet 100% zeker.
http://www.flydulles.com/iad/aerotrain-washington-dulles-international-airport

Gr. Dennis
« Laatst bewerkt op: zondag 30 december 2018, 19:03:48 door dennisreij »
Gelogd
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.44 seconden met 26 queries.