Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Lima Benelux

Gestart door Martijn_vK zondag 09 december 2018, 18:04:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lima Benelux
Martijn_vK
gast

Lima Benelux
Laatst op Marktplaats een leuke NS/NMBS Benelux gevonden. Op de foto's was te zien dat het om een originele 3-railversie ging. Het stond op de doos en, hoewel de onderkant van de loc niet op de foto stond, was duidelijk een slepertje te zien.

Goede prijs afgesproken, volgende dag ophalen, ik blij. Helemaal vanuit Nijmegen naar Amsterdam gereden. Treintje is volledig in nieuwstaat, maar helaas... De verkoper had foto's van het net geplukt ipv ze zelf even te maken. Want het was NIET een 3-railversie. Ik heb er ook niet van tevoren naar gevraagd omdat de foto's duidelijk genoeg waren, maar het stond ook niet in de advertentietekst.

Affijn, toch maar meegenomen na wat extra korting bedongen te hebben en zo zit ik voor een zacht prijsje met een heuse Lima 149817 Beneluxtrein!

Technisch gezien zit er natuurlijk maar heel weinig verschil tussen de DC- en AC-versie. Bovendien zou er bij mij toch een decoder in komen omdat ik digitaal rij dus voor een omschakelrelais hoef ik het niet te doen. Toch heb ik het liefst originele spullen dus het irriteert me bijvoorbeeld wel dat dat "3AC" niet op de doos staat, maar dat is een kleinigheidje.

Ik vroeg me af of ik nog ergens originele deeltjes zou kunnen krijgen voor het slepergedeelte onder de loc. Lijkt me veel fijner origineel dan dat ik zelf een plaatje styreen op maat maak. Iemand enig idee?

En wat ik me ook afvraag: bij dit DC-model heeft de stuurstand frontverlichting. Heeft een AC dat ook? Zo ja, dan zoek ik dus ook originele wielstellen voor de stuurstand (en AC-assen voor het hele treinstel natuurlijk).

Maar misschien is het ook wel handiger om de set weer te verkopen en er een AC voor terug te halen...
Re: Lima Benelux
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lima Benelux
Beste,
Ik heb nog een Lima 3 rail liggen waar ik niets mee doe.
Heb net een pm gestuurd.
Mvg
Olivier 77
Re: Lima Benelux
Martijn_vK
gast

Re: Lima Benelux
 @citaat Heb per mail en per PB geantwoord. Geen reactie meer.
Re: Lima Benelux
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lima Benelux
Wellicht spelen de feestdagen een rol?