Ik heb mijn stuurstand (44060) ook omgebouwd naar AC.
Hiervoor heb ik van een sleper die ik nog had liggen de isolator aangepast zodat deze als het ware tussen het draaistel klemt, echt super is de oplossing niet maar de sleper zit stevig genoeg vast om er niet onderuit te kunnen vliegen.
Dit kost je overigens wel 1 as sleper...
*Foto's zijn even snel met telefoon gemaakt, dus kwaliteit is niet super.
Voor de massadetectie is het verder volgens mij voldoende om 1 as om te draaien, waarna deze via de as sleper massa contact maakt met beide railstaven.
Resteert het plaatsen van een functie decodertje in de stuurstand, waarop een prima print van LS zit. Deze zit dus zoals te zien op de foto van Ben, onder de stuurcabine van de machinist. Let hierbij op dat deze ook in de stuurtafel klikt, en dat je het beste deze stuurtafel ook even kunt verwijderen voordat je de vloer en muur er uit tilt. De stuurtafel kan trouwens enigsinds vastgelijmd zitten en wat kracht vereisen om los te komen!
Zie ook
deze pagina voor wat meer info over het openen.
Tot slot nog een laatste waarschuwing: De bedraging van LS Models richting de as slepers is erg dun, en deze breekt vrij snel los. Deze heb ik zelf dan ook vervangen voor een iets dikker draad.