Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg

Gestart door Dhyan donderdag 06 december 2018, 22:53:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Heb deze digitale stoomloc (van starterset 29157) op MP gekocht en wanneer ik hem op mijn digitale baan plaats, loopt hij gewoon snel weg. Niets dat ik met mijn mobile station doe, heeft er enig effect op. Adres zou 78 moeten zijn, maar geen invloed op de locomotief. Op mijn analoge baan rijdt hij normaal.

Wat kan ik doen?
Re: Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Hoi Dhyan,

Kijk of je MS ook het Motorola protocol actief heeft staan.
Als dat niet actief is zal de lok analoog reageren op de digitale spanning, en er dus vandoor gaan.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Dit gedrag is typisch voor een loc die op adres Nul staat, dus analoog bedrijf...
Re: Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Hoe weet je nu op welk adres de lok staat?
De topicstarter zei iets over adres 78, en niet over adres 0.
Re: Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Bij de MS kun je geen protocol uit zetten dat kan alleen bij de MS2 of hoger.
Verder klinkt het idd alsof de lok in analoge modus staat dus zul je echt de kap los moeten maken om te kijken wat er in zit van decoder als er tenminste een decoder in zit?
Re: Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Weet je zeker dat de lok digitaal is? Als je een analoge lok op een digitale baan zet beginnen ze spontaan met rijden
Re: Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Het is een digitaal loc. Zie foto decoder. En het kan niet op adres 0 staan want er zijn geen switches.
Re: Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Volgens mij is dat gewoon analoog toch?
Re: Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Het is een heel eenvoudige decoder.  Hier staat wat informatie :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=40193.0

Hij zou dus gewoon moeten reageren op het ingestelde adres.  Als hij er in één keer vandoor gaat, betekent dat, dat hij denkt in analoog bedrijf te zijn.  Dat kan komen doordat hij vlak daarvoor analoog gereden heeft (dat onthoudt hij even), of doordat de spanning op de baan verkeerd is (te laag of verkeerd gepoold).

Dus : even een tijdje laten staan, en even proberen wat hij doet als hij als enige op de baan staat, met rood en bruin goed om.
Re: Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Bedankt allemaal. Hij werkt nu goed. Ik heb de mobile station op 29154 uit de database ingesteld (gevonden op marklin users net community forum) en hij rijdt perfekt. Digitaal adres moet 24 zijn (en niet 78).

Bedankt nogmaals.

Dhyan
Re: Digital loc (29157) reageert niet en loopt weg
Decoder is van het type 60760.