Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Eigen foto's in de ECOS 50200

Gestart door Jurrien zondag 23 december 2018, 17:25:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Eigen foto's in de ECOS 50200
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Eigen foto's in de ECOS 50200
Ik zou graag de foto's die ik heb gemaakt van mijn locomotieven en die ik gebruik in het treinbesturingsprogramma, ook in de ECOS hebben.
En op zich is dat geen probleem. Wanneer ik maar de instructies volg, werkt het prima. Alleen........ de foto's worden door de eisen van de ECOS nogal verminkt.
Men geeft aan dat elke foto een afmeting moet hebben van 190 x 40 pixels. Dat is wel te doen met een fotobewerkingsprogeramma, alleen dan worden de foto's nogal uitgerekt. En mijn BR 38 lijkt dan wel een BIG-Boy :) Ga ik naar een afmeting van 70 x 40 dan is de foto weer redelijk, maar zegt de ECOS: Voldoet niet aan de eisen!
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

mvg.
Jurrien
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
Gebruik je BMP file type?

Willy
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
Ja, helemaal volgens de instructies. Bestaande foto's worden verkleind volgens de opgave en daarna opgeslagen als BMP file.

mvc.
Jurrien
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
Plak je links en rechts toch een stukje in de kleur van de achtergrond eraan. ;)
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
Nee, dat ga ik niet doen. Zit niet om werk verlegen. Heb nog wel wat andere klusjes.....

mvg
Jurrien
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
 @citaat Tis het een of het ander, bij ESU op de site staan trouwens foto's in het juiste formaat.
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
De resolutie moet ook nog eens 72 DPI zijn.
(Als je Irfanview als plaatjes bewerkprogramma gebruikt, kan je dat instellen - wellicht ook bij andere programma's).
En de hoogte/breedte verhouding moet inderdaad 190 x 40 pixels zijn. Dus óf een andere uitsnijding maken van je originele foto, óf een uitgerekte loc in je ECoS, óf toch maar het plaatje uit de ESU-bibliotheek
Groet, Paul
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
Dit is iets wat ik in de toekomst ook nog op mijn todo lijstje heb staan, maakt het zoeken in je ECoS weer een stukje makkelijker.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Eigen foto's in de ECOS 50200
Citaat van: pajomaho op donderdag 27 december 2018, 11:33:31
óf toch maar het plaatje uit de ESU-bibliotheek
Groet, Paul
Het is me allemaal veel te veel werk. Ik ga voor een plaatje uit de ESU-bibliotheek en inmiddels heb ik er één gedownload en in de ECOS weten te plaatsen. Ik hoop wel dat in de ESU-blibliotheek foto's van al mijn locomotieven beschikbaar zijn. 8o Maar daar kom ik vanzelf achter. Het is ook niet een klusje wat morgen af moet zijn.

mvg
Jurrien