Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Draaischijf 7286

Gestart door m.bouhuis dinsdag 04 december 2018, 13:04:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Draaischijf 7286
Lid sinds: 2018

offline
Draaischijf 7286
Hoe deze aan te sluiten, zijn de contactlipjes van de draaibrug beslist noodzakelijk?
Re: Draaischijf 7286
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Draaischijf 7286
Via googelen dit gevonden https://forum.3rail.nl/index.php?topic=67647.0
Tip: probeer eerst via Google of de zoekfunctie van het 3railforum of je vraag al eerder behandeld is. Scheelt doublures op dit forum, wat de leesbaarheid en de bereikbaarheid ten goede komt.
Succes met je aansluiting.

Welke contactlipjes bedoel je ? Er zitten o.a. onder de draaibrug contactlipjes, maar ook aan het uiteinde van de draaibrug.
Re: Draaischijf 7286
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Draaischijf 7286
Misschien handig om te wachten tot m.bouhuis mijn vraag beantwoordt. Een foto o.i.d. kan het e.e.a. verduidelijken. Voorkomt ruis op de lijn.

Edit: de voorafgaande post is blijkbaar door de inzender verwijderd
Re: Draaischijf 7286
Lid sinds: 2018

offline
Re: Draaischijf 7286
Ik bedoel de contactlipjes (4x) 2 aan het uiteinde van de brug zelf,moeten deze contactlipjes tegen de spoorstaven aan zitten of moet er iets ruimte tussen zitten.want bij deze draaischijf zit de ene contactlip tegen de spoorstaaf aan en de andere weer niet.

Gr Mart
Re: Draaischijf 7286
Lid sinds: 2017

offline
Re: Draaischijf 7286
De vier contactlippen die je bedoelt, behoren allen tegen de spoorstaaf aan te zitten (mits er een aansluiting is).
Ze zorgen voor doorverbinding van de massa.
Wanneer je digitaal rijdt é de brug van de draaischijf is voorzien van een afzonderlijke bezetmelder, dan moet je die lippen verwijderen of de massalippen van de rails die aansluiten op aansluitstukken isoleren
Anders heb je constant valse bezetmeldingen.

Cees
Re: Draaischijf 7286
Lid sinds: 2018

offline
Re: Draaischijf 7286
Jaaaaaa,naar dit antwoord zoek ik.
Allemaal bedankt voor de snelle reactie mensen😊

Gr Mart
Re: Draaischijf 7286
Lid sinds: 2018

offline
Re: Draaischijf 7286
ik heb nog vraag,kan je met het nieuwe mobiele station(zwarte uitvoering)
De draaischijf 7286 digitaal bedienen?

Gr Mart
Re: Draaischijf 7286
Ben den Hollander
gast

Re: Draaischijf 7286
Nee, de 7286 is een analoge draaischijf. Je zult er een decoder aan moeten hangen en dan nog werkt het niet handig met een MS.

Gr, Ben.
Re: Draaischijf 7286
Lid sinds: 2018

offline
Re: Draaischijf 7286
Ben,bedankt voor je snelle reactie.

Gr Mart
Re: Draaischijf 7286
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Draaischijf 7286
Dag Mart,

Misschien is dit een oplossing voor het aansturen van je draaischijf https://www.esu.eu/fileadmin/img/support/Tips_Tricks/Turntable/Drehscheiben_Umbau.pdf
Re: Draaischijf 7286
Lid sinds: 2018

offline
Re: Draaischijf 7286
Ik ben nog niet zo erg op de hoogte met al dat digitale,maar kan dat dan wel met de nieuwste MS.

gr Mart
Re: Draaischijf 7286
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Draaischijf 7286
Dat kan zeker bij die ombouw met ESU decoder. Als de decoder eenmaal aangemeld is, kan je via F1 en de draaiknop op de MS de draaischijf in beweging zetten
Re: Draaischijf 7286
Lid sinds: 2018

offline
Re: Draaischijf 7286
Bedankt,allemaal voor de oplosssingen.

gr Mart