Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

VT 98 - probleem op wissel ( C rails )

Gestart door Robert dinsdag 04 december 2018, 01:02:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
VT 98 - probleem op wissel ( C rails )
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
VT 98 - probleem op wissel ( C rails )
Ik ben inmiddels aan het testrijden op mijn baan (Waldbrunn). Hierbij herhaaldelijk geconstateerd dat de VT98 ( railbus) het moeilijk heeft op een gebogen wissel, met name komende vanaf de binnebocht. De railbus stopt soms op de wissel(alsof de sleper botst met de puko?s). Hierbij valt op dat als de bijwagen als eerst de wissel oprijdt het probleem optreedt. Andersom gaat het wat beter. Heb de wissel met railgum behandeld (puko?s) en zowel de rails als de sleper met wasbenzine gereinigd. dit ge3ft wat verbetering. Probeer nu het Treinrittenplan van de railbus zo te maken, dat de situatie met de bijwagen zich. Iet meer voordoet.

Wie heeft vergelijkbare ervaringen en eventuele tips en tricks om dit op te lossen?

Groeten
Robert
Re: VT 98 - probleem op wissel ( C rails )
Lid sinds: 2012

Na 20 jaar weer langzaam beginnen

offline
Re: VT 98 - probleem op wissel ( C rails )
Hoi Robert,

Welk artikel nummer heeft de railbus?
Als het om een 3018/4018 combinatie gaat, kun je de sleper bijbuigen van de loc.
De bijwagen heeft een verende sleper die veel problemen geeft bij 'achteruit' rijden.

Groet,
W
Re: VT 98 - probleem op wissel ( C rails )
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: VT 98 - probleem op wissel ( C rails )
Het is de 39984. De bijwagen heeft geen sleper. Tussen hoofd- en bijwagen zit een stroomvoerende koppeling.
Mvrgr
Robert
Re: VT 98 - probleem op wissel ( C rails )
De railbus heeft vier wielen, waarvan één met anti-slipband. Drie wielen voor massacontact kàn wat weinig blijken.
Was althans bij mijn arilbus het geval.
Heb de massa van de bijwagen (vier wielen) doorverbonden met de massa van de motorwagen. En ziedaar: Weg probleem.
Re: VT 98 - probleem op wissel ( C rails )
Lid sinds: 2012

Na 20 jaar weer langzaam beginnen

offline
Re: VT 98 - probleem op wissel ( C rails )
Klinkt als een oplossing!
Massa is het grootste euvel met digitaal rijden. In ieder geval mijn ervaring...

Succes met de aanpassing!
Re: VT 98 - probleem op wissel ( C rails )
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: VT 98 - probleem op wissel ( C rails )
Heb het Rijnland nu zo aangepast dat het vanuit de binnenbocht aanrijden op de desbetreffende bochtwissel alleen nog met de wagen met sleper ?voorop? gebeurt. So far so good!