Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper

Gestart door Ben den Hollander zaterdag 01 december 2018, 10:28:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Wist u dat het 20 jaar geleden is dat Koploper "online" kwam, versie 3-punt-nogwat kwam december 1998 beschikbaar voor het grote publiek.

Nu, 20 jaar later, is het programma nog steeds online te downloaden, vinden er nog steeds updates plaats, is er nog steeds ondersteuning door PaHaSoft, is het nog steeds gratis en is versie 9.5 aanstaande.

Felicitaties aan alle tevreden gebruikers van dit mooie programma, mezelf niet te vergeten natuurlijk. O:-D

Gr, Ben.
Re: December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Ben ik het helemaal mee eens Ben!
Re: December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Super dat Paul al 20 jaar zich inzet voor ons modelspoor plezier  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 01 december 2018, 10:28:07
Wist u dat het 20 jaar geleden is dat Koploper "online" kwam, versie 3-punt-nogwat kwam december 1998 beschikbaar voor het grote publiek.
Ja, zeker weet ik dat, ik heb mijn eerste licentienummer gekregen van Paul in 1999 en ben dus straks zelf 20 jaar Koploper gebruiker ;) Want ik gebruik het nog altijd, onafgebroken sinds de eerste dag.
Paul kwam destijds zelfs aan huis voor support!


Van: pmh@pahasoft.demon.nl <pmh@pahasoft.demon.nl>
Verzonden: dinsdag 28 september 1999 19:08

Onderwerp: Registratienummer van Koploper

Beste,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het leuk vind dat je mijn programma wilt gaan bekijken. Ik hoop dat je dit met veel plezier zal doen. Natuurlijk hoop ik ook dat over een tijdje Koploper ook jouw digitale treinbaan zal aansturen.

Misschien ten overvloede vraag ik jouw om dit programma niet door te VERKOPEN. Het wordt vanuit mijn kant beschikbaar gesteld, dus mogen anderen er NIET aan verdienen. Als ik ook maar 1 keer merk dat mijn programma gekraakt of verder doorverkocht is, dan STOP ik met mijn activiteiten op het internet.

Je vroeg mij om een registratienummer. Jouw controle nummer is: 341053xxx.
Het bijbehorende registratienummer is: 3725210137xxx.

Het programma is freeware en dat wil ik zo houden. Als je tevreden bent met het programma, dan kan je wel een vrijwillige bijdrage leveren, hetgeen ik zeer op prijs zou stellen. Ook als je geen bijdrage wil leveren, kan je toch op support rekenen via e-mail.

Ik zou het leuk vinden om je te ontmoeten wanneer je ervaring hebt opgedaan met Koploper. Dat kan zowel bij mij als bij jou thuis. Wie weet kunnen we samen brainstormen of op nieuwe ideeën komen voor mijn programma Koploper.

Als er meer behoefte is van jouw kant voor ondersteuning, dan wil ik dit rustig bij jouw thuis komen doen. Het enige wat ik hier voor vraag is een onkostenvergoeding voor de te rijden kilometers vanuit Woerden (heen en terug).  Ik denk hierbij aan 20 cent per kilometer.

Mocht er telefonisch overleg noodzakelijk zijn, dan zal ik jouw per e-mail verzoeken telefonisch met mij contact op te nemen.

Als jij op de hoogte wil blijven van nieuwe ontwikkelingen / versies van Koploper, dan adviseer ik je om je aan te melden bij de mailinglist voor Koploper. Dit kan je doen via mijn home-page. Via de mailinglist wordt je dan op de hoogte gehouden. Ook is het mogelijk voor jouw om zelf een e-mail te sturen aan alle leden, de andere gebruikers van Koploper,  van deze lijst. Dit kan je doen door een e-mail te sturen aan: koploper@listbot.com <mailto:koploper@listbot.com>

Ik hoop dat jij veel plezier van Koploper zal hebben en teken met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma / PaHaSOFT
home-page http:// <http://travel.to/pahasoft> travel.to/pahasoft

Re: December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Hier wil ook ik mij graag bij aansluiten. Ik ben ook een tevreden gebruiker.

@Ben bedankt voor het plaatsen, Mvg

Wim
Re: December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Ja Wim , ik ben ook  nog altijd zeer tevreden met het gebruik van dit fantastische programma
wat Koploper is. 
Bedankt voor het melden Ben voor de mijlpaal, misschien groot feest in Woerden,  :D

Gr. Jan
Re: December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Hallo Ben
Zeer goed van U om het te melden.
Ik gebruik het nu ook al jaren met alle tevredenheid.
Paul zal het ook graag lezen hoop ik.
Mvg
Olivier 77
Re: December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Dag Ben ea,
Alweer 20 jaar. Ik kan me herinneren dat ik in 1998 bij Paul thuis ben geweest om het programme werkend te zien op zijn eigen baan. Volgens mij was het toen alleen geschikt voor Selectrix maar waren de plannen voor andere systemen al vergevorderd. Ik was daar ondat ik zelf iets wilde programmeren , maar heb besloten om het werk van Paul af te wachten. Tussen 2000 en 2005 met volle tevredenheid mee gewerkt. Helaas zit mijn baan al vanaf 2005 in dozen, maar ik hoop dit voorjaar eindelijk te gaan bouwen en dan gelijk de nieuwste versie van Koploper te gebruiken. Gezien alle uitbreidingen zal ik me er eerst wel weer erg in moeten verdiepen.
Re: December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Voor mij is koploper de redding geweest dat ik ben blijven gaan en nog steeds ga voor modelspoor. Dank voor dit voortreffelijke besturingssysteem met onvoorstelbare mogelijkheden. Ik geniet er nog iedere dag van.
Mvg Fred
Re: December 2018: 20 jaar PaHaSoft Koploper
Ik heb de Koploper software voor het eerst in werking gezien bij Railz Rotterdam. Was verheugd te horen dat deze gratis te krijgen is op de PaHa site. Daarna een proef traject aangelegd en daarna aan de slag. Door de Koploper software is de trein hobby volwassen geworden. Op een realistische wijze kunnen de treinen geleid worden. Bijzonder goed product