Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

St. Martin, update 23 maart 2024. De modules.

Gestart door Maarten Marklin vrijdag 30 november 2018, 16:53:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 26-11-2020
DSC_1404 by


[url=https://flic.kr/p/2kaATgm]
DSC_1408 by


DSC_1411 by


De fanfare met het feuerwehrfest word onderdeel van de stad en is een stuk naar links opgeschoven. De berg met de burcht er op is weg. Er komt een voetpad naar beneden, wat er aan ruwbouw staat aan voetpad gaat wat kronkeliger worden. Er komt op die plek een helling die bebost is. Verderop naar rechts zal het talud afgewisseld worden met rotsmuur.


DSC_1412 by


DSC_1414 by


DSC_1418 by

DSC_1382 by
tot zo ver even.[/url]
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 10-10-2020
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 10-10-2020
Hi Maarten,

Ziet er goed uit, je hebt er de gang in en ik heb zin om een biertje te komen drinken.

groet
Harald
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 26-11-2020
DSC_1446 by


[url=https://flic.kr/p/2kaK9od]
DSC_1449 by


DSC_1455 by


DSC_1456 by


DSC_1459 by


DSC_1445 



DSC_1473 by


DSC_1471 by

De stad nog hier en daar wat afwerken en dan de drie flatgebouwen en de brouwerij plaatsen en dan ziet dat gedeelte er weer toonbaar uit. :) [/url]
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 26-11-2020
Citaat van: Maarten Marklin op donderdag 26 november 2020, 21:07:14
De stad nog hier en daar wat afwerken en dan de drie flatgebouwen en de brouwerij plaatsen en dan ziet dat gedeelte er weer toonbaar uit. :) [/url]
Dat biertje Harald, dat komt wel goed. De brouwerij wordt alweer terug geplaatst. ;)
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 26-11-2020
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 26-11-2020
Van welk merk is die fabriek ?
Hopelijk hebben ze daar bij Maarten ook een Weizen ?  >:-D

groet
Harald
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 26-11-2020
Hoi Harald, Weizenbier hebben ze zeker want dat is een favoriet van mij.  :D
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 26-11-2020
Ik heb vorig jaar twee locjes gekocht nml de 39212 en 37009. Deze twee  zijn volgens mij technisch identiek maar van het begin af geeft de 39212 wat problemen. Ik kon het geluid niet zachter zetten en af en toe moest ik hem opnieuw aanmelden en dan stond er een half menu in het tabblad instellingen van deze loc.
Vorige week kreeg ik problemen met de frontseinverlichting, ik had voor en achter tegelijk rood licht, de witte lampen deden het niet. Een fabrieks reset gaf geen resultaat. Ik verwachtte dat er een slechte decoder in de loc zat.
Gisteren naar Huider gegaan met loc en kassabon. Bij Huider op de baan gezet met een mobile station 2. Daar een fabrieksreset uitgevoerd en alle functies deden het weer, zelfs het geluid was zachter te zetten.
Ernst Huider vertelde mij dat de nieuwe locs problemen hebben met de CS1, dat is de centrale waar ik mee werk. Hij zei mij dat de CS1 een slecht ontwerp was en dat de meesten al defect geraakt zijn evenals de MS1.
Maar wat nu? Ik heb Koploper met CS1 en ms1. Tot nu toe voor mij voldoende maar als de CS1 het begeeft wat dan?
Ik overweeg om een losse MS2/3 te kopen zodat ik in geval van problemen zelf de loc kan resetten.
Een CS3 zou ook kunnen maar dan moet ik Koploper vaarwel zeggen en iTrain aan gaan schaffen. Ernst Huider is heel positief over iTrain, zijn modelbaan rijdt daarmee.
Een CS3 kost ongeveer 600 euro, iTrain 200 euro. Voor 800 euro ben je dan klaar of komen er nog kosten bij? Werken mijn s88 modules nog met de CS3?


Zolang de CS1 het nog doet hou ik het zo. Een MS3 erbij is te overwegen, die past ook op een toekomstige CS3.
Ik ben blij dat mijn locje het weer doet, met dank aan Ernst. En gelijk weer wat sceneryspul gekocht bij Huider. :D
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 26-11-2020
Maarten,

Ik heb ipv een CS1 een Ecos staan om met koploper te rijden en om mijn locs een ander adres te geven of in jouw geval te resetten heb ik een MS2 erbij.

Keuzes keuzes altijd moeilijk succes ermee. ;)

Groet Michel
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 26-11-2020
i.v.m. S88 modules en CS3:
je hebt 2 keuzes:
- oftewel ga je voor de (duurdere) CS3+, die heeft een aansluiting voor S88 modules (de gewone CS3 niet)
- een alternatief zou een HSI-S88 kunnen zijn, in combinatie met de CS3.
  Zo HSI-S88 heb je in USB en RS232 variant, en vormt de "brug" tussen je PC en je S88 bezetmelders.
  Je software moet dit uiteraard wel ondersteunen. (Geen idee van iTrain en Koploper, maar in RocRail kan het alvast)


succes,
groeten,
Kris

Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 26-11-2020
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 26-11-2020
Hoi Maarten,

De CS1 een slecht ontwerp ?

Ik denk dat niet echt klopt, er zijn veel van deze centrales in omloop en draaien nog steeds.
Er is ooit een update te koop geweest waarmee je een volledige ECoS in handen kreeg.

Als je nu lekker werkt met koploper zou ik dat ook blijven doen, er zijn meerdere centrales die geschikt zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 26-11-2020
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 27 november 2020, 21:29:27
Hoi Maarten,

De CS1 een slecht ontwerp ?

Ik denk dat niet echt klopt, er zijn veel van deze centrales in omloop en draaien nog steeds.
Er is ooit een update te koop geweest waarmee je een volledige ECoS in handen kreeg.

Als je nu lekker werkt met koploper zou ik dat ook blijven doen, er zijn meerdere centrales die geschikt zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Peter, het is wel zo dat Märklin  indertijd gauw zn handen er vanaf heeft getrokken. Wat de reden was weet ik niet maar kan een geschil met ESU zijn geweest. Ik heb de cs1 met update, indertijd uitgevoerd door de toenmalige reparateur van Marklin in Borne, ben zn naam ff kwijt. Keuterman of zoiets. De cs1 bevalt me nog prima maar als ik steeds locs moet laten resetten word het lastig. Ik denk dat ik wel een MS2 aan ga schaffen voor erbij.
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 26-11-2020
Ik heb vandaag een Mobile station 2/3 opgehaald. Nieuw, compleet met aansluitkastje en voeding. Ik zal voorlopig deze los van de bestaande baan gaan gebruiken, meer om locs e.d. in te stellen.
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 30-11-2020
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

online
Re: Schwarzburg voorheen Bad Burgberg of hoe we het gaan noemen. 30-11-2020
Dag Maarten,

Vandaag kom ik voor het eerst jouw bergbaan tegen.

Wat een heerlijke baan en wat een fraaie scenery.
Hier kan men van genieten en inspiratie opdoen!


Veel succes verder.

mvg Hans
Re: Schwarzburg, dilemma 18-12-2020
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Schwarzburg, dilemma 18-12-2020
Nou had ik Bahnhof Baden Baden staan bij de grote stad maar ik vind het eigenlijk te groot. Ik heb meerdere stations en kan er maar eentje kwijt.
Mijn stations zijn: Baden-Baden- Schwarzburg, Niederamstadt, Bergheim, Lindenthal, Hintertupfingen.


De laatste drie vallen af, Lindenthal is mooi maar als verzamelobject en is echt voor een old school nostalgisch gebeuren, Bergheim is meer voor een bergdorp en Hintertupfingen evenzo. Niederamstadt ook mooi maar ook te klein voor de stad
Het gaat dus richting Schwarzburg of Baden-Baden. Ik neig zeer sterk naar Schwarzburg mede omdat de toegang tot het station via een bergpad gaat, ik ben er twee keer geweest.
Baden-Baden ben ik ook geweest maar het station is net ietsje te groot waardoor het eigenlijk alle aandacht trekt en andere zaken verdringt.
Dus de rationele keuze is snel gemaakt, Schwarzburg. Eindigt Baden-Baden dan boven op de vitrinekast? Het is zo´n ontzettend mooi station.
Nu staat Schwarzburg er maar je hebt best kans dat over een paar weken Baden-Baden er weer staat. Had ik nou maar een grotere ruimte ter beschikking. :)
Re: Schwarzburg, dilemma 18-12-2020
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Schwarzburg, dilemma 18-12-2020
Keuzes keuzes Maarten.
Ben ook bij Schwarzburg en omgeving geweest.
Bij mij komt Bahnhof Schwarzburg ook te staan, het is echt een mooi station. :)
Re: Schwarzburg, dilemma 18-12-2020
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Schwarzburg, dilemma 18-12-2020
Hoi Cees, dat wist ik nog wel dat jij daar bent geweest. Het stadje Schwarzburg is ook heel mooi. Het kasteel daar heeft veel historie maar is redelijk slechte staat.
Ik heb wat historie hier naar toe gekopieerd uit Thüringer wald, vakantieland:


In het gelijknamige plaatsje Schwarzburg (gemeente Rudolstadt) is door president Friedrich Ebert - tijdens zijn vakantie - op 11 augustus 1919 de Grondwet van Weimar (Weimarer Verfassung), de eerste democratische grondwet van Duitsland, ondertekend. Deze wet is waarschijnlijk in het hotel "Weißer Hirsch" ondertekend, en in ieder geval niet in het slot.
Schwarzburg en de Oranjes
De Nederlandse koningin-moeder Emma reisde in mei 1900 met haar dochter Wilhelmina naar Schwarzburg waar zij onder pseudoniem hun intrek namen in het Gasthof ,,Zum Weißen Hirschen". In het slot Schwarzburg waren ontmoetingen gearrangeerd met drie huwelijkskandidaten voor Wilhelmina. Van hen kwam alleen de Hertog Heinrich zu Mecklenburg-Schwerin (1876-1934) opdagen. Zijn moeder was Marie von Mecklenburg-Schwerin, die de zus was van de regerende Schwarzburger vorst Victor von Schwarzburg-Rudolstadt. Op 16 oktober 1900 werd de verloving bekendgemaakt en op 7 februari 1901 trouwden ze. Heinrich heette vanaf die dag Hendrik en ging verder als Prins Hendrik door de Nederlandse geschiedenis.
Re: Schwarzburg, dilemma 18-12-2020
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Schwarzburg, dilemma 18-12-2020
Het heeft niet lang geduurd maar bahnhof Baden is weer terug. Schwarzburg zal een plek krijgen op het bergspoor. Bij station Baden ga ik de achtergrond bebouwing aanpassen zodat het wat meer ruimte heeft en beter past in de omgeving. Word nog een flinke klus en fotoos zullen gaan volgen.
Re: Schwarzburg, dilemma 18-12-2020
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Schwarzburg, dilemma 18-12-2020
Nog weinig met het afbouwen van de baan bezig geweest maar veel kilometers de boel laten rijden. Alles rijdt nu foutloos rond. Deze week set 43115 gekocht om mijn VT11. 5 te completeren. Prachtig zoals de VT11. 5 met 7 bakken rondrijdt, een geweldenaar!
Ik hoop dat ik volgende week wat vorderingen met de baan kan maken. Ik moet nog gips of modeleerpoeder kopen maar de winkels zijn dicht en ik wil het nog even niet online kopen.
Re: Schwarzburg, dilemma 18-12-2020
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Schwarzburg, dilemma 18-12-2020
Leuk dat je VT11 nu compleet is, er komt vast nog een filmpje van  :P ;)
Als ik het goed lees heb je daar nu mooi de tijd voor.  :D
Re: Schwarzburg, 8-1-2021
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Schwarzburg, 8-1-2021
Cees, het filmpje komt er aan hoor, het word nu geëxporteerd naar een leesbaar bestand.
Volledig automatisch rijden onder Koploper met de volgende locomotieven en hun sleep:


-BR 65 012 met silberlingenwendezug insider, 41275
-BR 86 582 ( met mfx en motorombouw) en kolenbakken, 46030
-BR 23 001 met 3 sneltreinrijtuigen, sonderzug, 43867
-BR 44 494 met ertsbakken, Lange Heinrich,
-BR 44 100 met gasketelwagens,
-BR 212 067 met Umbauwagens en silberlingen,
.BR 212 314 met gemixte goederen waaronder een autotransport Mercedes.
-VT11.5, compleet met ergänzungset. 7 bakken.
-Railbus 798-998








Re: Schwarzburg 8-1-2021 filmpje
Leuke filmpje Maarten en een verscheidenheid aan treinen passeert daar.
Wanneer je scenery verder voltooid zal zijn wordt het nog mooier. Veel plezier met het afwerken.

Luc
Re: Schwarzburg 8-1-2021 filmpje
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

online
Re: Schwarzburg 8-1-2021 filmpje
Citaat van: lucdiels op zaterdag 09 januari 2021, 10:29:58
Leuke filmpje Maarten en een verscheidenheid aan treinen passeert daar.
Wanneer je scenery verder voltooid zal zijn wordt het nog mooier. Veel plezier met het afwerken.

Luc

Geheel mee eens!!

mzvg Hans
Re: Schwarzburg 8-1-2021 filmpje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Schwarzburg 8-1-2021 filmpje
Ook mee eens   :P
Sankt Martin 26-1-2021
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Sankt Martin 26-1-2021
Ik dacht het stadje maar Sankt Martin te gaan noemen. Het echte dorpje ligt in de Pfalz, tussen Neustadt en Baden Baden in. Het heeft veel wijngaarden in en rond het dorp en ligt tegen een berghelling aan.


DSC_1811 by


[url=https://flic.kr/p/2kvNoB4]
DSC_1809 by [/url]
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg)
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg)
Hoi Maarten,
"Sankt Martin" leuk bedacht. :thumbup:
Ergens komt me die naam (bijna) bekend voor :D
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg)
Leuke naam Maarten. :thumbup:

Groet Michel
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg)
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg)
Cees en Michel, de naam Sankt Martin is een vertaling van Sint Maarten. Niet dat ik zo'n heilige ben maar ik zit er dicht tegen aan. 😂
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 19-2 2021
Het rechter been van de `U` ben ik onderhanden aan het nemen. Bovenin komt de zijlijn met het bahnhof Schwarzburg. Het word een enkelsporig traject welke begint in Katzhütte en splitst in Bockschmiede waar een houtoverslag zal komen in bosgebied, de andere kant van de splitsing gaat door een tunnel naar een schaduwstation.
Een Köf, een railbus en nog wat ander kort spul zal er gaan rijden. Ik heb een achtergrond van Auhagen gekocht die uit vijf delen bestaat en drie meter lang is. Een deel zie je op de fotoos, het hangt nog los maar zal later vast geplakt gaan worden.


DSC_1951 by , on Flickr
Boven de tunnel is nu de burcht Branzoll gesitueerd.




[url=https://flic.kr/p/2kD6mTT]
DSC_1944 by , on Flickr
De huizen boven de wijngaard.


DSC_1943 by , on Flickr


DSC_1959 by , on Flickr
De wijngaard bij dit huis zal groter gaan worden en tegen de berg naar rechts oplopen.

DSC_1957 by
Pompoenenveldje


[url=https://flic.kr/p/2kD6jXU]
DSC_1960 by

Pompoenenveldje met op de achtergrond Bahnhof Katzhütte


DSC_1962 by
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 18-2-2021
Lekker bezig Maarten.

Met de achtergrond ziet het er al gelijk beter uit!  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 18-2-2021
Ziet er goed uit Maarten.
Mooi bij passende achtergrond.
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 18-2-2021
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 18-2-2021
Hi Maarten,

Zoals ik het nu op deze foto's zie ben je behoorlijk druk geweest.
Ziet er allemaal leuk uit.

groet
Harald
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 18-2-2021
Ha Maarten,

dat ziet er erg leuk uit. Zo te zien ben je met veel plezier en goed bezig. Mooie scenery. Ook die achtergrond. Ik denk ook over zoiets na. Vollmer had destijds ook van die hele mooie. "Stad aan de rivier" bijvoorbeeld maar die zal er wel niet meer zijn.

Succes verder!
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 18-2-2021
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 18-2-2021
-MAARTEN,
Er is werkelijk heel veel creativiteit waar te nemen op jouw modelbaan. Van elke centimeter weet jij wel iets van te maken. Jij hebt een overvloed aan ideetjes, merk ik wel. Dank voor de foto's en veel plezier met alles! Hier wordt je vrolijk van!
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 18-2-2021
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 18-2-2021
Hallo Maarten,

Dit zijn de plaatjes waar ik ook naar toe wil met mijn baan,
ga zo door.

Gr Einte
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 18-2-2021
Voor de Auhagen achtergrond ga ik foamboard kopen. Dat is licht en stevig en je kunt er goed op lijmen.
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 1 maart 2021
Afgelopen dagen heb ik de rails geballast en het opstelterrein aangesloten op de bezetmelders. Voor de ballast heb ik van de firma Busch ballast gekocht speciaal voor C-rails
Ook weer het een en ander veranderd aan het locdepot. Van de 24h herstelsporen heb ik er eentje ingeleverd. Soms is minder ook beter.
Ik heb wat fotoos gemaakt, dat zegt meer dan woorden.


DSC_2020 by


[url=https://flic.kr/p/2kGbcFq]
DSC_2021 by


DSC_2026 by


DSC_2038 by


DSC_2041 by


DSC_2045 by


DSC_2013


DSC_2037 by [/url]
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 1 maart 2021
Gisterenavond heb ik de wissels op het opstelterrein aangesloten. De volledige baan op het nog in aanbouwzijnde zijlijntje na is nu operationeel onder Koploper. Het is hartstikke leuk om te zien dat naast het normale treinbedrijf nu diverse stoomlocs heen en weer rangeren op het opstelterrein/depot. Nu verder met de scenery afwerken en het zijlijntje.
Dit word echt de 1e modelbaan die helemaal af gaat komen. Nooit eerder heb ik een baan helemaal afgebouwd, meestal halverwege weer afgebroken. 😂. Met c-rails is het toch wat makkelijker aan te leggen.
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 1 maart 2021
Leuk dat je er zo enthousiast tegen aan gaat.

Goed om weer een update te zien.  :arrow: :thumbup:
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 1 maart 2021
Goed bezig Maarten. :)
Een filmpje van het heen en weer rangeren op het opstelterrein/depot wordt zeker op prijs gesteld. ;)
Zeker leuk om te lezen dat je lekker de smaak te pakken hebt en dat je al aan de scenery gaat beginnen. :thumbup:
Succes met de scenery maar aan de vorige scenery foto's te zien gaat dat zeker lukken in Sankt Martin. :P

Groet Michel
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 1 maart 2021
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 1 maart 2021
Hi Maarten,

Je bent goed bezig en dat is inspirerend en leuk om te zien.

groet
Harald
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 1 maart 2021
Michel, gisteravond ben ik aan het filmen geweest. Ik zal binnenkort wat publiceren.
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 5 maart 2021
Hier het filmpje



Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 5 maart 2021
Geweldig leuk om de vorderingen die je maakt te zien, Maarten! Veel succes en plezier bij de verdere bouw en het spelen er mee!!!

Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 5 maart 2021
Maarten,

Vanochtend heerlijk naar je mooie lange film gekeken.
Lekker veel rij activiteiten in je station maar ook in het stoomloc depot gedeelte. :thumbup:
Vindt je witte seinhuis bij de 2 Märklin voertuigen erg mooi die zou hier in Michelstadt ook niet misstaan zal eens op zoek gaan naar dit fraaie model.
Succes met de verdere vorderingen maar dat gaat zeker lukken zo te zien.

Groet Michel
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 5 maart 2021
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 5 maart 2021
Leuk om al die treinbewegingen te zien en je hebt een echt oud stationssfeertje weten te bereiken op je baan!
En zoals Michel ook al opmerkte: prachtig, dat witte seinhuis!
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 5 maart 2021
Het witte seinhuis ja, dat is een pronkstuk. Het origineel staat in Ottbergen. Ik heb het indertijd als lasercut bouwdoos gekocht bij de Modellbundesbahnen die nu in Brakel zit. (bij Bad Drieberg). Ze zullen ze nog wel verkopen denk ik. Hoewel de beschrijving slecht is de bouw niet moeilijk. Het past goed in elkaar.
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 5 maart 2021
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 5 maart 2021
Hi Maarten,

Heel leuk filmpje met een bakkie koffie erbij heb ik hem bestudeerd en helemaal uitgekeken.

groet
Harald
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 5 maart 2021
Het witte seinhuis Ow is te koop bij Modellbahn-exklusiv.de in Neu-Anspach, even boven Frankfurt. Ook het seinhuis Oof,eveneens een lasercutmodel, is daar te koop.
Ow kost 49,50 en Oof kost 61,90. Die Oof wil ik nog wel een keertje hebben. Ik vind de verzendkosten een beetje hoog, 17 euro naar Nederland.
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 5 maart 2021
Maarten,
Bedankt voor het doorgeven van de webshop waar dit prachtige seinhuis te koop is.
Hij staat op de verlanglijst.
Ik zal ondertussen kijken waar hij kan komen te staan op de baan tussen de 4 andere seinhuizen op de baan. :P

Groet Michel
Re: Sankt Martin (voorheen bad Burgberg) update 7 maart 2021
En je zal het net zien, Murphy slaat weer toe. Rijdt alles net lekker gaat er een olietrein rechtdoor richting spoor 2 terwijl hij naar spoor 3 moest. Stond lekker te spitten tegen de VT 11.5.
Bleek een cruciaal kruiswissel 24620 te weigeren. Dit is een wissel van de slechte batch waar stukken afbreken. Ik had natuurlijk ook alles heel mooi geballast en kon de wisselstraat helemaal los gaan maken.
Achteraf viel het loshalen mee. De 24620 uit elkaar gehaald, onderplaat was in drie stukken gebroken. Ik heb het wissel weer in elkaar gezet en de onderplaat gelijmd maar het wissel komt niet meer op de huidige plek terug i.v.m. onbetrouwbaarheid. Even gezocht op internet naar de elektrische versie, de 24624. De webshop ´de groene krokodil´in Alkmaar had ze in voorraad. Ik kon ze vandaag meteen ophalen en kreeg nog 10 euro voorjaarskorting op de aankoop. Ik heb twee kruiswissels 24624 bij hem gekocht samen voor 108 euro. Het zijn nieuwe wissels in doos van het bouwjaar 2020 met sterkere aandrijving.
Ik heb zojuist de wisselstraat er weer ingelegd en ik moet alleen het nieuwe wissel nog aansluiten.
De 24620 heb ik wel weer kunnen repareren en zal ergens op een opstelspoortje op het zijlijntje als handwissel zijn dagen gaan slijten.