Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Combinatie van ESU Permanent magneet en C90 Decoder. Wel of niet.

Gestart door i_m_johny vrijdag 30 november 2018, 14:50:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Combinatie van ESU Permanent magneet en C90 Decoder. Wel of niet.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Combinatie van ESU Permanent magneet en C90 Decoder. Wel of niet.
Ik heb nog een aantal ESU magneten liggen, maar nog niet gebruikt.

Nu heb ik tijdens een rustig moment op mijn vrije dag gemeend een ouwe BR86 eens te voorzien van de combinatie ESU LFCM Magneet en een Marklin C90 decoder.

De loc rijdt inmiddels soepeltjes en het rijgedrag vindt ik boven verwachting. Maar mochten er technische redenen zijn om deze combi niet te doen maar om er een ESU (of andere) decoder in te (moeten) zetten dan hoor ik dat graag.

Zijn er redenen om dit NIET te doen?

En mocht je zelf naar volle tevredenheid deze combi ook hebben draaien dan hoor ik dit graag (SFCM en DCM combi's natuurlijk ook).

Groeten,

Jan
Re: Combinatie van ESU Permanent magneet en C90 Decoder. Wel of niet.
 @citaat Als jij tevreden bent met het rijgedrag van de C90, zou 'k zo laten.
Re: Combinatie van ESU Permanent magneet en C90 Decoder. Wel of niet.
Hallo,
ik denk dat er geen enkel bezwaar is tegen deze combinatie. Alle onderdelen die hier gangbaar zijn hebben hun eigen voordelen en
nadelen (bv prijs...) De combinatie van de genoemde onderdelen op zich levert geen nieuwe gezichtspunten op.
Ik heb zelf alle denkbare combinaties rondrijden van decoders van vele verschillende merken ; dit alles in combinatie met een keur
van motor-configuraties. De enige decoder ik ik volledig afraadt, en die bij mij alleen nog als functie-decoder ingezet wordt, is Rampino.
De door jou genoemde combinatie rijdt bij mij tot volle tevredenheid.
  Motoren met 5-polig anker doen het m.i. wel net iets beter. Alle nieuwe ombouw doe ik iha nu daarmee. Maar dat is geen reden voor mij om eerder omgebouwde loks met ESU magneet opnieuw aan te pakken...
Ik heb ook de neiging om bij (zeer) oude loks met een volledig, zwaar, metalen motorschild (SEH800, 3048) dat schild te behouden, en de motor dus uit te rusten met ESU magnet ipv volledig ombouwen met 6094/60944

m.v r.gr.
RoelofS
Re: Combinatie van ESU Permanent magneet en C90 Decoder. Wel of niet.
 @citaat

Wat je wel kan dien, mits je goed uitzoekt wat je hebt en een magneet bijbesteld twee loks met dezelfde set doen. Ik heb bij mij gekeken en gezien dat ik inderdaad de set zo kon gebruiken omdat er twee schilden en ankers geleverd worden  :)