Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hoe groot is h0f eigenlijk?

Gestart door Bas woensdag 28 november 2018, 16:12:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe groot is h0f eigenlijk?
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Hoe groot is h0f eigenlijk?
Dag 3-railers,

Al mn h0e-materiaal is de deur uit op wat klein spul na. In plaats daarvan heb ik nu van Busch 2 h0f-lokomotieven en wat wagons aangeschaft. Bijpassend een h0f-ovaaltje met rijregelaar en een Marklin Z-wissel. Het verschil met normaal h0-spoor is nu nog veel groter dan bij h0e. Iets wat beter bij mn baanontwerp past. Het smalspoordeel moet namelijk een echt industriebaantje worden. De loks zijn voorzien van een magneet wat voor extra binding met de baan zorgt, iets wat Marklin al bij de Köf-jes deed. De rijeigenschappen vind ik bijzonder goed, deze kleine machientjes oogsten dan ook de nodige bewondering van mensen die zo klein nog nooit hebben gezien. De Gmeinder-lok was knalgeel met knalrood en heb ik maar voorzien van andere kleurtjes en wat stof en roest. Zie verder de foto?s, in het bijzonder de stort/kip-wagons waarin het verschil tussen h0, h0e en h0f goed is te zien.

Groeten,

Bas
Re: Hoe groot is h0f eigenlijk?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Hoe groot is h0f eigenlijk?
Ook hier is Google je beste vriend: https://en.wikipedia.org/wiki/H0f_gauge
Re: Hoe groot is h0f eigenlijk?
   @citaat @citaat H0f. Bron afbeelding ===> klik
Re: Hoe groot is h0f eigenlijk?
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Hoe groot is h0f eigenlijk?
De titel van Mn topic was meer als "titel" bedoeld en niet als vraag , evengoed leuke reacties  @citaat ;)
Re: Hoe groot is h0f eigenlijk?
 @citaat Excuus dat ik het vraagteken als zodanig begreep. :D
Re: Hoe groot is h0f eigenlijk?
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Hoe groot is h0f eigenlijk?
Nee joh, prima hoor :)
Re: Hoe groot is h0f eigenlijk?
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Hoe groot is h0f eigenlijk?
Nog altijd zeer informatief omdat je in het vergelijkende plaatje nu mooi kunt zien wat exact de verschillen zijn.
Was hier juist naar op zoek en dus gevonden!
Re: Hoe groot is h0f eigenlijk?
Bij ons in de gemeente ligt zo'n spoortje in het echt 600mm Rijssens leemspoor.
Klik hier voor verdere info
Re: Hoe groot is h0f eigenlijk?
Ik wist niet eens dat h0f bestond. Ken alleen N en Z. Zo leer je hier nog eens wat.  :)
Re: Hoe groot is h0f eigenlijk?
 @citaat kijk ook eens voor de grap eens Artikel Schalen. Dan gaat er een kleine wereld voor je open. Niet eens alle schalen staan vernoemd ....